דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הזיכרון הוא מנגנון שלא פעם פוגע ומזיק במקום לתרום ולסייע - מדוע? 

מאת    [ 08/10/2012 ]

מילים במאמר: 402   [ נצפה 3286 פעמים ]

הזיכרון הוא מנגנון שלא פעם פוגע ומזיק במקום לתרום ולסייע - מדוע?

 

 

לא לשכוח

 

רוב האנשים מחונכים לא לשכוח דברים. הם מאמינים שמה שקרה - קרה, ואין דרך להכחיש זאת או למחוק זאת. פירושו של דבר שמעתה ועד עולם האירוע או המקרה, הויכוח או הריב יהוו חלק אינטגרלי ממערך הזיכרון והמציאות.

 

אבל לאמיתו של דבר המציאות אינה בנויה ממה שקרה אלא דווקא ממה שקורה כרגע. המציאות "שוכחת" במהירות כי היא מתחדשת כל הזמן. אדם יכול להיות לוזר ואז להפוך לווינר, והעבר שלו יימחק משום שמה שקובע זה מה הוא כעת ולא מה הוא היה בעבר שלו.

 

 

 

להיתקע על דברים מבלי יכולת להתקדם

 

לזכור פירושו במקרים רבים להיתקע על משהו שהיה וכבר איננו. לשכוח פירושו להתנקות מנטאלית כל יום מחדש מכל מה שהיה - לטוב ולרע - ולהמשיך הלאה לדבר הבא, להווה, לדבר החדש.

 

זה כמעט בלתי אפשרי לחיות בשמחה כשסוחבים מטען של 20 או 30 שנים של זיכרון, במיוחד אם הזיכרון הזה בחלקו הוא זיכרון שלילי, טראומטי, זיכרון של סבל או של כאב. מדובר במטען כל כך כבד שלא ניתן לשאת איתו מבלי להיפגע, להזדקן בטרם עת, לחיות בדיכאונות וללכת בחיים עם עננה שחורה מעל לראש.    

 

 

 

להשאיר את הרגע מאחור פירושו להשתחרר

 

חשוב ללמוד בחיים להשאיר את הזיכרון בצד. להפסיק לזכור, במיוחד את הדברים הרעים. פשוט ללמוד לשכוח, להשכיח, להדחיק, למחוק ולהעלים את העבר.

 

מדובר בפעולת ניקיון והתנקות של הראש, של המוח, של הצד המנטאלי בחיים. פעולה זו דומה בדיוק כמו פעולה של ניקיון הבית וזריקת חפצים ישנים ומיותרים ממנו. גם הראש וגם הלב זקוקים להיטהרות, לניקיון, לשכחה יומיומית.

   

 

 

ללמוד לשכוח

 

אנשים חזקים הם פעמים רבות חזקים דווקא בזכות יכולת השכחה שלהם. אנשים חלשים מחלישים את עצמם דווקא באמצעות מנגנון ההיזכרות שלהם שמעיק עליהם ומכביד עליהם.

 

שכחה היא מנגנון נפלא. ניתן להשתמש בו כדי להשכיח דברים כואבים וישנים אבל ניתן גם לעשות בו שימוש יומיומי כדי לא להיתקע במצב רוח שלילי או להיתקע על ריב שטותי, או על הרגשה חמצמצה וגרועה.

 

 

וטיפ לסיום: ברגע שיש לכם "מחיקון" בראש אתם חופשיים לחוות את החיים כל יום מחדש, מבלי המטענים, החשבונות, הכאבים והמשקעים הישנים. דברים "קורים" רק אם אנחנו זוכרים אותם. אם אנחנו שוכחים משהו - הוא נשכח גם מהמציאות.

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית. לאתר הבית: www.ybc.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב