דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לקראת החורף: טיפים להכנת הגינה 

מאת    [ 10/10/2012 ]

מילים במאמר: 485   [ נצפה 1675 פעמים ]

אז מה אם החורף מגיע? עיצוב גינה פרחונית, צבעונית ושימושית במיוחד לעונה הקרה הבאה עלינו לטובה.

כל מי שיש לו גינה יודע כי היא מצריכה לא מעט תחזוקה על מנת להבטיח כי תיראה יפה ופורחת בכל ימות השנה, ואין זה משנה אם מדובר בחצר רחבת ידיים, גינה למעלה בגג, או מרפסת ירוקה. כל עונה והתחזוקה שלה, והפעם: החורף.

הגורם האנושי

אין גינה דומה לאחרת. עיצובה של גינה, וגם מוצרי גינה המשולבים בה, משתנה מבית לבית לא רק בגלל המיקום והגודל המשתנים מגינה לגינה, אלא גם ובעיקר בשל הצרכים השונים של בעליהן. לכן גינות נוי צריכות להיות לא רק יפות, אלא גם שימושיות.

גינה אשר אמורה לשמש את בעליה לאירוח מסיבות וארוחות לא תעוצב בצורה דומה כמו גינה אשר אמורה לשמש כמקום בילוי משפחתי ומקום משחק לילדים. כמו כן, גינה המעוצבת תוך שיקולי חסכון בתחזוקה והשקיה תראה אחרת (יותר חיפוי לגינה, יותר צמחים שאינם צורכים הרבה מים וכן הלאה) מגינה ששיקולים אלו אינם משחקים בה תפקיד.

כמובן שבעת עיצוב נוף הגינה לא רק השיקולים שלנו בני האדם יש מקום, אלא גם לתנאי מזג האוויר הסובבים אותנו. ולכן, לכבוד בואו של החורף אספנו יחד מספר דגשים לעיצוב גינה במיוחד לימים הגשומים הבאים עלינו לטובה.

על הקרקע

אם שתלתם בגינתכם צמחים רב- עונתיים ואתם בטוחים כי אתם יכולים ליהנות מראש שקט וגינה פורחת בכל ימות השנה, צר לנו לבשר לכם שלא כך הדבר. צמחים אלו, על אף הגדרתם, אינם שורדים בתנאי החורף הקשים, ולכן זה הזמן להקדים ולשתול צמחיה מתאימה שתבטיח לכם גם בחורף גינה יפה.

ימי הסתיו הם הזמן המושלם לשתילת צמחיית החורף, שתספיק לנבוט עד בואה של העונה הגשומה ותבטיח לכם גינה פורחת עד האביב. צמחיית החורף הינה עשירה, מגוונת וצבעונית ובין הצמחים הבולטים ניתן למנות את כובע הנזיר, פשתה, טופח ריחני ועוד. על מנת להעניק לצמחים אלו סביבת גידול הולמת מומלץ להשביח את הקרקע באמצעות עזרים שונים, כמו למשל חיפוי אורגני של האדמה בשבבי עץ.

חיפוי באמצעות שבבי עץ, שלא כמו כל יתר החיפויים מתאים לכל עונות השנה, ובכלל זה גם לחורף. הוא מצליח לספוח אליו את מי הגשמים, למנוע את היסחפות הקרקע, לעמוד בפני הרוחות החזקות, לעודד חלחול מרבי של המים אל הקרקע וכמובן גם להיטיב עימה.

ריהוט ותאורה

גם בחירת ריהוט הגינה צריכה לקחת בחשבון את תנאי מזג האוויר השונים, וכיום ניתן למצוא ריהוט רב שעשוי מחומרים העמידים בכל עונות השנה. במידה ותחליטו בכל זאת לבחור ריהוט העשוי מעץ טבעי או משלב בתוכו בד, קחו בחשבון שאם תרצו ליהנות מהם לאורך זמן תצטרכו להגן עליהם מפני חשיפה ממושכת לשמש או לגשם רב.

כמובן שהתאורה המשולבת בגינה צריכה גם היא הגנה מפני מים, ולא רק בימות החורף. שילוב תאורה חשמלית באזורי השקיה דורשת ידע והבנה ומומלץ לא לעשות זאת בעצמכם.

כל עונות השנה

אם אתם רוצים להבטיח לעצמכם מקסימום הנאה מן הגינה במינימום השקעה במהלך השנה, מומלץ להקפיד ולבחור ריהוט, תאורה וצמחים המתאימים לכל השנה. כך תיהנו ותנצלו את הגינה גם בימים החמים שלה וגם באלו היותר קרים. 

מוצרים נכונים לגינה
חיפוי קרקעת הגינה
עיצוב נוף




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב