דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דיבורית לרכב מונעת אסון 

מאת    [ 17/10/2012 ]

מילים במאמר: 998   [ נצפה 2184 פעמים ]

החוק : ?..חל איסור להשתמש בטלפון נייד ברכב כאשר הוא נמצא בידי הנהג, איסור זה חל גם על         שימוש בטלפון קבוע ברכב כאשר השימוש בו מצריך אחיזה באפרכסת ביד הנהג. 

 כמו כן חל איסור, לשלוח ו/או לקרא הודעה כתובה, מסרון (SMS) בזמן הנהיגה.

 על פי פסיקת בית המשפט המחוזי בת"א , חל איסור להשתמש/לאחוז/לתפעל מכשיר סלולרי אשר לא מעוגן בצורה בטוחה על ידי מתקן או מתפס או אביזר דיבורית גם בזמן עצירה בפקק או ברמזור אדום.

 תזכורת : ברירת הקנס בעבור שימוש במכשיר סלולרי ברכב בזמן נהיגה, ללא דיבורית עלול להגיע ל-1000 ש?ח וגם עשוי לצבור נקודות..?

 הבהרה : כל זה לא נכתב בכדי להפחיד, זה החוק, זו המציאות, וגם... כשרוניים ככל שנהייה, צריך להודות כי שימוש במכשיר סלולרי רגיל או סמארט פון בזמן נהיגה, מצמצם את יכולת התפקוד והתגובה לאירועים המתרחשים בכביש, ומסכן אותנו ואת הסביבה, אז, חוק או לא חוק, כדי מאוד שבזמן נהיגה, ננהג, נאזין למוסיקה טובה נהנה מהדרך ואם אנו ממש חייבים אז.... לדבר רק באמצעות דיבורית .

דיבורית לרכב : בכמה מילים, דיבורית היא אביזר אשר מסייע בידינו לבצע שיחת טלפון סלולרית ברכב ללא שימוש בידיים או בצוואר לצורך אחיזת המכשיר הסלולרי, פשוטו כמשמעו.

דיבוריות לרכב (בניגוד לדיבורית אוזניה שהיא מיועדת גם לשימוש יום יומי בעבודה, בבית ובכלל) מתחלקות לשלוש קבוצות -

1) דיבוריות עריסה, דיבוריות אלו הן מהדור הישן וכמעט ולא נמצאות היום בשימוש. דיבוריות אלו היו מאוד יעילות כיוון שבזמן השימוש אנו היינו מניחים את הטלפון בתוך עריסה המותאמת לדגם המכשיר שלנו, וכך השמע היה מועבר מהטלפון דרך רמקול ומיקרופון המותקנים ברכב באופן קבוע. בנוסף סוללת הטלפון שלנו גם היתה מוטענת כל זמן שהמכשיר היה מחובר לעריסה.

2) סוג שני של דיבוריות שמאוד נפוץ גם היום הוא, דיבורית טלפון קבוע ברכב, מכשיר זה הינו מכשיר טלפון נוסף המותקן באופן קבוע ברכב ובעצם כמכשיר נוסף של אותו מנוי בחברת הסלולר.

 דיבוריות אלו היו נפוצות מאוד כחלק מחבילת תקשורת מול חברות הסלולר. יתרונות הדיבורית מתצורה זו הן, שאין צורך לחבר את המכשיר באופן פיסי להתקן מסויים ברכב, לרוב השמע והתפעול של דיבוריות אלו היה מאוד נח, וכמו כן, היות והדיבוריות הללו נועדו אך ורק לשימוש ברכב בזמן נהיגה, אזיי, ממשק התפעול שלהם היה בנוי לתפעול בזמן נהיגה, משמע, מסך עם כיתוב ופונטים גדולים וברורים, כפתורי תפעול גדולים ונגישים, וערכת התקנה נוחה שמשווה לרכב דימוי יוקרתי בהתאם לתקופה בה שווקו הדיבוריות הללו. כמו כן ישנם גם לא מעט חסרונות בדיבורית אלו, עצם העובדה שזהו מכשיר טלפון לכל דבר אז מן הסתם הוא יכול לשמש משתמש אחד בלבד, במידה וישנם עוד משתמשים ברכב אז היה מתעורר הצורך להתקין עוד מכשיר דיבורית מהסוג הנ?ל, דבר שהיה מעמיס קצת יותר מדי על הדשבורד והיה משווה לרכב מראה של משרד לא מאורגן, כמו כן היה נוצר מצב לעיתים ששני הטלפונים מצלצלים יחדיו וזה היה מייצר בלבול ומצב שלא ממש בטיחותי בזמן נהיגה ובנוסף היות וחברות הסלולר שיווקו את הדיבוריות הללו כחלק מחבילה אזיי הלקוח היה מחויב לתקופת התקשרות מינימלית עם חברת הסלולר ומחויב בהתאם וגם איכות ההתקנה אצל המתקינים המורשים היתה מאוד ירודה כיוון שחברות הסלולר לא תיגמלו את המתקינים בשכר הולם וההנחייה של המתקינים היתה לשחרר את ההתקנות כמה שיותר מהר. דבר אחרון שניתן לזקוף לרעת הדיבוריות הללו הוא שהיו מותקנות שלל אנטנות לא ממש מחמיאות על שמשת הרכב.

 3) הקבוצה האחרונה של הדיבוריות היא הקבוצה של הדור הנוכחי והיא הקבוצה הפופולרית ביותר כיום, דיבוריות הבלוטות? (BLueTooth). דיבוריות אלו משתמשות בטכנולוגית השידור האלחוטי, משמע אין צורך בחיבור פיסי בין מכשיר הטלפון לדיבורית, החיבור נעשה באופן אלחוטי ועצמאי לאחר שיוך ראשוני וחד פעמי בין הטלפון לדיבורית. בקבוצה זו יש שלל מוצרים המוצעים היום לצרכן, אנו נעסוק בארבע מוצרים רלוונטים. הראשון בהם, הוא מוצר נייד, דיבורית בלוטות? ניידת אשר לא מצריכה התקנה ברכב והיא פשוט מונחת על ידי הצרכן על סוכך השמש או מחוברת לשקע המצת של הרכב. לדיבורית זו מספר יתרונות וחסרונות. היתרונות הם, שאין צורך בהתקנה, מחיר הדיבורית מסוג זה בדרך כלל נמוך, ניתן לנייד את הדיבורית מרכב לרכב בקלות, ניתן לקחת את הדיבורית גם לבית או למשרד ולנהל שיחות ללא חשש מקרינה. החסרונות הם שמכיוון שאלו דיבוריות ניידות שמופעלות ע?י סוללה אז צריך לחבר אותם למטען מפעם לפעם (תלוי בדיבורית ובאורך החיים של הסוללה), יש צורך להדליק את הדיבורית בכניסה לרכב, איכות השמע במרבית הדיבוריות מסוג זה די נמוכה וקצת קשה לנהל שיחה ארוכה מבלי לחזור כל מילה פעמיים. הסוג השני בקבוצה זו הוא דיבוריות בלוטות? קבועות, דיבוריות אלו הן התקן שמותקן ברכב באופן קבוע, ולו יש גם יתרונות וחסרונות, היתרונות הן שבדיבוריות מסוג זה אין צורך להפעילן בכניסה לרכב, הן מופעלות אוטומטית עם הפעלת הסוויץ (המתנע), איכות השמע בהן מצויינת לרוב, התפעול נח פשוט וקל ואין צורך להטעין אותן כיוון שהן מחוברות למקור זרם ישיר ברכב. חסרונות, לדיבורית אלו אין צג וכדי לחייג או לראות מי מתקשר אלינו צריך עדיין להסיט את המבט מהכביש ולהסתכל על המכשיר הנייד ולאחוז בו, דיבורית מסוג זה מצריכה התקנה, ורצוי מקצועית. הסוג השלישי הוא דיבוריות בלוטות? קבועות עם צג, דיבורוית אלו זהות לדיבורית מהסוג הקודם אך הן כוללות צג lcd המציג לנו את השיחה מזוהה ומעניק לנו אפשרות חיוג ישיר לאנשי הקשר שלנו מבלי להסיט את המבט או לאחוז במכשיר הסלולרי שלנו, לרוב דיבוריות מסוג זה יגיעו כחלק מהערכה עם ממשק חיבור למערכת השמע ברכב ואז נשמע את השיחה מהרמקולים של הרכב (מגניב!!!). החסרונות כאמור הן. שדיבוריות אלו, לרוב, לא זולות, ומצריכות התקנה מקצועית ומתאמים לרכבים חדישים. הסוג הרביעי הוא רדיו דיסק / מערכת מולטימדיה משולבת דיבורית בלוטות? דיבוריות אלו מאוד פופלריות בימינו כיוון שהן נותנות מענה ישיר לכל הדרישות במכשיר אחד ושימושי, רדיו הרכב, תפעול הדיבורית קל, נח ובטיחותי, השמע מצויין וניתן לכיוונון ובדרך כלל בסוג זה של דיבורית ניתן גם לנגן מוסיקה ישירות מהסמארטפון שלנו בפרוטוקול A2DP למערכת השמע ברכב ולשלוט בקבצי המוסיקה מהרדיו שלנו. חסרונות, לא ניתן להתקנה בכל הרכבים החדישים. 

 זוהי תורת הדיבוריות על רגל אחת, מקווה שהצלחתי להבהיר את בפניכם את הנושא, בכל מקרה אני חושב שלנהוג זה חוויה הרבה יותר גדולה כאשר לא מכניסים לתוך החלל הנייד והאינטימי שלנו את כל העולם, אבל.... זו רק דעתי. 

אם מאמר זה נגע בכם אתם מוזמנים להיכנס לאתר הבית ולהתרשם ממגוון דיבוריות לרכב ומאמרים בנושא

 

נסיעה בטוחה שתהיה לנו. 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב