דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד ליצור רושם חיובי,להתחבב וליצור תקשורת מקדמת-חלק ב' 

מאת    [ 03/10/2012 ]

מילים במאמר: 687   [ נצפה 2055 פעמים ]

 

בחלק הראשון של המאמר סקרנו חמישה טיפים שנועדו לסייע לכם ליצור רושם חיובי וליצור תקשורת מקדמת בינכם לבין אחרים.להלן הטיפים הנוספים:

 טיפ מספר 6: לשדר פתיחות

בטיפ הקודם דיברנו על החשיבות בתנועות גוף פתוחות, במיוחד הידיים.אבל שימוש ביידיים זו לא הדרך היחידה לשדר פתיחות.על ידי הפניית הלב או מרכז הגוף לכיוון בן שיחך או הקהל שלך,תוכל לשדר פתיחות וקשב אמיתי.

אם הנך מציג מול קבוצה גדולה ,תדאג להפנות  את גופך בהדרגה ובצורה מאוזנת אל מול כל אנשי הקבוצה.חשוב לעשות זאת בצורה מאוזנת  על מנת לתת לכולם תחושה של חשיבות ולא לתת הרגשה של יחס מועדף לקבוצה או אדם מהקהל.

 טיפ מספר 7: אנרגיה

כולנו אוהבים לראות אנשים נמרצים ובעלי חיוניות.ניתן לראות זאת כמעט בכל מקום, אנשים נמשכים לסביבתם של אנשים שמקרינים אנרגיה וחיוניות, אפשר  לראות זאת אפילו בפרסומות בעיתונות ובטלויזיה- שם משתמשים בדיוק בעובדה זו לצורך שווק.

השתמש בכך כיתרון עבורך!

העקרון הראשון הוא קודם כל לדבר על משהו שמעניין ומלהיב אותך כאשר אפשרי.אך פעמים רבות אנו נדרשים  לדבר על נושאים  שלא ממש מלהיבים אותנו ולכן חשוב ליצור התלהבות מבפנים.ניתן לסגל יותר חיות ואנרגטיות על ידי פעילות ספורטיבית.דרך נוספת שניתן לשלב היא תזונה נכונה,כאשר אנו מזיניםאת הגוף במאכלים קשים לעיכול האנרגיה שלנו "מתבזבזת"על פעילויות העיכול .כל פעילות שמעלה את מצב רוחכם ומרגיעה אתכם יכולה גם היא לסייע.הרעיון הוא לשמור על רוגע ועל מצב רוח חיובי ואנרגטי.

 טיפ מספר 8: בטא הערכה

הטיפ הבא עשוי להישמע מעט מוזר ,אבל מצאתי אותו יעיל מאוד בהרבה מצבים בהם נתקלתי.הרעיון הוא למצוא באנשים מולך משהו להעריך.דמיין שעל המצח של האדם שמולך יש מדבקה שכתוב עליה באותיות גדולות "תגרום לי להרגיש חשוב". אתה יודע מה ,לא באותיות גדולות-באותיות ענקיות!

כאשר אנו מעריכים אדם וגורמים לו להרגיש חשוב, ההתנהגות שלנו כלפיו משתנה בין אם כשאנו רק חושבים עליו או נפגשים עימו.ההתנהגות שלנו מול אדם אהוב שונה מאוד מהתנהגותנו מול אדם שאיננו מכירים או איננו מחבבים.כאשר נמצא מה להעריך באחר, שאולי איננו מכירים או שאנו רוצים לשפר  את יחסינו עימו ,נוכל להרגיש רגשות חיובים יותר כלפיו.כשאנחנו מחפשים דברים טובים באדם שמולנו, אנחנו נקבל ברוב הפעמים תגובה דומה בחזרה.

 טיפ מספר 9: פתח מיומנויות הקשבה

אחד הדברים שאנחנו הכי אוהבים לעשות זה לדבר על עצמנו.זה מה שרובנו רוצים וצריכים וזה טבעי לחוש כך.היכולת להקשיב לצד השני היא מצרך די נדיר. האמת היא שאם אתה רוצה להיות מעניין עבור הצד השני כל מה שאתה צריך לעשות הוא להתעניין בו... כן!

היופי בכך הוא שכאשר אתה מקשיב לדברי האחר,אתה יכול להכיר אותו יותר ולבחון איזה סוג של מערכת יחסים יכולה להיות ביניכם.

 כאשר אתה מדבר מול קהל הקשב למה שהם אומרים ושתף אותם בהרצאה- הפוך אותם לפעילים!השתמש במילים ובמשפטים של הקהל על מנת להוכיח ולחזק את דברייך.

בעצם השיתוף אתה מעורר את הקהל להסכים איתך ויכול בקלות לבסס את דבריך.

 טיפ מספר 10:אשר,אשר,אשר!

רובנו כבני אדם מחפשים אישור בין אם זה אישור למחשבות שלנו,לתכונות שלנו או לפעולות ולהחלטות שאנו עושים.אנו מחפשים אישור מעצמנו וגם מאחרים.רוב האנשים מרגישים נהדר כאשר אומרים להם שהם פעלו מצויין,שהם לקחו החלטה טובה או שיש להם אופי נהדר.

לאישור הזה ניתן לקרוא במילים אחרות חיזוק חיובי או בשפת הצבא ח"ח .

במיוחד כדאי לאשר או לחזק דברים הקשורים לאישיות ולתכונות.במידה וישנה תכונה שמאפיינת את כל הקהל שלך תוכל לאשר זאת גם.אחת הנקודות החשובות ביותר לזכור היא שכאשר אתה מאשר תכונה או התנהגות אתה משפר את הרגשתו של האדם האחר ובכך גם את הרגשתך.

לכן תן אישורים לגבי מה שהקהל שלך אומר ככל האפשר, אבל רק במידה שאתה באמת חושב כך.חשוב באמת לבחור באותם הדברים, שהינך באמת מעריך בקהל ואותם לאשר. תזכור שחשוב מאוד לשמור על האותנטיות והכנות ולא להרוס את  הקשר שבנינו או את  הקשר שאנו שואפים לבנות.

אל תשכח לשמור על איזון

השימוש בטיפים הללו יכול לעזור לך מאוד ,אבל חשוב מאוד שתשמור על איזון.חוסר שימוש בטכניקות או הגזמה בשימוש בהן, יראה לא טבעי ומאולץ .

תירגול חוזר ונשנה, למידה מטעויות, תיקון שלהן ונסיון מצטבר, יביאו לכך שהכלים האלו יהפכו לשגרה, ירגישו טבעים עבורך וייראו כטבע שני לקהל שלך.

לכן אני ממליצה לבחור שניים עד שלושה כלים בכל פעם,לתרגל אותם ומשם להמשיך.

לקבלת טיפים וכלים נוספים לשיפור הבטחון ולדיבור מול קהל-לחץ כאן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב