דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיתוג 

מאת    [ 17/10/2012 ]

מילים במאמר: 357   [ נצפה 2911 פעמים ]

ענף התקשורת עבר שינויים דרמטיים במהלך העשורים האחרונים. אם בעבר הלא רחוק, יחסי התקשורת ה"קלאסיים", משמעותם היתה חשיפה אפקטיבית של הלקוח בעיתונות ובכלי התקשורת האלקטרוניים, הרי שכיום מדובר באופרה שונה לחלוטין. כבעלים של חברת המתמחה במיתוג הייתי שם את הדגש על שלושה מרכיבים עיקריים:

האחד, ה"ניו מדיה". אין ספק שהופעתו של האינטרנט לפני כ-25 שנה, יצרה עולם תוכן שונה לחלוטין המאפשר לאיש תקשורת להעניק ללקוח מגוון רחב ביותר ובעל אפקט מיידי של חשיפה, 24 שעות ביממה, באתרי אינטרנט, בלוגים וכו'. חשיפה זו, בשונה מהחשיפה בתקשורת המודפסת, נותנת ללקוח מענה מיידי לקידום המוצר שלו, בין אם מדובר בנדל"ן, מוצרי צריכה וכו' ובין אם מדובר בפוליטיקאי המעוניין לקדם ב"זמן אמת" את האגנדה שלו.

השני, ועידות, ימי עיון, כנסים ואירועים פומביים. אם בעבר היתה תדירות אירועים כאלה נמוכה בהרבה, הרי שכיום מתקיימים מידי שנה אלפי(!) ימי עיון וכנסים בישראל. בענף הנדל"ן והתשתיות לדוגמא, ספרנו בשנה האחרונה כ-200 אירועים בעלי חשיפה ארצית ומקומית, מה שהופך אותם למנוע שיווקי יחצנ"י ומיתוגי מהמעלה הראשונה. אנשי התקשורת חייב אם כן לקחת בחשבון את האירועים הללו כגורם ראשון במעלה לחשיפת לקוחות, הכנסתו כדובר ומשתתף פעיל באותם כנסים וועידות, וניצול מימד החשיפה הפומבית והתקשורתית שלהם לקידום האינטרסים של לקוחו.

השלישי, מיתוג. להבדיל מיחסי ציבור גרידא, מהווה מכלול שלם של פעולות המתבצעות מול הלקוח, ומטרתו לשדרג את המוצר שלו ולמצב אותו על "המדף" במיקום גבוה ואיכותי. לדוגמא, פעולות מיתוג שביצענו מול ערים ורשויות מקומיות, מטרתן לא רק לחשוף את אותה עיר, אלא גם, ובעיקר, להפוך אותה לאטרקטיבית יותר בפני קהל פוטנציאלי של משפרי דיור, יזמים ואנשי עסקים המעוניינים להשקיע, ולשדרג את הערכים שעל פיהם אותה עיר נמדדת, דוגמת חינוך, בריאות, חיי קהילה, תעסוקה, תרבות פנאי, איכות סביבה, חתך תושבים, מאפיינים ייחודיים וכו'.

חשוב גם לציין שאם לפני עשרים,שלושים שנה היית צריך בפגישתך הראשונה עם לקוח פוטנציאלי להסביר לו מה בדיוק הם יחסי ציבור, הרי שכיום הלקוח מצוייד בתובנות לגבי מהות תחום יחסי הציבור, ושאלותיו מתמקדות לא ב"מה זה יחסי ציבור"?, אלא בעיקר ב"איזה כיוון עלינו ללכת"? מבחינה זו, אין ספק, שאיש העסקים הישראלי התבגר מאוד, התמקצע לעומת  העבר, והוא בשל לראות ביחסי ציבור ומיתוג תחום חיוני וליגיטימי במערך פעילותו השוטפת, בדיוק כמו פרסום, שיווק ושרותי עזר נוספים דוגמת עורכי דין, רואי חשבון וכו'.

עמית דובקין,


"עמית יחסי ציבור"                                                                         


 יחסי ציבור, מיתוג ואסטרטגיה שיווקית                                                            מובילה בתחום יחסי הציבור בענף הנדל"ן בישראל


"עמית יחסי ציבור" הוקמה בשנת 1996 ע"י עמית דובקין שבין תפקידיו הרבים שימש כדובר משרד השיכון במשך 5 שנים, כתב בעיתון מעריב ומוסף הארץ, עורך בכיר בעיתונים ומגזינים יוקרתיים ומובילי דעה. החברה מתמחה במיתוג ויחסי ציבור הכוללים קשרי עיתונות ענפים, ניהול משברים, מתן ייעוץ וליווי מערך השיווק והפרסום, סיוע בהפקת אירועים והשתתפות בכנסים, ייזום פאנלים מקצועיים וכתיבת תכנים לחומרים שיווקים שונים, אתרי אינטרנט וניו מדיה.     




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב