דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיפוץ דירה - רקע כללי לפני שמתחילים 

מאת    [ 11/10/2012 ]

מילים במאמר: 477   [ נצפה 2201 פעמים ]

שיפוץ דירה או שיפוץ בית הוא תהליך מורכב הדורש תכנון יסודי מוקדם על מנת שעבודת השיפוץ המתוכננת תהיה מוצלחת ויעילה.

עבודות שיפוץ הן תהליך ארוך ומורכב שלרוב סוחף את הלקוח לשינויים שונים מהתכנון הראשוני, זאת מכיוון שבתהליך השיפוץ מתגלים ליקויים שונים בבית או בדירה, כמו עבודות חשמל שונות או עבודות אינסטלציה, עליהם לא ידענו בעריכת התכנון הראשוני של העבודה. גם רצונות דקורטיביים שונים אותם מוסיף הלקוח במהלך השיפוץ ככל שמתקרב השיפוץ לחלק האחרון.

על מנת לבצע את השיפוץ על הצד הטוב ביותר ולהימנע מחריגות גדולות יש להגדיר את היקף העבודה הרצויה, התחומים השונים בהם יבוצעו שינויים, משך זמן העבודה וכמובן תקציב מוערך עבור הפרויקט.

מכיוון שלרוב האנשים ניסיון דל בשיפוץ דירה, בית או משרד כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע כדוגמת אדריכל / מעצב פנים או קבלן השיפוצים.

תחום השיפוץ הנו תחום הכולל בתוכו עבודות רבות. עבודות הריסה, עבודות בניה, עבודות חשמל, עבודות אינסטלציה, עבודות איטום וכמובן עבודות דקורטיביות מסוגים שונים הכוללות עבודות צבע, נגרות, חיפויי קירות, ריהוט, תאורה וכל דבר העולה על דמיונו של הלקוח.

ישנן שתי דרכים לבצע את עבודת השיפוץ. הדרך הראשונה והפשוטה היא לבחור קבלן שיפוצים הדואג לכל בעלי המקצוע בדרושים לביצוע השיפוץ. הדרך השנייה והפחות ממומלצת היא להזמין בעלי מקצוע שונים עבור כל תחום בעבודת השיפוץ. חשמלאי, אינסלטור, טייח, צבע וכדומה.

לאנשים פרטיים לא מומלץ כלל לבחור באופציה השנייה. אמנם, "על הנייר" היא זולה יותר אבל דורשת תאום וארגון יסודיים מאוד וכמעט תמיד מלווה בבזבוז זמן יקר ובטעויות רבות במהלך שלב הבנייה.

הבאת בעלי מקצוע בודדים עבור כל עבודה יכלה להיות טובה רק לבעלי ניסיון בתחום השיפוץ וללקוחות שאין להם לוח זמנים צפוף לעבודת השיפוץ הכוללת.

הדרך המקובלת לביצוע עבודת השיפוץ היא בעזרת קבלן שיפוצים. הקבלן דואג להבאת כל בעלי המקצוע לביצוע העבודה החל מהפועלים הדואגים לעבודת ההריסה, לאנשי הבנייה והגבס, אינסטלטור, חשמלאי, צבע וכדומה. בדרך כלל יש לקבלן אנשי מקצוע שלו המבצעים חלק גדול מהעבודות והוא מצוי בשיתוף פעולה עם בעלי מקצוע שונים להשלמת כל העבודות הנחוצות. כמובן שהלקוח יכל לסכם עם הקבלן הבאת בעלי מקצוע ספציפיים לביצוע עבודות כמו צבע, גגן, איש תאורה מומחה וכדומה.

היתרון הגדול בבחירת קבלן שיפוצים הוא בתקשורת מול גורם אחד בלבד האחראי לכל העבודה ויעילות עבודה גבוהה מכיוון שהקבלן יודע לתאם את הבאת בעלי המקצוע השונים בסדר הנכון אחד אחרי השני ובכך לחסוך זמן יקר.

שיפוץ דירה או בית הוא עניין יקר מאוד. היקף העבודות הוא גדול ומשך זמן העבודה יכל להמשך מספר שבועות או אפילו יותר. הדבר החשוב ביותר הוא הגדרת מסגרת תקציב לעבודות. חשוב לציין שכמעט תמיד ישנן חריגות של 20%-30% ממסגרת התקציב המקורית בגלל חריגות או תוספות שנוספו במהלך העבודות וכדאי מאוד להיערך בהתאם לתוספות הנ"ל כי הן חלק בלתי נפרד מהעבודות שיבוצעו.

הצלחת תהליך השיפוץ תלויה בגורמים רבים. ללא ספק ישנה חשיבות גדולה לערוך תכנון מדוייק ומהימן של המרכיבים השונים שיש לבצע עוד בטרם תחילת העבודה.

מעין אברהם - קבלן שיפוצים


http://www.shipootz.co.il


href="mailto:maayan@shipootz.co.ilmaayan@shipootz.co.il">">maayan@shipootz.co.il  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב