דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים לשוכרי דירה 

מאת    [ 21/10/2012 ]

מילים במאמר: 518   [ נצפה 2783 פעמים ]

מחירי הנדל"ן הנוכחיים בישראל ובכל העולם המערבי הביאו לעלייה משמעותית בביקוש לדירות שכורות. מלבד תל אביב, ירושלים וערים נוספות במרכז, ישראלים בכל הגילאים מחפשים אחר דירה להשכרה במחירים נוחים והוגנים. אך יחד עם זאת, הביקוש הרב מביא לעיתים לביצוע טעויות. חוסר תשומת לב של השוכרים בעת עריכת חוזה, אי ידיעה של סעיפי החוק ובעיקר מרדף אחר הדירה המושלמת יוצרים לעיתים תשתית אשר יכולה לגרום לנזקים כלכליים כבדים. אנשי מקצוע המתמחים בנדל"ן מציינים מספר נושאים עליהם יש להתעכב בעת חיפוש אחר דירה להשכרה ובעת ניסוח חוזה, ומציגים טיפים לשוכרי דירה בכל הארץ.

טיפים לשוכרים אשר נמצאים בשלב חיפוש הדירה

1. השכרת דירה לבד או עם בני זוג - במידה ואתם מחפשים דירה לבד, נסו לבחון אופציות להשכרת דירה עם שותפים. לעומת זאת, בני זוג או משפחות המעוניינים לשכור דירה צריכים לבחון אזורים שונים ואלטרנטיבות. מחזיקים ברכב פרטי? בדקו את מחירי השכירות בסביבה רחוקה יותר ממקום העבודה או הלימודים ובררו האם ישתלם לכם לשכור דירה דווקא שם.

2. הגיעו אל הדירה בשעות שונות – זכרו כי שעות השמש, הרעש מהשכנים או התחבורה הציבורית בשכונה אליה אתם מגיעים משתנים בין שעות היום. בקרו בדירה גם בבוקר וגם בערב ובדקו האם התנאים לרוחכם.

3. בררו על תשלומים אשר אינם חלק משכר הדירה – למרות שכל התשלומים אמורים להופיע בתוך חוזה, לעיתים שוכרים עומדים מול הפתעות לא צפויות. תשלומי ועד בית, גובה הארנונה, חיבורי הגז ותשלומי אחזקה שוטפים עשויים להגדיל משמעותית את גובה התשלום שלכם. ודאו כי כל הסעיפים הללו מופיעים בתוך חוזה עליו אתם מתבקשים לחתום וקחו זאת בחשבון.

טיפים לשוכרים אשר מצאו דירה להשכרה

מצאתם את דירת חלומותיכם? דעו כי הבדיקות שעליכם לעשות עדיין לא הסתיימו:

1. קחו חלק בעריכת חוזה – שוכרים צעירים נוטים להסכים לכל מה שהמשכיר מציע מתוך חשש לגורל הדירה בה הם מעוניינים. אחד הטיפים המרכזיים הוא להימנע מכך ולנסות לקחת חלק פעיל בעריכת חוזה שכירות. לדוגמא, שוכר המעוניין לשלם את שכר הדירה בתאריך מסוים המתאים לתאריך קבלת המשכורת צריך לציין זאת בפני המשכיר. ניתן לערב עורכי דין או מתווכים בשלב עריכת חוזה ולהתייעץ איתם. במילים אחרות, חוזה שכירות מחייב את שני הצדדים והוא אינו מסמך המשרת את המשכיר לבד.

2. שמרו על גמישות – שוכרי דירות צריכים לזכור כי שוק הנדל"ן הינו דינאמי. חיפוש אחר דירה עשוי לארוך מספר ימים בלבד, אך לעיתים הוא עלול להימשך חודשים ארוכים. הדרך הטובה ביותר להתמודד עם מצב כזה היא לשמור על גמישות.

3. בדיקה מדוקדקת של הביתחתימה על חוזה שכירות סטנדרטי היא השלב האחרון בחיפוש אחר דירה. בשל סיבה זו יש לבדוק מוקדם יותר האם כל הפריטים והרהיטים המצוינים בחוזה אכן קיימים בדירה. ניתן לעשות זאת יחד עם המשכיר או באופן עצמאי, אך בשום פנים אין לוותר על כך או להסתמך על הצהרת בעל הדירה בלבד.

כל שוכר מאמץ טיפים אחרים

לסיכום, דירה להשכרה יכולה לשרת אתכם נאמנה לאורך שנים ארוכות. במידה ותיאזרו בסבלנות ותלמדו מניסיון העבר תוכלו לצמצם משמעותית את הסיכונים, להיערך בצורה נכונה וליהנות מהדירה בצורה מושלמת. בכל מקרה בו אינכם בטוחים איזה צעד לנקוט נסו לערב אנשי מקצוע ולהתייעץ איתם. שוכרי דירה מסוימים עשויים לאמץ טיפים המתאימים להם באופן אישי, ולכן יש להתחשב גם במאפיינים האישיים של כל שוכר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב