דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה שאנחנו אומרים - כן קובע! 

מאת    [ 21/10/2012 ]

מילים במאמר: 517   [ נצפה 4089 פעמים ]

דברו בשפה בלתי מוגבלת

קחו כמה דקות ותחשבו על כמה מהדברים המייאשים שאמרתם לעצמכם לאחרונה. האם אמרתם פעם לעצמכם שאתם מכוערים? האם הענשתם פעם את עצמכם אחרי לילה של אוכל ושתייה עם חברים והרעבתם את עצמכם למחרת? האם אמרתם פעם לעצמכם שאין בכם שום דבר שאפשר לאהוב? שאתם צריכים להיות רזים יותר, גבוהים יותר, נשיים יותר ומצליחים יותר כדי שמישהו ירצה להתחייב לכם? אם אמרתם את כל הדברים הנחמדים האלה לעצמכם, זה אומר שאתם מדברים בשפה שמגבילה אתכם.

"כשאנשים אומרים 'אני לא יכול לעשות את זה' ו-'זה לא יקרה' ו-'הוא לא יחזור', האמירות האלה מתרחשות במקום נמוך בו הרגש כבד יותר. המילים הכבדות והמגבילות שלנו מושכות אותנו למטה, גופנית ורגשית. לעולם לא נשיג את הדברים שאנחנו אומרים שלא יהיו לנו. המילים המגבילות שלנו הופכות לסרט שאנחנו מקרינים שוב ושוב בראשנו.

זה באמת קל מאוד לדבר בשפה מגבילה. חשבו על הפעם האחרונה שמישהו החמיא לכם. האם מישהו אמר לכם שהוא אוהב את השיער שלכם או הלבוש שלכם? איך הגבתם? הייתם יכולים פשוט לומר "תודה". אבל סביר יותר שאחרי המחמאה אמרתם כמה משפטים על איך השיער שלכם בעצם לא כזה נהדר. שבלתי אפשרי לעצב אותו בימים לחים ותמיד יש לו קצוות מפוצלים. נראה שתוכנתנו לנגח את עצמנו במילים, בין אם בפני אחרים או אצלנו בראש.

למרות שדיבור בלתי מגביל קשה יותר לביצוע, זה בהחלט שווה את המאמץ. אנחנו משתמשים בו באוצר מילים בלתי מוגבל שמרמז על פוטנציאל. התחילו לשים לב למילים שיוצאות לכם מהפה. כמה אתם משתמשים במילים 'אבל' או 'בגלל', 'צריך' ו-'לא צריך'? תשומת לב למילים והשמטתן מאוצר המילים שלכם תשנה את המציאות שלכם מיד. תבדקו כמה פעמים אתם משתמשים במילים המגבילות האלה ביום.

ברגע שאתם מודעים לכמות השימוש במילים מגבילות, הצעד הבא הוא להחליף אותן במילים שמרמזות על פוטנציאל ואפשרות. החליפו את 'אבל' במילה 'ו', והחליפו את 'בגלל' בנקודה. ואל תוסיפו דבר למשפט אחרי הנקודה. 'צריך' ו-'לא צריך' הן מילים שמרמזות על מחויבות. אתם רוצים להיות מושלמים - ועל ידי השימוש במילים 'צריך' ו- 'לא צריך' אתם כאילו מפקחים על עצמך, אבל לעולם לא תהיו מושלמים! אנחנו יוצרים מחוייבות לעצמנו כשאנחנו משתמשים בשפה מגבילה. כשאנחנו לא עומדים בהתחייבויות האלה (דבר שקורה לעתים קרובות) אנחנו מענישים את עצמנו ומגבילים את עצמנו בשפה שבה אנו משתמשים עוד יותר. שפה מגבילה מובילה להענשה עצמית וזה הופך להיות מעגל בלתי נגמר.

לדבר בשפה בלתי מוגבלת זה לא רק לגרום לעצמכם להרגיש טוב יותר. יש לזה גם תועלת חיצונית מאוד. אתם תמשכו אליכם מצבים שמחים ותוססים יותר. האושר וההנאה שלכם יהיו מידבקים. הם יעזרו לאנשים אחרים סביבכם. אתם הופכים להיות אור, ואנשים נמשכים לאור שאתם מפיצים כי גם להם יש אור או כי הם רוצים להיות מעין אור לעצמם. מצד שני, אם אתם משתמשים בשפה מגבילה, אתם מפיצה אפלה ורק תמשכו עוד אפלה ותדחו אור. אנשים שמדברים תמיד במונחים של כעס ועצב מושכים אנשים שמדברים על כעס ועצב. אם היו לכם פעם חברים שמדברים כל הזמן על השלילי בחיים שלהם, אתם יודעים מה ההרגשה להקשיב להם מתלוננים כל הזמן על החיים שלהם. זה מעייף, מלחיץ ומעציב.

אז מה בעצם שימוש בשפה מגבילה נותן לכם חוץ מתחושת ערך עצמי נמוכה יותר? לא הגיע הזמן להיות הגרסה הכי טובה של עצמכם?

לתחזיות הורוסקופ ומידע מרתק בנושאי מיסטיקה ורוחניות הכנסו לאתר הורוסקופ

כל הזכויות שמורות @ פורטל הורוסקופ




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב