דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לבחור מתחם דיור מוגן עשיר בתוכן, מהנה ואיכותי במיוחד? טיפים לבחירה! 

מאת    [ 18/10/2012 ]

מילים במאמר: 561   [ נצפה 2014 פעמים ]

 

מהם ההבדלים הבולטים בין דיור מוגן לבין מגורים בבית אבות

בישראל, קיימים סוגים שונים של אפשרויות מגורים עבור האוכלוסייה המבוגרת. אפשרויות אלו, כוללות שירותים מגוונים ומותאמות לפלחי אוכלוסייה שונים. כשאתם מגיעים עם ההורים, או שהם בעצמם בוחרים את סוג המגורים המתאים להם ביותר, מכל האפשרויות הקיימות, לשתיים מהן תינתן עדיפות ברורה, בתי אבות או דיור מוגן.

למרות ששתי האפשרויות מתאימות לאוכלוסייה בעלת צרכים דומים, הן שונות בנושאים מהותיים ביותר. אחד מהם, הוא המצב הבריאותי והתלותי של הקשישים.

כל אחת מהמסגרות פונה לפלחים שונים בתוך אוכלוסייה הנמצאת באותו טווח גילאים, מעל שנות ה-60, אך השירותים הניתנים בכל אחת מהמסגרות, שונה באופן משמעותי ביותר מהמסגרת השנייה. בפסקאות הבאות נעמוד על ההבדלים העיקריים בין דיור מוגן לבין מגורים בבתי אבות.

 

מדוע קשישים עצמאיים מעדיפים מסגרת של דיור מוגן

מסגרת של דיור מוגן היא המתאימה ביותר עבור קשישים עצמאיים, שרוצים להמשיך לחיות חיים רגילים, אך במסגרת דיור שונה מזו שבה הם חיים כרגע.

דיור מוגן מיועד לאוכלוסיה מבוגרת ועצמאית שעדיין מתפקדת באופן מלא ואינה זקוקה לטיפול רפואי צמוד.

דיור מוגן מציע לקשישים שאינם מוגבלים מבחינה פיזית ואינם זקוקים לליווי צמוד של אדם נוסף, מסגרת שבה יוכלו להכיר אנשים בני גילם, עם צרכים דומים לשלהם, הצמאים לחברה ולפעילויות שיוכלו לענות על הצרכים החברתיים שלהם.

במסגרת של דיור מוגן, הקשישים יכולים לבחור דירות בגדלים שונים, מרוהטות חלקית או באופן מלא, מצוידות במיזוג אוויר מפוצל, עם אינטרקום המקושר ישירות לצוות הפעיל במקום 24 שעות ביממה.

בד"כ, דיור מוגן ממוקם בקרבת מוסדות רפואיים גדולים, במידה והקשישים אינם חשים בטוב וחייבים פינוי מיידי לבית חולים.בנוסף, במתחמי דיור מוגן איכותיים יימצא כמעט תמיד צוות מטפלים רפואיים ונפשיים, אשר מסוגלים לענות לצרכי הקשיש במידה רבה ובאופן יעיל ומזורז.

 

מתי צריכים לעבור ממסגרת של דיור מוגן למגורים בבתי אבות?

בתי דיור מוגן מספקים שירות רפואי מצומצם לעומת השירותים המוענקים ע"י בתי אבות. בל נשכח, שהדיירים המתגוררים בבתי דיור מוגן, הינם עצמאיים ומתפקדיםבכוחות עצמם. אולם, בגילאים מתקדמים, עלולה להתרחש התדרדרות מהירה במצבו של הקשיש, והוא יכול למצוא את עצמו עובר לבית אבות סיעודי, שיעניק שירותים רפואיים מלאים לקשיש, כל עוד המצב שלו יציב והוא אינו נמצא בסכנת חיים.

זהו מצב שבו הקשיש כבר לא יכול לדאוג לצרכיו בכוחות עצמו, והוא צריך להיות במסגרת של בית אבות, עם השגחה מסביב לשעון ועם טיפול רפואי צמוד.

ישנם קשישים שמצב כזה יכול להתרחש בשלב מאוחר בחיים, והם יכולים ליהנות ממסגרת של דיור מוגן שנים ארוכות, ויש כאלה, שאינם מגיעים למצב של תשישות בכלל, ומגיעים לגיל 120 בשיבה טובה ובמצב בריאותי טוב.

מדוע מסגרת של דיור מוגן היא הבחירה המועדפת על קשישים עצמאיים

ניתן למצוא היום בתי דיור מוגן שהוקמו בהם מחלקות הקולטות קשישים שהיו דיירים במקום, וחלה התדרדרות במצב הבריאותי שלהם, והם אינם יכולים לתפקד כמו בעבר. 

מחלקות אלה נותנות מענה לקשישים שאינם יכולים לדאוג לצרכיהם, וזקוקים לטיפול רפואי צמוד, אך עדיין רוצים להישאר במסגרת שבה הם מתגוררים.

אלה יכולים להיות, בעלים או נשים, שבני הזוג מתגוררים במקום, ומעוניינים להישאר באותו מוסד, כדי שבני הזוג יוכלו לבקר אותם ולהישאר קרובים אליהם, כל עוד המצב מאפשר זאת.

במסגרת של בתי אבות, קשישים הנמצאים במצב בריאותי ירוד, מתקבלים למחלקות המתאימות כבר מהיום הראשון, במוסדות שבהם קיימות מחלקות לקשישים תשושים.

במקרים רבים, קשישים אשר מגיעים לבתי האבות במצב עצמאי, וחלה אצלם התדרדרות בזמן השהות שלהם במקום, מועברים למחלקה המתאימה לאחר שהתברר שלא יהיה שינוי משמעותי במצב הבריאותי שלהם.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב