דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להעריך את הדברים הטובים שיש לנו בחיים 

מאת    [ 13/10/2012 ]

מילים במאמר: 485   [ נצפה 3147 פעמים ]

 

שמעתם את המשפט – תמיד להסתכל על חצי הכוס המלאה? אני בטוחה שכן. אבל רובנו איננו מתנהגים כך. קרה לכם פעם שכל היום שלכם עבר מצוין, הכל היה טוב ויפה עד שקרה משהו קטן ששינה לגמרי את המצב רוח, ואתם מתחילים להתמקד רק בדבר הלא טוב הזה? פתאום כל הטוב הולך ונעלם ומה שאנחנו זוכרים, לצערנו, זה בדיוק את הדבר הקטן והלא טוב הזה.

אני בטוחה שזה קרה לכם כי זה קורה לכל אחד מאיתנו.

לכל אחד מאתנו יש המון דברים טובים שקיבלנו, אבל הרבה פעמים אנחנו מקבלים אותם כמובנים מאליו. במקום להתמקד על מהשיש לנו ולהעריך את זה, אנחנו מתמקדים במה שאין, במה שחסר ובמה שלא עובד.

זה תקף לגבי כל תחום בחיים – ניקח דוגמה של זוגיות. כמה פעמים התלוננתם על בן או בת זוג שלכם? בזוגיות, אנחנו לרוב מתמקדים במה שאנחנו לא אוהבים אצל בן או בת זוג, במקום לשים דגש על כל התכונות הנפלאות, על כל הדברים היפים שמשכו אותנו אליו. אף אחד הרי לא מושלם, גם אצלנו יש את החסרונות שלנו. אבל למה לא להעריך את מה שטוב אצל הצד השני? הרי לא סתם נמשכנו אליו?

כנ"ל גם לגבי כל דבר בחיים – בריאות, תחום אישי, הגוף שלנו, העבודה שלנו, החיים בכלל!

מתי חשבתם בפעם האחרונה כמה אתם מעריכים את היכולת שלכם לדבר? ללכת? לראות דברים? לשמוע ולהקשיב? לנשום? מתי הערכתם את העובדה שהתעוררתם בבוקר? כשאכלתם ארוחה טעימה? כשיצאתם לטיול עם משפחה או חברים? כשפשוט הלכתם לים או לטבע ונהניתם מהיופי מסביב? מתי בפעם האחרונה הסתכלתם על ציור יפה והערכתם את היופי שלו? או קראתם ספר מעניין והערכתם את כל הידע שקיבלתם?

מתי בפעם אחרונה הערכתם את מכל מה שאתם יודעים לעשות? למדתם לעשות? את כל הכישורים, יכולות ומיומנויות שיש לכם?

רובנו כל הזמן מתלוננים, מדברים על הבעיות שלנו, על דברים שאנחנו לא אוהבים אצלנו, בחיים שלנו, במקום העבודה שלנו,  וככל שמתלוננים ומתמקדים בבעיות, מושכים אפילו יותר ויותר בעיות. ככל שתעריכו כל דבר קטן שאתם מקבלים בחיים, ככל תעריכו את המתנות הנפלאות שכבר יש לכם בחיים, תראו שתמשכו לעצמכם יותר ויותר מהדברים הטובים.

תתמקדו במה שכבר יש לכם, כל השאר כבר יגיע. מציעה לכם לעשות תרגיל קטן: קחו דף ועט, תמצאו לכם לפחות חצי שעה ותכתבו לכם את כל מה שיש לכם כבר בחיים בכל מיני תחומים: תחום האישי, בריאות, זוגיות, קריירה, משפחה, יצירה, חברים, ידע וכישורים, במי שאתם, תעשו את הרשימה הזו וכל פעם שתרגישו לא טוב, פשוט תעברו על הרשימה ותעריכו את מה שיש לכם. זה יחזק אתכם וימלא אתכם ברגשות חיוביים של אושר, סיפוק וצמיחה.

עוד דבר – תקנו לכם מחברת קטנה וכל יום תכתבו שם את כל הדברים הנפלאים שקרו לכם באותו היום, תודו עליהן ותעריכו אותם, אפילו דברים הכי קטנים כמו לשמוע שיר אהוב ברדיו. תתמקדו במה שיש לכם ומה קיבלתם ולא במה שאין.

אופרה וינפרי אמרה משפט יפה – אם תתמקדו בדברים שאין לכם, לעולם לא יהיו לכם מספיק דברים. תתמקדו במה שיש, תעריכו את מה שיש!

 

דיאנה בן צבי מורה דרך להגשמה עצמית


http://www.dianabenzvi.com/ten-tips-about-self-fulfillment ל


קבלת סדרה של 10 טיפים - "כיצד לפרוץ דרך ולהגשים את עצמנו" בחינם, במתנה ממני, תיכנס לקישור שלמעלה, תרשום שם ואימייל והם מיד שיילחו אליך, טיפ אחד כל 4 ימים. הניסוח הוא בלשון זכר אך פונה לשני המינים כאחד!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב