דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיתוג, זהות עיצובית (identity), לוגו - ומה שביניהם 

מאת    [ 06/10/2012 ]

מילים במאמר: 416   [ נצפה 2062 פעמים ]

בעלי חברות או עסקים מתלבטים לא אחת בין המושגים האלו והחלטתי להבהיר את ההבדל ביניהם.

מהו מותג? תדמית החברה כפי שהיא נתפשת כמכלול בעיני הציבור
תפישת המותג נעשית על ידי הציבור בעיקר באופן רגשי.
הרעיון הבסיסי וערכי הליבה העומדים מאחורי בניית מיתוג הם: כל דבר שהחברה עושה, כל מה שבבעלותה, כל מה שהיא מייצרת - עליהם לשקף את ערכי החברה ומטרותיה כמכלול. על החברה לפעול בהתאם למה שהיא מאמינה ובהתאם למה שהיא מייצגת.
העקביות והדבקות בערכי הליבה של החברה - הם שגורמים לה להצליח.

מהי זהות עיצובית? ההיבטים החזותיים שמהווים חלק מהמותג הכולל
ברוב המקרים הזהות העיצובית מבוססת על רכיבים ויזואלים. לרכיבים אלו יש קווים מנחים ששומרים על נראות אחידה של החברה או המוצר במגוון של מדיות. הנראות הזו מתבטאת בכל רכיבי הזהות העיצובית: פלטת הצבעים, הפונטים הלוגו, הסלוגן וסידור האלמנטים במרחב (לייאאוט). בעזרת הקווים המנחים יש הלימה ותאימות שמאפשרים לעסק או למוצר להיתפש כחלק מהמותג הכולל,  ולהיות מוכר ומזוהה.
הזהות העיצובית כוללת:
1. לוגו - סמל שמופיע בכל רכיבי הזהות העיצובית
2. ניירת רשמית - כרטיסי ביקור, נייר מכתבים, מעטפות ועוד
3. עזרי שיווק - פליירים, ברושורים, ספרים, אתר אינטרנט
4. מוצרים ואריזות שהחברה מוכרת
5. מדי העובדים בחברה
6. בכל ההתקשרויות של החברה
7. כל דבר ויזואלי שמייצג את החברה

מהו לוגו? זהותה של חברה בצורה הפשוטה ביותר - ע"י סימן או אייקון
המטרה הראשית של קיום הלוגו היא זיהוי.
אנו מזהים חברה או מוצר על ידי סמל, סימן, דגל או חתימה. לוגו אינו מוכר עבור העסק וגם לא תמיד מתאר אותו. המשמעות של הלוגו נגזרת מהאיכות של מה שהוא מסמל. הלוגו נועד לכך שבעזרתו נזהה את העסק או המוצר שהוא מייצג. הוא לא נועד להסביר אותם. על אף שמדובר בעיצוב... יש חשיבות גדולה יותר למה שהלוגו מסמל מאשר לאיך הוא נראה.
כדי להפוך זאת למוחשי יותר - נסו לחשוב על לוגואים כעל בני אדם. אנחנו מעדיפים שיקראו לנו בשמותנו - גל, יריב, דפנה - מאשר שיתארו אותנו באופן מבלבל ובלתי זכיר - כמו: זו שלובשת תמיד חולצה לבנה או זה עם השיער הבלונדיני. באותו אופן לוגו לא אמור לתאר מה החברה עושה, אלא לאפשר זיהוי העסק באופן שנכיר ונזכור.
חשוב לציין שהלוגו "עושה את עבודתו" רק לאחר שהוא נעשה מוכר, בדיוק כמו שאנחנו צריכים ללמוד שמות של אנשים כדי לזהות אותם.

לסיכום:
מותג - הוא התפיסה הרגשית של תדמית הארגון כמכלול
זהות עיצובית-  היא כלל ההיבטים החזותיים שמייצגים את המותג
לוגו - הוא הסמל שמסייע לזהות את החברה או המוצר.

יעל וייס - מומחית לעיצוב גרפי שיווקי http://www.yaelsdesign.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב