דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גברים אינם מבינים את רף הציפיות של נשים מקשר ממוסד 

מאת    [ 21/10/2012 ]

מילים במאמר: 535   [ נצפה 2435 פעמים ]

גברים אינם מבינים את רף הציפיות של נשים מקשר ממוסד

 

 

כל מה שאני עושה בשבילה לא מספיק לה

 

אישה שמתמסדת עם גבר מצפה ממנו שיתמוך בה, שיעזור לה בכל דבר, שיקבל אותה, שיאהב אותה, שיאפשר לה לחיות את חייה על פי דרכה ושלא יגביל אותה או יקבע לה מה לעשות ואיך להיות.

 

מסתבר שחלק גדול מהגברים אינם מודעים לרף הציפיות הגבוה שיש לנשים מהם. חוסר המודעות הזה מוביל בדרך כלל למשברים זוגיים ולגירושין תכופים. יש גברים שאף חוזרים על הטעות שלהם פעם אחר פעם, אישה אחרי אישה, גירושין אחרי גירושין, בגלל חוסר הבנה בסיסי מהן הציפיות האמיתיות של נשים ובגלל אמונה שגויה כאילו כל פעם "הבעיה" היא אצל אישה מסויימת.

 

 

הציפייה לאהבת אב 

 

ביסודו של דבר, אישה מצפה שגבר יאהב אותה כפי שאב מסוגל לאהוב את ביתו - ללא שיפוט, ללא חומרה וללא הגבלות. היא מצפה או לפחות חולמת שהוא יקבל אותה ללא תנאים, לא ידרוש ממנה, יקבל את חסרונותיה, לא יוכיח אותה, לא יחנך אותה, לא יגביל אותה ולא יטיף לה. היא רוצה ממנו אהבה ללא תנאים והיא מצפה ממנו שיהיה שותף מלא להגשמת כל רצונותיה וחלומותיה.

 

בעוד שגברים מצפים לסוג של הדדיות עם נשים ושותפות בין שני אנשים שווים ובוגרים - נשים רבות מצפות לסוג של יחסים לא שיוויוני שבו הגבר מעניק, נותן, מקריב ומתאמץ בצורה טוטאלית - בגלל שהוא הגבר, בגלל שיש לו או בגלל שהוא החזק - גם אם פירושו של דבר שהוא ייתן הרבה יותר מהנשים.    

 

 

 

טרגדיה של תיאום ציפיות לקוי ביותר

 

ברגע שהגבר אינו מוכן לעמוד בציפיות של האישה ולתמוך בה ללא תנאים - מתחילים משברים זוגיים חמורים בזוגיות. אם הגבר מתרכך ומרצה את האישה - הזוגיות ממשיכה בדרכה. אבל, אם הגבר מתעקש, עומד על דעתו ואינו מוכן להתמסר לאישה עד הסוף אלא ממשיך לצפות ליחסים הדדיים ושוויוניים קרוב לוודאי שהוא ימצא את עצמו בשלב כלשהו על מדרגות הרבנות.

 

הטרגדיה הגדולה בעולם הזוגי היא שתיאום הציפיות בין גברים לנשים לפני החתונה הוא לקוי ביותר. פעמים רבות, נשים וגברים חשים מרומים לאחר החתונה כי הם מרגישים שהם לא קיבלו את מה שכביכול "הובטח להם" על פי תפיסתם.

 

 

הגבר הסמרטוט או הגבר המבין?

 

בעיני חלק מהגברים, גבר שעושה את כל מה שהאישה מצפה ממנו או דורשת ממנו הוא גבר "סמרטוט". בעיני נשים, גבר שתומך ועוזר, שמסייע, שקשוב ושתמיד מוכן לתת מעצמו אינו סמרטוט בכלל אלא גבר טוב, תומך ושותף נהדר.

 

הפער התפיסתי הזה בין נשים לגברים הוא מסוכן, כי רק לעיתים רחוקות מדברים עליו או מציפים אותו לפני החתונה. ואילו אחרי החתונה, המשברים צפים ועולים במהירות והתסכול של גברים והאכזבה של נשים הם כמעט בלתי נמנעים. 

 

 

וטיפ לסיום: מה שגברים אינם מבינים הוא שיש פער עצום בין קשר לא מחייב עם נשים לבין חתונה עם אישה ומיסוד החיים איתה. קשר קליל ורומנטי עם אישה אינו מחייב את הגבר לעשות שום דבר שאינו מוצא חן בעיניו או שלא בא לו לעשות. לעומת זאת, קשר נשואים ממוסד עם אישה מחייב את הגבר לתת את כל כולו לאישה כדי לעמוד ברף הציפיות שלה ממנו. ברגע שגבר אינו מצליח לעמוד ברף הציפיות של האישה ואינו פועל כדי לספק אותה נוצרים באופן בלתי נמנע מתחים ומאבקים בזוגיות שיהפכו את הקשר הזוגי לבלתי נעים ועלולים להוביל אף בחלק מהמקרים לגירושין.  

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית. לאתר הבית: www.ybc.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב