דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד ליצור רושם חיובי,להתחבב וליצור תקשורת מקדמת-חלק א' 

מאת    [ 03/10/2012 ]

מילים במאמר: 716   [ נצפה 3541 פעמים ]


"כשאתה מנסה לעשות רושם זה בדיוק הרושם שאתה עושה"

זהו משפט די ידוע שיש בו הרבה מן האמת.כולנו נתקלנו במצבים מסויימים בחיינו בהם אנו מעוניינים ליצור רושם חיובי בין אם זה בראיון עבודה,במקום עבודה חדש,במוסד לימודים,בפגישות חשובות בפרזנטציה מול קהל ואפילו בדייט...ולעיתים אנו כל כך מתאמצים שזה מאוד בולט כלפי חוץ שאנו רק מנסים להרשים.

במילים פשוטות- מה שאנשים מעריכים הכי הרבה זה כשהם מבחינים שהאדם מולם הוא אמיתי וכן.

בטיפים הבאים תוכלו להשתמש בכל אחת מהסיטואציות הללו בין אם אתם נדרשים לדבר מול קהל או בשיחה מול אדם אחד.הטיפים האלו יסייעו לכם ליצור רושם חיובי בפני הקהל שלכם ולגרום להם לחבב אתכם בקלות ובמהירות מבלי שתצטרכו להתאמץ או לא להיות עצמכם.

אז הנה בלי הקדמות נוספות הטיפים:

טיפ מספר 1: קדימה לחייך

חיוך גם כשאינו בא באופן טבעי משנה את שפת הגוף שלך.כאשר אתה מתכוון להציג בפני קהל חשוב להקפיד לחייך .קודם כל ולפני הכל חיוך משפר את מצב הרוח שלך, חיוך גם שובר את הקרח ומקרב יותר בינך לבין הקהל או האדם שמולך.

כשאנחנו חושבים על חיוך אנו בדרך כלל יכולים לדמיין חיוך על השפתיים, אך חיוך אמיתי  מתבצע באמצעות הגוף כולו ולא רק בעזרת השפתיים .יש הבדל גדול בין חיוך באמצעות השפתיים בלבד לחיוך עם  כל הגוף, אם תעמוד מול המראה ותנסה תוכל לראות זאת.

טיפ מספר 2:הפגן בטחון

אנשים שמפגינים בטחון לרוב מושכים אליהם אנשים אחרים.ככל שאתה נראה יציב ובטוח בעצמך כך אנשים מחפשים את קרבתך.כאשר אתה מפגין ביטחון אתה מעביר הלאה את תחושת הביטחון  הזו לקהל והם מרגישים שעומד מולם אדם מקצועי ובטוח בעצמו, אדם שיודע על מה הוא מדבר ולכן כדאי להקשיב למה שיש לו לומר.

רוב האנשים אינם נהנים להיות סביב מי שנראה נזקק או תלותי.אם אתה מרגיש נזקק או תלותי, הימנע מלהיות במצב של פגישה עם אנשים ,בייחוד כאלו שאתה רוצה שייבטחו בך .

טיפ מספר 3: חשוב לנשום

כן,כן קראת היטב – לנשום.

כאשר אנו נפגשים עם מישהו בפעם הראשונה ואנו מתרגשים או לחוצים יש לנו נטייה להחזיק את הנשימה שלנו. אנחנו בדרך כלל מחזיקים את הנשימה שלנו עקב מתח שנובע מחוסר וודאות או מסיבות אחרות.בכך שאנו מחזיקים את הנשימה שפת הגוף שלנו משדרת מתח ואנו מתנהגים בחוסר טבעיות.

 אף אחד לא מרגיש נוח סביב מישהו מתוח - אז טרם הפגישה עצום עיניים קח שלוש נשימות עמוקות ואיטיות  וספור מעשר לאחור על מנת להרגע. עשה לעצמך ולשפת הגוף שלך טובה גדולה - ותנשום!

 טיפ מספר 4: הבט לאנשים בעיניים

אומרים שהעיניים הן החלונות לנשמה.העיניים עוזרות לנו להביע את התחושות שלנו ,באמצעות העיניים אנו יכולים אפילו לדבר בלי מילים.כשאנו מסירים את המבט שלנו בזמן שיחה עם מישהו זה יכול לרמוז על הרבה דברים. למשל: חוסר בטחון, חוסר אמינות או חוסר הקשבה.

זה לא באמת משנה ,אם אנו באמת חסרי בטחון ,לא אמינים או לא קשובים,מה שחשוב לזכור שזה מה ששפת הגוף שלנו משדרת. 

כדי להשתמש בקשר עין בצורה נכונה, חשוב בראש והראשונה לתת לאדם מולך את מלוא תשומת הלב שלך – לתת לו להרגיש חשוב.שמירה על קשר עין עם האדם שמולך חשובה ליצירת תחושת פתיחות, במיוחד אם אתה מעוניין שהאדם השני יפתח בך אמון. אותו הדבר נכון לגבי הקהל שלך.

שמירה על קשר עין חשובה לא רק לקהל שלך או לאדם שאיתו אתה מדבר אלא גם לך ,חוסר שמירה על קשר עין מסיחה את דעתנו מהאדם שאיתו אנחנו מדברים.כאשר תשומת ליבנו לא מרוכזת בצד השני אנו עשויים לפספס את המסרים שהוא רוצה להעביר לנו וזה יכול לפגוע בתקשורת כולה.נסו זאת מעתה והלאה כאשר אתם משוחחים עם אחרים.

 טיפ מספר 5: שמור על ידיים פתוחות

הידיים משחקות תפקיד חשוב במה שאנחנו משדרים לצד השני שאיתו אנחנו מדברים.ידיים פתוחות הן סמל אוניברסלי שמביע כנות, חשיפה ופגיעות.חלקנו לעיתים מפחדים מחשיפה ופגיעות, אך האמת היא שאלו הן שתי תכונות מאוד חשובות, המשדרות לאחרים מסר של אמון ובטחון.

על ידי פתיחת הידיים, אתה חושף את הלב שלך, זוהי עמדה פגיעה ולכן היא משדרת אמון בך.תנועות גוף סגורות כמו שילוב ידיים, משדרות התגוננות וחוסר ביטחון ויוצרות מעין קיר זכוכית בינך לבין הקהל .יצירת הפרדה אינה המצב הרצוי כאשר מתקשרים עם אדם או קבוצה.

 אלו הם חמשת הטיפים הראשונים ,את הטיפים הללו ניתן ללמוד ולהפנים על ידי שימוש בכלי הכי אפקטיבי שיש והוא:תירגול .

אז עד החלק הבא שך המאמר ,אני מזינה אתכם לתרגל לפחות טיפ אחד שנגע לליבכם.

 מעוניין לקבל טיפים נוספים? לחץ כאן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב