דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדרסים מותאמים אישית לספורטאים 

מאת    [ 16/10/2012 ]

מילים במאמר: 441   [ נצפה 1978 פעמים ]

מדרסים הם אביזרים שמכניסים לנעליים ותפקידם בין השאר הוא לחלק נכון את העומס על כפות הרגליים. מדרסים מסייעים גם בשיפור היציבה בעת העמידה או הליכה ויוצרים תחושת נוחות בעת הדריכה על הרגל. מדרסים משמשים גם כבולמי זעזועים, הם תומכים היטב ברקמות כף הרגל, מאפשרים זרימת דם תקינה לכף הרגל ובעת פעילות ספורטיבית הם אף מסייעים בשיפור הביצועים.  

מהם מדרסים ?

מדרסים הם סוליות שמכניסים לתוך הנעליים על מנת שכף הרגל תהיה מונחת היטב. תפקידם של המדרסים הוא לאפשר לכל אדם לשפר את היציבה שלו, לבלום זעזועים במידת הצורך ולמנוע הופעה של כאבים באזור כף הרגל הנוצרים לרוב מהליכה לא נכונה. ישנם הרבה סוגים של מדרסים ולכן חשוב מאד להתאים מדרסים באופן אישי אצל אדם מקצועי, בעל ניסיון וידע בתחום.

מדרסים מותאמים אישית

ישנם מדרסים המיוצרים על פי סטנדרטים מסוימים שעל מנת לייצר אותם לקחו מספר מאפיינים כלליים המשותפים לרוב האנשים. מדרסים אלו נמכרים ללא התאמה מיוחדת לכף רגל של אדם מסוים. היות ובני האדם שונים זה מזה, גם צורת הרגלים היא שונה ולכן כל אדם הזקוק למדרסים יכול לסבול מבעיה שונה. הפתרון לבעיות אלו צריך להיות מדרסים המותאמים באופן אישי בדיוק למבנה הרגל הספציפית, לאופי הבעיה, לצורת העמידה של כל אחד ולסוג ומידת הכאבים הייחודיים שכל אחד חש ובמיוחד בהתאם לאופי עיסוקו של אותו אדם.

מדרסים לספורטאים

מדרסים לספורטאים מותאמים באופן אופטימאלי לסוג העיסוק של הספורטאי אם זה למכוני כושר, להליכה או ריצה, לרכיבה על אופניים, משחקי כדור או ספורט אתגרי. מי שמנהל אורח חיים ספורטיבי, נפצע לא פעם ועלול לסבול מכאבים כאלה ואחרים. מדרסים לספורטאים, המתוכננים ומותאמים טובים כטיפול מניעתי וגם כטיפול משקם לאחר פציעה. ספורטאים שמשתמשים בסוג של מדרסים המותאמים באופן אישי, ישפרו את ביצועיהם ויחושו הקלה בתחושת הכאב הנובעת מהמאמץ שהם משקיעים. מדרסים מותאמים אישית לספורטאים משפרים את הביצועים, בולמים זעזועים, מגנים היטב על המפרקים, מחלקים את העומס שנוצר על כף הרגל באופן שווה ונכון ומונעים לחץ במקומות מרכזיים בכף הרגל.

שלבים בהתאמת מדרסים אישית

ישנם מספר שלבים הכרחיים בהתאמת מדרסים באופן אישי לספורטאים וזאת על מנת לקבל תוצאה סופית רצויה. תחילה יש לבדוק את כף הרגל על ידי בדיקה סטטית של מבנה וגמישות המפרקים, אורך הגפיים ובדיקת כף הרגל ובדיקה תפקודית של הרגל.. לאחר מכן יש לקחת דגימת כף הרגל באמצעות לייזר, תחבושות גבס או בכל צורה אחרת. השלב הבא יהיה החלטה על סוג המדרס והחומרים ממנו יהיה עשוי על פי מספר פרמטרים – האם יש צורך בגמישות או קשיחות באזור כף הרגל, משקל וגיל. לפי דגימת הרגל בגבס מפיקים את מבנה הרגל ואז יוצרים את המדרסים ומבצעים תיקונים ואיזונים נדרשים. השלב האחרון בתהליך יהיה התאמתו של המדרס שיוצר לנעל וזאת על מנת שיהיה ניתן לוודא כי הוא אכן מתאים ובמצע את תפקידו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב