דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ציורי נופים וציורים ריאליסטיים - על ההבדלים ביניהם 

מאת    [ 11/10/2012 ]

מילים במאמר: 519   [ נצפה 2436 פעמים ]

ציורי הנוף הפסטורליים מקיפים אותנו מכל עבר. הם נמצאים בבתים רבים, ובעיקר בסלון, ומקשטים את הקירות. ציורי נופים, בין אם בוצעו על ידי ציירים מקצועיים, ובין אם על ידי חובבנים, יכולים להפוך כל מרחב למיוחד ומעניין יותר ולקחת את השוהים במקום למסע קסום אל תוך הציור עצמו. קיימים ז'אנרים שונים לציור. לצד ציורי נופים, ישנם גם ציורים מופשטים וכן גם ציורים ריאליסטיים, שבהם חפצים שונים. מה ההבדלים בין ציורי נופים לציורים ריאליסטיים ואיזו תחושה יוצר כל אחד מהם? על כך, במאמר שלפניכם.

מהם ההבדלים בין ציורי נופים לציורים ריאליסטיים

ציורי נופים כשמם כן הם. הנוף נמצא במרכזם והוא, למעשה, העיקר בהם. ציורי נופים יכולים לכלול, במסגרתם, שימוש רב מאד בצבע, או, לעומת, מספר מצומצם של צבעים. ציורי נופים יכולים להיות עמוסים בפרטים או להיפך, לכלול כמה שפחות ולהדגיש דווקא את הנוף שסובב אותם. ציורי נופים יכולים להיות ציורים גדולים מאד או ציורים קטנים... כך או כך, האפשרויות רבות ומגוונות, אולם הדגש בהם, כאמור הוא הנוף. ציורים אלה נחשבים, במידה מסוימת לציורים ריאליסטיים, אף על פי שיכולים להיות מופשטים לעיתים. ולכן, בהגדרתם, ציורים ריאליסטיים אינם בהכרח יהיו גם ציורי נופים. ציורים ריאליסטיים מתמקדים במציאות, כפי שהיא, ומשלבים אלמנטים שונים. הם יכולים לכלול חפצים או דמויות, כשאופן הבעתם ייעשה קרוב למציאות ככל האפשר.

איזו אווירה יוצר כל אחד מסגנונות אלה

ציורי נופים מאפשרים לצופים בהם לצאת לטיול, לצאת למסע קצר ובעיקר – להפליג אל מקומות רחוקים. הם יוצרים בדרך כלל אווירה נינוחה ונעימה ומסבים לצופה אושר רב, ובמיוחד אם מדובר ביעד שהוא חולם להגיע אליו. ציורי נופים, כשמשלבים נופים אמיתיים, ריאליסטיים, הם יכולים להיות גם כמעין הגשמת חלום והזדמנות לצפות מקרוב ולחוש מקרוב יעדים רחוקים מאד. הם מאד ססגוניים, צבעוניים ולעיתים גם, מוחשים במיוחד. לעומתם, ציורים ריאליסטיים, ובעיקר אם מצוירים בהם חפצים שונים, אינם בהכרח מפעילים את הדמיון או לוקחים את הצופה אל מסע כלשהו... הם יכולים לעורר מחשבה, לתהות לגבי החפץ או האלמנט שמצויר בו ופחות מעוררים את הרגש, את התחושה.

באיזו סגנון כדאי לבחור?

בין אם אלה ציורי נופים או ציורים ריאליסטיים של חפצים או אלמנטים שונים, בחירתם של הציורים חשוב שתעשה בהתאם לסגנון העיצובי הכולל של הבית או של החדר, שבו מעוניינים לשלבם וכמובן גם תוך התייחסות אל האווירה שיוצר הציור עצמו. מכיוון שציורי נופים נחשבים למרגיעים מאד, כדאי לשלב אותם בחדרי השינה, למשל, או אולי במשרדים או במקומות שונים, בהם חשוב ליצור אווירה רגועה (כמו, למשל, בקופת חולים, אצל רופא השיניים וכדומה). גם כשמדובר בציורים ריאליסטיים, חשוב להתאימם אל הסגנון הקיים ולזכור שחוזקם הוא איננו בהכרח באלמנט שבו, כי אם במשמעות שלו. הם יכולים להתאים לסלון הבית, למקום שבו מעוניינים ליצור אווירה ייחודית יותר ובעיקר מעוצבת. הם יכולים גם להתאים למשרדים יוקרתיים ולכל מקום שבו מעוניינים לשלב אמנות, ולא משנה מאיזה סוג.

אפשר גם לשלב בין ציורי נופים לציורים ריאליסטיים. כמובן שחשוב שלא להגזים עם מספר הציורים, אותם תולים זה לצד זה, אולם, במידה ומתקבלת "זרימה" נכונה וישנה שפה אחידה בין הציורים, זוהי אפשרות נפלאה כדי ליצור עניין רב יותר במרחב שבו הם נמצאים. מומלץ לבחון כמה ציורים שונים, לתלות אותם זה לצד זה ולבדוק האם אכן משתלבים נכון. האם הם מתאימים לצבעים השולטים בחדר, לריהוט, ובכלל – האם הם יוצרים את האווירה המתבקשת במקום. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב