דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לחפש עבודה ולשמור על השפיות 

מאת    [ 21/10/2012 ]

מילים במאמר: 500   [ נצפה 1562 פעמים ]

רוב האנשים יעידו כי תקופת חיפוש עבודה זכורה להם כתקופה מאוד לא קלה ופשוטה. הדבר הוא טבעי לגמרי, בתהליך של חיפוש עבודה אנשים חווים אכזבות קשות, התמודדויות מול מצבים חדשים ולא מוכרים, כישלונות ותחושת חוסר מוצלחות אשר משפיעה על כל תחומי חייהם. לא מעט מחפשי עבודה שרויים ממש בדיכאון.

וכמובן שמתווסף הקושי שדווקא בתקופה הזו האדם נדרש להציג את עצמו כבעל ביטחון עצמי, איתן וחדור מוטיבציה, אך תחושותיו הן אחרות לגמרי.

הנה מספר דרכים איך בכל זאת מרימים את הראש, מפיקים את המקסימום, לומדים דברים חדשים ואולי אפילו נהנים קצת מכל התהליך הזה.... וכן, זה אפשרי!

עשו לכם סדר יום – חיפוש עבודה הופך להיות  הדבר המרכזי בחיינו כאשר אנו מחפשים עבודה. אל תתנו לעבודה החדשה הזו להשתלט לכם על כל היום. קיבעו לכם סדר יום והגבילו את מספר השעות אשר יוקדשו לחיפוש, השעות צריכות להיות קבועות. בשאר היום הקפידו לעשות דברים שעושים לכם טוב. בלו עם אנשים שעושים לכם טוב ועסקו בפעילות גופנית שתעזור לכם להפיג את המתחים.

גוונו ושנו את שיטות החיפוש- הגיוון והשינוי חשוב לא רק כדיי למנוע מכם להשתעמם ולהתייאש מהר מן התהליך, אלא בעיקר לעודד אתכם לדרכים חדשות ויצירתיות בעת חיפוש העבודה. השינוי יאפשר לכם לכסות כר נרחב יותר של משרות ולהגיע למעסיקים רבים יותר ויותר.

החיפוש כתהליך של למידה וצמיחה אישית- האופן שבו תתייחסו לתקופה זו, תשפיע רבות על כל התהליך. אם תתייחסו לתקופה זו כתקופה של צמיחה אישית, תוכלו להפיק ממנה את המקסימום. ומה זה אומר? אני תמיד מייעצת לנהל מחברת מסודרת שתשמש מעין "יומן מסע". במחברת, רשמו לעצמכם שאלות שנשאלתם בריאיון עבודה, חוויות שעברתם, אתרים מעניינים לחיפוש עבודה, טיפים טובים שנתקלתם בדרך. לא תאמינו פתאום כמה מידע יש לכם על חיפוש העבודה. ידע זה כוח, לא?

חישבו חיובי – מכירים את המחשבות האלו - "למה בכלל לטרוח, בטח כ"כ הרבה אנשים הגישו מועמדות למשרה" או "מה הטעם בכלל, אני הרי בחיים לא אתקבל לעבודה הזו". הם בטח רצו לכם בראש מספר פעמים, לא? אז תפסיקו עם זה!!! זה מאוד טבעי שמחשבות כאלו "השתלטו" עלינו בעת חיפוש עבודה אך הן פוגעות במוטיבציה שלנו ומשבשות לנו את התהליך. נסו לחגוג את ההצלחות שלכם- קיבלתם זימון לראיון? פנקו את עצמכם, התקדמתם לראיון נוסף? עשו עבורכם משהו שלא עשיתם מזה זמן רב. חגיגת הניצחונות הקטנים האלו תאפשר לכם להגביר את המוטיבציה, אך יותר מזה היא תחזיר לכם את האמונה שלכם בעצמכם. יש דבר חשוב מזה כשמחפשים עבודה?

רתמו את הקרובים אליכם למסע שלכם-  אחד מן הקשיים שמחפשי עבודה רבים נתקלים בהם הוא לחץ דווקא מן הסביבה הקרובה אליהם ביותר.מתוך דאגה ואהבה הקרובים אלינו עשויים להפעיל עלינו "לחצים נוספים, אם זה בן הזוג שעתה כל הנטל הכלכלי על כתפיו, או ההורים שמאוד רוצים לראות שהילד שלהם מצליח ואפילו מהילדים שלנו מאוד רוצים שנקנה להם משהו,ולא ממש מבינים שכרגע זה לא אפשרי. חשוב לדבר, לשתף בתחושות, לספר להם קצת על מה שאתם עוברים ולהתייעץ עימם בהחלטות. הם אוהבים ודואגים לכם ויעריכו זאת מאוד ומכם זה ישחרר המון לחץ.

זכרו שאומנם תקופת החיפוש אינה תקופה קלה, אך בידיכם הכוח להפוך אותה לקלה יותר.

שיהיה בהצלחה!

 

 

ענבל זאב - נאור


מאמנת אישית לקריירה -  אימון, הכוון וייעוץ עד למציאת עבודה!


www.inbalzeev.co.il


054-6137127


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב