דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל מה שצריך לדעת על סידור הבית לקראת מעבר דירה - חלק ג' 

מאת    [ 07/10/2012 ]

מילים במאמר: 685   [ נצפה 1872 פעמים ]

 

יום ההובלה

נניח שהזמנתם חברת הובלה מצוינת והצוות הגיע בזמן, העמיסו את כל התכולה על המשאית בתשומת לב ועם שכל, פרקו את כל הרהיטים והארגזים בדירה החדשה, הרכיבו את הארונות ואת המיטות והלכו. עכשיו אתם מתפצלים לשניים: חלק אחד הולך לסגור את העניינים עם הדירה שעזבתם, לוודא שהיא נקיה, אם צריך לצבוע את הקירות, להעביר מפתח לבעלי הבית או לדיירים הבאים. החלק השני מארגן את הדירה שעכשיו עברתם אליה. לפחות ארגון זמני.
זוכרים את המזוודה שארזתם בהתחלה? עכשיו היא מאד שימושית. אתם יכולים להתקלח, להחליף בגדים, לשמור על שגרת הטיפוח שלכם בלי להילחץ.

איך מתחילים לסדר את הדירה אחרי המעבר?

זוכרים את תכנית הריהוט שהכנתם? זה הזמן לשלוף אותה מהמזוודה שתהיה מול העיניים. תכנית הריהוט יכולה בהחלט לכלול גם את מיקום הנברשות, וילונות, שטיחים. הארונות מורכבים במקומות שלהם, גם המיטות במקומות שלהם. רהיטים קטנים – אתם שמים במקום. מדפים – כדאי להתקין עכשיו, כשהכל ארוז, כי קדיחות בקירות יוצרות המון אבק. זה אומר שארגז כלי העבודה נכנס לפעולה. אם אין לכם כלי עבודה ואתם לא יודעים להתקין מדפים – עשו רשימה של מה שצריך להתקין והזמינו הנדימן ליום המעבר או ליום המחרת. בכל אופן, גם אם עניין המדפים מתעכב קצת, אפשר וכדאי לסדר את המטבח, לסדר את הבגדים בארונות, לפחות את הבגדים של העונה הנוכחית ולסדר את המקלחת. נעבור חדר חדר עד שנשלים את סידור הדירה כולה. אז יאללה, אחרי למטבח.

סידור ארונות מטבח

נתחיל בסידור המטבח: כתבתי על כך בעבר בפירוט רב, באופן כללי אני נוהגת לחלק את ארונות המטבח לארונות כלים שאין בהם אוכל ולרכז את המזון היבש במקום אחד. גם את המזון אני נוהגת לחלק לפי סוגים ואת הכלים לפי סוגים. כלים המשמשים להגשה במקום אחד, כלים שמשמשים להכנת המזון במקום אחר. כלי ההכנה חייבים להיות ממוקמים באזור העבודה. ליד השייש וליד תנור האפיה והכיריים. כלי ההגשה לא חייבים להיות במטבח. הם יכולים להתמקם בארונית יפה בפינת האוכל.

סידור ארונות המקלחת

בשנים האחרונות נהוג לבנות ארון יפה מתחת לכיור ולמראה במקלחת. בארון הזה מסדרים את כל מוצרי ההיגיינה והטואלטיקה כשהם ממוינים, כמובן, לפי סוגים. עד כמה למיין? זה תלוי בכמות המוצרים וגם בנפח האחסון של הארון במקלחת. לקוחה שלי, אשה מאד מטופחת שבנתה ארון מקלחת גדול במיוחד עם הרבה מגירות, הקצתה מגירה אחת למוצרי טיפוח העור, מגירה שניה לטיפוח הציפורניים, מגירה שלישית לטיפוח השיער וכן הלאה. אם המקום קטן הסתפקו בדברים שהכרחיים למי שמשתמש במקלחת ואת היתר אחסנו בחדר השינה או בארון שירות – אם יש לכם.

ארונות בגדים

אם ארזתם באופן ממוין את הבגדים, סידור ארונות הבגדים זה ממש משחק ילדים. לוקחים קבוצת בגדים מקופלים וממוינים והופ, מניחים על המדף בארון. על איזה מדף? אז ככה: אני מעדיפה שמכנסיים יהיו על מדפים נמוכים, חולצות העונה מעליהם. בגדים תחתונים במגירות, ממוינים לפי סוגים. בארון התליה תולים חליפות על קולב אחד, חולצות ומכנסיים יחידניות – כל אחד על קולב משלו, חולצות לחוד ומכנסיים לחוד. אפשר ורצוי למיין לפי צבעים ולפי עונות.

היום שאחרי

הבית כבר מתחיל לקבל צורה. סידור הדירה כמעט הושלם. חוץ מהתמונות על הקירות, כי עדיין לא החלטתם איפה למקם כל תמונה. הארונות מלאים בחפצים המוכרים, המדפים, התמונות, הנברשות, הוילונות, כל הדברים שהבאתם מהבית הקודם – מתחילים למצוא את מקומם בבית החדש. אתם מתרגלים בקלות למקומות החדשים. גם לשכנים החדשים. אפילו טכנאי הכבלים כבר חיבר אתכם לרשת ואתם מתחילים להרגיש בבית.

כדאי לעדכן את הדואר שישלחו את המכתבים אל הדירה החדשה. הם נותנים את השירות הזה חינם מספר חודשים, לאחר מכן בתשלום. עדכנו את כל המכותבים שלכם על שינוי כתובת. אם אתם גרים בעיר ואין לכם חניה פרטית אבל יש לכם מכונית – סדרו את עניין החניה מול העיריה וכך לא תקבלו דוחות כשאתם חונים ליד הבית.

שבוע אחרי

אם יש לכם מספיק מקומות אחסון בשלב זה כל ארגזי הקרטון במיחזור, התכולה כבר בתוך הארונות. לכל חפץ יש מקום. אתם זוכרים את המקומות הקבועים ומחזירים כל דבר למקום. הכל חדש כזה ונקי ומסודר. נדמה לכם כאילו שגרתם כאן מאז ומתמיד. אולי ברגע של היסח דעת תמצאו את עצמכם טועים באיזשהו רמזור ונוסעים לכיוון הדירה הקודמת. אתם נזכרים בחיוך שעד לפני שבוע זה באמת היה המצב.

 

הכותבת עוזרת לאנשים עסוקים ליצור סדר ולשמור עליו. חוקרת כיצד נוצר בלאגן, ממה מורכבת דחיינות ואיך להגשים את הרצונות. בסופו של דבר כולנו רוצים לשגשג. להיות ה"אנחנו" הכי מוצלח שאנחנו יכולים להיות. 
לקבלת הצעת מחיר לאריזת תכולת הדירה ו/או פריקה בדירה החדשה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב