דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עדכנות וחדשנות כתרופות למוות עסקי? הכיצד עושים זאת נכון!! 

מאת    [ 08/10/2012 ]

מילים במאמר: 590   [ נצפה 1566 פעמים ]

תקציר המנהלים החודש עוסק בנחיצות של ההתחדשות התמידית וההתאמה העסקית לשינויים העוברים על השוק המקומי ועל השווקים המקבילים בעולם. מאד התרשמתי מראיון שבוצע עם אחד מבכירי תעשיית הפרסום העולמי, מוריס לוי, מנכ"ל פובליסיס העולמית, על ידי ענת ביין – ליבוביץ. מוריס לוי, יהודי צרפתי חם וחביב הינו מראשי התעשייה העולמית תובנותיו מאד מרשימות והחלטתי לשתף אותכם בתובנותיו המתאימות גם לעולמות אחרים מחוץ לעולם הפרסום והמידיה. הדבר עוד יותר מתחבר למשבר העולמי שחל בתחום העיתונות הכתובה שקשור באופן בסיסי לאותם תהליכים שמנכ"ל פובליסיס מדבר אבל מהצד השני של התעשייה.

 

מוריס לוי ידע לנצל הזדמנויות. קרא הכיצד עשה זאת? הצלחתו של לוי להוביל את הענק העולמי פובליסיס להצלחות לאורך השנים התבססה על יכולתו לזהות טרנדים חדשים. לחדש ולהתחדש עם התעשייה של עולם הפרסום. לדבריו במאה ה- 21 אין למותג חזק ככל שיהיה את הפריבילגיה לשבת ולהביט מהצד באלפי המסרים שעוברים ברשתות החבריות ולא לעשות דבר. "יש להקשיב, ללמוד מזה, להגיב ולפתוח דיאלוג שיסייע לשפר את המוצר, המדיניות ואת התקשורת. להיות חלק מהשיחה זה חיוני. מי שלא יהיה חלק מזה, יקבל 100% נגדו". לדבריו, לשקיפות ולאינטגריטי הניהולי והצרכני משמעות גדולה. לדבריו, כיום חברה אינה יכולה להיות תאגיד עסקי שחושב רק על הרווח בלבד. חברה טובה היא חברה 'אזרחית' שדואגת לסביבה, שעוזרת לפתור בעיות חברתיות, שמתקשרת עם בעלי המניות, העובדים, הלקוחות, הקמעונאים, ההפצה, הספקים. אחריות חברתית תאגידית חשובה היום באופן קריטי. הדוגמא האחרונה המשקפת היטב את האטימות היא הדוגמא של זהבית כהן מתנובה שנאלצה להתפטר.

 

לדבריו חברת פובליסיס באמצעות סוכנויותיה הפרוסות בעשרות מדינות בעולם - נמצאת במקום האינטלקטואלי, הטכנולוגי והרגשי בו המותג והצרכן נפגשים. האם גם אתם במקום הניהולי שאתם נמצאים מבינים עד כמה חשוב לבנות מערכת יחסים חזקה בין המותג והצרכן, באמצעות ההיבט הרגשי. מוריס לוי מציין כי "עלינו ללמוד איך להשתמש בהון האינטלקטואלי שלנו, בטכנולוגיה שנמצאת בשירות לקוחותינו ובקשר הרגשי שאנחנו יודעים ליצור כדי להפוך את החיבור הזה חזק".

 

נדמה לי כי כל אחד מכם כמנכ"לים ומנהלים ולא משנה הסגמנט שבו אתם פעילים הייתם מאד שמחים לאמץ הגדרה זו העוסקת בתמצית הערך שארגון או מוצר צריך וחייב תמיד לתת ללקוחותיו. העיתונות הכתובה בעולם, בעשור האחרון נאבקת באיתור מודל הישרדות כלכלי חדש. עד כה בחוסר הצלחה כפי שהדבר מתבטא בקשיים של העיתונות בארץ. בניגוד לאחרים הקשיים של העיתונות החלה הרבה לפני הגעתו של ישראל היום וכיסיו העמוקים של אדלסון.

 

היה נכון כי בתחרות הגוברת הנהלות ומנהלים יקדישו יותר משאבים וזמן לאיתור מנועי החדשנות והצמיחה הבאים. הכוונה להילחם על מימוש רעיונות "משוגעים" גם באם מצליחים ליישם רק 20% מתוכם. למדו לתת הגנה לכאלה "משוגעים" שהמערכת לא תסרס אותם.  היה נכון כי תנועו על פי האמונה היוקדת שלכם ולפעמים תקשיבו פחות לכל אותם מומחים.. או לקוחות "מרובעים" היודעים "להרוג" כל קצה קצהו של רעיון מבריק וחדשני. הנרי פורד אמר כברה פעם: "אם הייתי מקשיב ללקוחות או למהנדסים .... שלי הייתי מייצר סוס שרץ מהר יותר".

 

לסיכום, אני מבקש שוב להדגיש את משנתו הניהולית של מר מוריס לוי, מנכ"ל פובליסיס העולמית, האומר כי תרומתו כמנכ"ל מתבטאת יותר ביכולתו לנהל מערכות יחסים נכונות ויעילות יותר עם לקוחותיו. לדבריו היכולת להקשיב היא מעלה גדולה של כל מנכ"ל. להקשבה יש חשיבות עליונה, כי כך לומדים את הנושאים שעל סדר היום של הלקוח!! לא על סדר היום שלך כמנכ"ל!! מתברר כי ניתן לבצע שינויים אסטרטגיים והתאמות מוצרים לשוק אך ורק באמצעות הקשבה אמפטית ללקוחות. קרא את המאמר המלא ולמד מניסיונו הרב. לדבריו היה נכון לתת פחות משקל לקבוצות מיקוד או סקרי דעת קהל וסקרי צרכנים. אני ממליץ כי הגיע הזמן שתנסו לאתר דרכי תקשורת יעילות ועדכניות יותר עם הצרכן הנאמן שלכם.

 

 

 

משה גרימברג-יחד עם אנשי מקצוע נוספים, עוסק בייעוץ ארגוני, בהנחיה, בהדרכה ובפיתוח תוכניות למנהלים ולכוחות מכירה. לפעילותו מביא 25 שנות ניסיון ניהולי בתחומי השיווק,האסטרטגיה, הניהול העסקי והמכירות.ביצע תפקידי ניהול בכירים בתחומי הסלולר, העיתונות, הפרסום והמדיה.פועל כיום בתחום של הדרכות פנים-ארגוניות במגוון חברות, מהטובות במשק הישראלי. החזון שלי:"להשאיר טביעות אצבע רבות ומשמעותיות בקרב ארגונים,מנהלים וכוחות מכירה. כתובת דוא"ל: abc@nihul4u.co.il משה גרימברג-ניהול אפקטיבי- nihul4u טלפון: 054-4814332 פקס: 04-8262876 אתר הבית החדש שלנו http://www.nihul4u.co.il/       www.nihul4u.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב