חשיבה תקשורתית יצירתית למתמודדים בבחירות
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

חשיבה תקשורתית יצירתית למתמודדים בבחירות 

מאת    [ 17/10/2012 ]
מילים במאמר: 353   [ נצפה 1651 פעמים ]

 
 

חשיבה תקשורתית חדשנית ויצירתית - מערכת הבחירות 2013

"לחשוב מחוץ לקופסה", זה לא רק מטבע לשון. זהו כלל מרכזי שבלעדיו שום פוליטיקאי אינו  ויכול למצב ולבדל את עצמו מול אחרים. כיועצי תקשורת ותיקים נתקלנו לצערנו בכל מערכות הבחירות,לכנסת ומוניציפאליות, בנטיה ברורה של רוב הפוליטיקאים, משמאל, מרכז וימין, לחדד עד כמה שיותר את האגנ'דה שעליה הם נבחרו מקדמת דנא, הן פוליטית-מדינית-בטחונית והן כלכלית-חברתית, ולחזור על אותן אימרות שחוקות לעייפה. יתרה מזה: במהלך הקמפיינים של הבחירות נטו כל הפוליטיקאים להגיב באופן כמעט אוטומטי לכל אירוע חדשותי, ובאופן צפוי לחלוטין. כך,למשל, קרה השבוע כשנושא טעון דוגמת המאחזים ביהודה ושומרון עלה על הפרק. יוכלת לפתוח  את הרדיו על הבוקר ולנחש ברזולוציה של 99 אחוזים מה יגיד מופז, מה יגיד לפיד, מה תגיד יחימוביץ' ומה תגיד זהבה אורון, ולעומתם ,מה יגיד ליברמן ומה יגיד דני דנון. לכאורה אין ברור מזה. מה אתה רוצה, תגידו? שפוליטיקאי לא ישנן כמו מנטרה את אותם משפטים שמכוונים לכל בוחריו? ואם, חלילה, יגיד משהו קצת אחר, אולי לא יבחרו אותו ב"פריימריז'" או יטענו שהוא ערק, רחמנא ליצלן, למחנה הפוליטי הנגדי? לטעמי, ולאור נסיוננו רב השנים, אין טעות גדולה מזו. שומה על כל פוליטיקאי אינטליגנטי, תהיה משנתו הבטחונית והחברתית אשר תהא,לחשוב יצירתית ולנסות במהלך הקמפיין, ובאופן מחושב ומדוד, לעשות "טוויסט" ולהעניק זוויות שונות ומעניינות למשנתו הברורה לכאורה מאליה. יש לכך שלושה טעמים מרכזיים: האחד,   הפוליטיקאי יתחיל להצטייר גם בעיני קהל בוחריו הנאמן כרדוד ומשעמם, חסר מקוריות ומעוף. זוהי, אגב, בעייה שנתקלנו בה רבות אצל פוליטיקאים ותיקים שאחרי קדנציה אחת או שתיים כבר אינם מסוגלים בפועל לחדש. השני, אותו פוליטיקאי בפועל יוותר מראש על בידולו לעומת אנשים אחרים במחנה שלו, ובכך עשוי להפסיד קהל לא מבוטל של בוחרים שנמצאים "על הגדר". השלישי, התקשורת תתעייף לשמוע את אותן הצהרות רוטיניות שחוזרות על עצמן, ובמקרים רבים ימצא אותו פוליטיקאי את עצמו מצפה ל"סקופ" ו"כותרת ראשית" בעיתון או בטלוויזיה, ובמקום זאת יתאכזב לראות שדבריו אינם מצוטטים כלל או זוכים להגיע לידיעה קטנה בירכתי העיתון או מהדורת החדשות של הלילה.

לשם כך ,חייב פולטיקאי להצטייד לא רק ב"קמפיינר" וראש מטה ואנשי ארגון ודובר, אלא גם ביועצי תקשורת, לאו דווקא מזוהים עם המחנה הפוליטי שלו(!), שיסייעו לו "לחשוב מחוץ קופסה", להיות מקורי יותר, מעניין יותר ובולט יותר. חומר למחשבה!!!

עמית דובקין,


"עמית יחסי ציבור"                               


 יחסי ציבור, מיתוג ואסטרטגיה שיווקית                                                            מובילה בתחום יחסי הציבור בענף הנדל"ן בישראל


"עמית יחסי ציבור" הוקמה בשנת 1996 ע"י עמית דובקין שבין תפקידיו הרבים שימש כדובר משרד השיכון במשך 5 שנים, כתב בעיתון מעריב ומוסף הארץ, עורך בכיר בעיתונים ומגזינים יוקרתיים ומובילי דעה. החברה מתמחה במיתוג ויחסי ציבור הכוללים קשרי עיתונות ענפים, ניהול משברים, מתן ייעוץ וליווי מערך השיווק והפרסום, סיוע בהפקת אירועים והשתתפות בכנסים, ייזום פאנלים מקצועיים וכתיבת תכנים לחומרים שיווקים שונים, אתרי אינטרנט וניו מדיה.     

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב