דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שוק רכבי יד שנייה בישראל 2012 

מאת    [ 04/10/2012 ]

מילים במאמר: 742   [ נצפה 3794 פעמים ]

שוק רכבי יד שנייה בישראל 2012

בשנים האחרונות כולנו קוראים וחלקנו אף הרגשנו על בשרנו את המשבר החמור שחווה שוק הרכבים המשומשים בישראל.
הרי,הרכב שלנו,כמו הילד שלנו,הוא הכי טוב,הכי מוכשר ובטח ששווה מחירון,אז למה מציעים לי עליו כעשרים אחוזים מתחת למה שרשום במחירון במקרה הטוב?

כולם מאשימים את חברות הליסינג,ואכן יש יסוד לטענה זו,אך לא מדובר במשפיע העיקרי.
בשורה התחתונה,מדובר בחוק שלומדים בשיעור ראשון במיקרו כלכלה- ביקוש והיצע.
שתי סיבות עיקריות לשוק המקרטע :


-עודף של רכבים שחוזר לשוק לאחר 3 שנות שימוש (בד"כ) בחברות הליסינג וההשכרה. מצב זה נוצר בעיקר בעקבות עליית גל הליסינג בעשר השנים האחרונות,מגזר ההיי-טק אשר טרם מאוד לעניין עם המונח הטמוע בו "רכב חברה" וגם האפשרות להתחדש לרכב חדש לגמרי בתנאים אטרקטיביים מאוד מצד חברות הליסינגהיבואנים ואפילו הבנקים שששים לממן.


-קטגורית ה"מיני" (סוזוקי אלטו,קיה פיקנטו,יונדאי i10 וכו') אשר משווקת במחירים שהשוק לא היה מכיר עד לפני כמה שנים (בין 60000 ש"ח ל-80000 ש"ח) וגם סחפה אחריה כמובן ירידות מחירים ומבצעים אטרקטיביים בקטגוריות הקרובות אליה (יונדאיi20,סקודה פאביה וכו').


קטגוריה זו יצרה מהפכה- עד לפני כמה שנים הרכב הזול בשוק היה יונדאי גטס או דייהטסו סיריון,שעלו כמעט 100,000 ש"ח, לכן,הרבה לקוחות בחרו לעצמם לקנות רכב משומש 2009-2010 במחיר שפוי של 50-60 אלף ש"ח ולחסוך את ירידת הערך הזו. היום בסכום הזה הם יכולים לקנות רכב חדש מהניילונים, לקבל אחריות מקיפה ל-3 שנים ולתת הרגשה טובה לעובד. בנוסף, הון עצמי של 15000 ש"ח לא היה מספיק לכלום בענף עד לא מזמן,היום סכום כזה בהחלט מקובל בעסקת מימוןליסינג מימוני,כאשר טרם דיברנו על מבצעי 100%% מימון.


כתוצאה מכל הנ"ל בשנת 2011 נמסרו 230,000 רכבים חדשים לכבישי ישראל! כולנו יכולים להבין איך העניין משפיע באופן ישיר על המשומשות-הרי מי יקנה 230000 רכבים בעוד 3 שנים?


ולכן הגענו לביקוש ולהיצע- מאזדה 3 הוא רכב באמת נהדר,אמין,חסכוני יחסית לקטגוריה,נסיעה מצוינת,אחיזת כביש,בטוח. ועדיין, נוכל למצוא עשרות אם לא מאות אלפים כמוהו בין מגרשי החברות, ומצד שני פחות קונים פוטנציאליים- מאזדה 3 נמכרת היום ב-50000 ש"ח אחרי 3 שנים,במקום 80000 במחירון.


ובכל זאת- לא הכול שחור או לבן. בואו נעבור בקצרה על ההפחתות ועל האמיתות מאחורי הבטחות שמפזרים אנשי המכירות כמו "תקבל מחירון בהתחייבות בסוף התקופה" או רכב ליסינג מוריד רק 8%.


ובכן,
החברות בענף מתחלקות ל-4 גורמים: יבואנים,חברות ליסינג מימוני,חברות ליסינג תפעולי וחברות השכרה. כמובן שלעיתים יש גורמים שמבצעים יותר מאחת הפעילויות הנ"ל אם לא את כולן.


ההפחתה ע"פ המחירון בקטגוריות השונות:


א. 10% רכב שנמכר 0 ק"מ יד 2 מיבואן- נוצר מצב חדש,בעקבות החוק שאומר שיבואן צריך להעביר לרכב שנמצא שנה בישראל בעלות,כתוצאה מכך חלק מהרכבים עוברים בעלות ואז נמכרים. כדי לתת יתרון יחסי לרכב חדש לחלוטין,זוהי ירידה שרירותית שלא תואמת את השווי בפועל אחרי מספר שנים.


ב.ליסינג מימוני- רשום בגדול 10% לרכב פרטי 0% למסחרי, ובקטן "לפי השימוש בפועל". בהנחה שכולנו נקרא את הגדול- ליסינג מימוני הוא למעשה הלוואה,וברוב המצבים נמצא נהג אחד נוהג ברכב,רכב שלא מחליף הרבה נהגים שומר על ערכו ומצבו גם יחד. הגיוני. רכב מסחרי הוא רכב לעבודה,אף אחד לא קונה ל"כיף שלו" ברלינגו או דימקס, ולכן הגיוני שאין ירידת ערך עבור רכב מסחרי.


ג.ליסינג תפעולי- 12% ירידה אם קונים מהחברה, ו-22% ליסינג תפעולי לשעבר.ברישיון יופיע ה"כתם" החכר-השכרה.מבחינת השימוש,יהיה בד"כ בחברה גדולה,הייטק,סלולר,ביטוח וכו', ובד"כ נהג אחד,אך חווה מספר נהגים בדרך (התחלף עובד,טיפולים,טסט וכו').


ד.השכרה- 22% ישירות מהחברה,27% השכרה לשעבר. חברים, רכב השכרה הוא רכב שפשוט החליף נהג כל שלושה ימיםחודשים או משהו באזור. לכל נהג יש נהיגה שונה, התנהגות שונה על הכביש והרכב צריך "ללמוד אותו". השינויים הללו מזיקים לרכב.


והכי חשוב:
מעל לכל ומה שלא יגידו לכם אנשי המכירות: עצם המילה "טרייד אין " שווה הפחתה של 12% (בינינו,זה הגיוני,גם מגרשי הרכב וסוחרי הרכב צריכים להתפרנס).
ולכן,כאשר תקחו רכב מחברת ליסינג,שרשום עליו "החכר" גם כאשר מבטיחים לכם מחירון מדברים על מחירון פחות 24% במקרה הטוב (12% טרייד אין+12% ליסינג תפעולי). איך אומר ההוא מהטלויזיה-שלא יעבדו עליכם.


וכמו שהבטחנו, איך בכל זאת נצא ביותר מ"שן ועין" מהמצב:
א.סבלנות סבלנות סבלנות-תפרסמו בלוחות,שימו שלטים אם יש זמן בסוף יהיה קונה במחיר טוב (אם הרכב טוב).
ב.נצלו את המבצעים שפירטנו עליהם- אצל החברות תקבלו בוודאות יותר על הרכב שלכם בזכות מרווח קניה-מכירה גדול שלהם (בסוף הרכב נמכר לקונה קצה, אך מתוך ההנחה אתם ראיתם מחיר קניה גבוה מכם).
ג.נצלו את המצב לעשות "מחירון תמורת מחירון" או דברים דומים במגרשים וחברות ליסינג-אולי תשדרגו את עצמכם בתוספת קטנה?
ד.מחפשים רכב? משהו ספציפי? תעשו סיור בין כל חברות הליסינג,המגרשים,סוכניות הרכב וכו'. תשוו מחירים. או שתשתמשו בשירות כגון שירות זה כדי לאתר עבורכם את הרכב שאתם מחפשים במקום הקרוב למקום מגוריכם,הם אפילו ידאגו לכם למחיר.


אז תתחדשו! ונסיעה בטוחה.

הכותב הוא מהבעלים והמנכ"ל של קבוצת מתעניינים- האתרים "מתעניינים" להשוואת מחירים והצעות מחיר ו"קאר4מי"הנותנת שירותי השוואת הצעות מחיר בכל תחומי ענף הרכב (ליסינג,הסבה לגז,ביטוח ועוד), אפשרות איתור רכבים ספציפיים ע"פ דגם ושנתון בלי לקום מהכורסא וייעוץ ליסינג. בעלי האתרים הם בעלי ניסיון של שנים בשיווק ומכירות,עם התמחות בענף הרכב והליסינג,והבנה עמוקה בתורת המימון,הפיננסים והמכירות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב