4 הערות והארות בנוגע לשוק הרכב בארץ
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

4 הערות והארות בנוגע לשוק הרכב בארץ 

מאת    [ 09/10/2012 ]
מילים במאמר: 362   [ נצפה 2208 פעמים ]

 
 

שלשום שודרה כתבת תחקיר מקיפה בתוכנית "המקור" של ערוץ 10 בנושא שוק הרכב הישראלי.

הכתבה באה לענות על השאלה מדוע מחירי הרכבים בישראל כל כך יקרים ביחס למחירם במדינות אחרות, לעתים בהפרשים של עשרות אחוזים.

הכתב ישראל רוזנר ראיין לצורך הכתבה את בכירי ענף הרכב בישראל, ביניהם יוסי דהן (מבעלי חברת אלדן), צבי נטע (מנכ"ל סוזוקי), השמאי ובעל מחירון הרכב יצחק לוי, שר התחבורה ישראל כץ ועוד רבים וטובים.

הכתבה מנתה מספר כשלים בנוגע לשוק הרכב, כמו גובה מס מהגבוהים בעולם (בין 113-128 אחוזים), הריכוזיות הגבוהה והתחרות הנמוכה בין יבואני הרכב (שחלקם גם שולטים בחברות ליסינג) והשיטה בה פועלות חברות הליסינג, שמוכרות במחיר מופחת רכבים יד ראשונה, למרות שהם רכבים חדשים לכל דבר, כשהרווח שבין ההנחות שהן מקבלות מהיבואנים לשווי הרכב במחירון – הוא הרווח שלהן.

הכתבה אכן עסקה בבעיות האמיתיות של ענף הרכב, אך יש לי מספר הערות והארות על חלק מהציטוטים בה:

"אנחנו חיים מהפראיירים"- צבי נטע, מנכ"ל סוזוקי, מתייחס ללקוחות הפרטיים

פשוט לא נכון. היבואנים אכן מרווחים ממכירות לפרטיים יותר מאשר כשהם מוכרים לחברות הליסינג. אבל בהתחשב בכמויות ובעלויות הפרסום הנחסכות מהיבואנים, רכישות חברות הליסינג מפיקות רווחים ניכרים ליבואנים.

הרווח מכל כלי רכב הוא כה גבוה שגם הנחה של 20% מאפשרת ליבואן להרוויח אלפי ש"ח נוספים.

"הצרכן הפרטי מסבסד את הלקוחות הגדולים"- ישראל רוזנר, הכתב.

לא מדויק: בכל תחום של רכש ההתנהלות דומה: הגדולים מקבלים הנחות יותר מהלקוחות הקטנים. זה מקובל, וההגדרה כי מדובר ב"סבסוד" איננה מדויקת.

"שוק הרכב דומה לסלולרי"-ישראל רוזנר, הכתב.

בהחלט נכון, אבל לא כשמדובר על היבואנים, אלא על חברות הליסינג. חברות הליסינג נשחקות "עד דק" על מנת להשיג לקוחות בשוק כה תחרותי, בדיוק כמו חברות הסלולר. הנהנים הם הצרכנים- לקוחות הליסינג.

מעבר ללקוחות הליסינג התפעולי, מתחזקת זרימת לקוחות פרטיים לליסינג הפרטי, המאפשר גם להם ליהנות מהעסקות המצוינות שניתן למצוא שם.

"היבואנים מרווחים הון עתק" – ישראל רוזנר, כתב.

בהחלט נכון, וזה קורה בעידוד משרד האוצר. בחלק גדול מכלי הרכב, מחיר המחירון משקף רווח של כמעט 100% על עלות המקורית של כלי הרכב. נכון שישנו מיסוי דרקוני, אבל אחרי חישובי המס, הרווח הגולמי הוא גבוה מאוד והאוצר עם תקנות המיסוי הירוק – אך ורק העצים אותו

אבי הורוביץ יזם את פעילות הליסינג התפעולי בישראל ומשמש כיועץ ליסינג.

טל: 050-5332449
Horowitz.advisors@gmail.com.

 

אבי הורוביץ, מיסד הליסינג בישראל, משמש כיועץ בתחום הליסינג ללקוחות עסקיים ופרטיים החברה נותנת מענה לצורך הקיים לייעוץ מקצועי פיננסי וטכני גם בענף זה כמו ברבים אחרים בארץ.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב