דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה הקשר בין אהבה עצמית ובין דיוקן עצמי? 

מאת    [ 04/10/2012 ]

מילים במאמר: 381   [ נצפה 3978 פעמים ]

מה הקשר בין אהבה עצמית ובין דיוקן עצמי?

עבודת הדוקטור שלי כמו גם עבודת האמנות שלי מתרכזת, בשנים האחרונות, בחקר העצמי ובציור דיוקן עצמי. את המחקר ניהלתי גם באמצעות האמנות (שאותה אני רואה כדיסציפלינה חקרנית בפני עצמה), וגם באמצעים הנהוגים במחקר איכותני, בז'אנר המכונה 'מחקר מבוסס אמנות. המחקר לעבודת הדוקטור הסתיים. אך 'חקר העצמי', והדיונים סביב הנושא, הוא נושא אינסופי, ואותו אינני מסיימת. גילוי העצמי והתפתחותו הוא עצם החיפוש וההימצאות בתהליך זה.

רבות אני כותבת, מדברת, מספרת ומרצה על הפרויקט המורכב הזה, שנקרא חקר העצמי ומתארת כיצד גייסתי לצורך העניין את תחומי האמנות, הפסיכולוגיה, הפילוסופיה ואת עצמי כחוקרת וכיוצרת. במעבדת המחקר הזו שלי, שמתי עצמי על "שולחן הניתוחים' ומסרתי עצמי כשפן ניסיונות.

שהרי "קרוב אדם אצל עצמו" ואם ברצוני ללמוד משהו על נפש האדם, הרי שאני הכי סמוכה לשולחני, הכי זמינה לחקירה, הכי יכולה ללמוד מנפשי שלי פנימה, על נפש האדם בכלל. סוקרטס כבר ציווה וקרא לאדם 'דע את עצמך'.

במחקר אני עוסקת בשאלות רבות, וחלק מהם כבר נדונו במאמרים השונים שלי שפרסמתי כאן ובמקומות אחרים. רשימות מעמיקות בנושא מתפרסמות באתר 'רשימות' בבלוג שלי שנקרא 'דרך הפנים' וכמובן דף האוהדים שלי ב 'פייסבוק' שנקרא 'דיוקן בדיוק כאן'.

בפייסבוק אני מפרסמת אחת לכמה זמן שאלות שאני נתקלת בהם. כאשר חברים, צופים, מתעניינים, ועוד נפגשים בציורי דיוקן העצמי שלי הם מעלים תהיות ושאלות. כל שאלה כזאת היא מתנה, ולכל שאלה אני מתייחסת במלוא הרצינות, לעתים דרך סטטוס קצר ב 'פייסבוק', לעתים ברשימה ארוכה יותר ומפורטת בבלוג של ב'קפה דה מרקר' שנקרא 'לאן הדרך הולכת'.

אחת השאלות שחוזרת על עצמה היא "האם את אוהבת את עצמך"? או לחילופין "למה את לא אוהבת את עצמך"? אלה הן שאלות חשובות ומרכזיות, וכמובן שסביב שאלות לכאורה תמימות אלה, מתפתח כל העניין.

מהי אהבה עצמית? מה הקשר בין ציור דיוקן עצמי ואהבה עצמית? האם ציור דיוקן עצמי מבטא אהבה עצמית או להיפך? האם יש קשר בין פעילות זו למה שנקרא נרקיסיזם? ועוד ועוד. כדאי לקרוא את שיחתי שהתנהלה סביב שאלה זו, ואת גישתי בעניין, וכיצד זה בא לידי ביטוי בעבודתי.

 הנכם מומזנים לקרוא את הרשימה '"אז את אוהבת את עצמך או לא? – על זה נדבר בפעם אחרת" . ברשימה זו אני מתארת את השיחה שהתעוררה בעקבות השאלה, ואת התובנות העמוקות שעלו ממנה וכל זאת בליווי הפנייה לגלריה, לציורים ולעוד מקורות.

ד"ר נורית צדרבוים - יוצרת וחוקרת בינתחומית. אמנית פעילה, משוררת, אוצרת, מרצה, חוקרת,כותבת. יועצת אמנות, מאמנת NLP ומנחת קבוצות. מנהלת את 'הסדנא לעיצוב הדיוקן העצמי' בסטודיו 'נורית-ארט' - הסטודיו ליצירה ומחקר. האתר: www.nuritart.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב