דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה יותר טוב: דק סינטטי או דק טבעי? 

מאת    [ 03/10/2012 ]

מילים במאמר: 531   [ נצפה 2281 פעמים ]

חושבים שדק סינטטי בהכרח עדיף על הדק הטבעי או שהדק הטבעי חייב להיות טוב יותר ממקבילו הסינטטי? חשבו שנית.

על השאלה איזה דק כדאי יותר להתקין בחצר הבית, דק מעץ אמיתי או דק סינטטי, גם מומחי נגרות יתקשו לענות בצורה אחידה. דק סינטטי כמו דק טבעי מחזיקים כל אחד מהם ביתרונות רבים לצד חסרונות אחדים, כך שכל בחירה מודעת היא למעשה בחירה נכונה.

למה דק?

העיצוב המרשים המתקבל הודות לשילוב דק בחצר הבית, במרפסת או בגג הוא לא הגורם היחידי שהפכו את הדקים לכל כך פופולאריים ואהובים.

שילוב דק עץ בסביבה צומחת ופורחת נותן לנו תוצאה טבעית, הודות לשימוש בחומר שגם הוא צומח וטבעי בעצמו. הודות לכך אנו יכולים לארח בשמחה במרפסת ובגינה, מבלי לפגוע ביופיין עם ריצוף שאינו מתאים או משתלב.

הודות לשילוב של דק בגינה אנו נהנים לא רק מאזור ישיבה והעשרת העיצוב, אלא גם בחיסכון כספי. זאת בעיקר הודות לעובדה כי אנו מכסים שטח נכבד מהגינה, ומבטלים בו את הוצאות ההשקיה ועלויות התחזוקה.

טבעי זה הכי, אחי!

עבודות עץ שונות, כגון גגות, רהיטי עץ וכמובן דקים נבנות באמצעות משטחי עץ טבעי. למה? כי יש להן יתרונות לא מבוטלים.

ראשית, ומה שמהווה שיקול לא קטן בבואנו להתקין דק, השימוש בעץ טבעי נחשב לזול יותר מאשר דק סינטטי. הדבר נובע בעיקר מן העובדה כי העץ הסינטטי מציע עמידות גבוהה יותר ואחזקה פשוטה יותר, לעומת העץ הטבעי.

השימוש בעץ טבעי לא יותיר אתכם חלילה עם דק מתפורר, ממש לא. שימוש בעץ טבעי באיכות גבוהה יעניק לכם דק איכותי שיחזיק מעמד לאורך שנים, הודות לתחזוקה מינימאלית יחסית. רשימה חלקית של עצים אלו תכיל את עצי האורן, האיפאה ועצים נוספים.

שימוש בעץ טבעי מועדף במיוחד על חובבי העץ, אשר יוכלו להבחין בין עץ טבעי לסינטטי גם כאשר עיניהם עצומות. לכן, אם אתם אנשים של חומר יהיה קשה לשכנע אתכם כי דק מעץ סינטטי נראה טבעי לחלוטין.

מחקים את הטבע

דק סינטטי מציע יתרונות רבים, אולי אפילו רבים מאלו של הדק הטבעי, כפי שהיינו מצפים ממוצר המשלב יחד הן חומרים טבעיים והן חומרים מלאכותיים.

הוכחה לעמידות הגבוהה של הדק הסינטטי ניתן למצוא בנכונות של היצרניות להעניק עליו אחריות ארוכת טווח. דק סינטטי מצריך תחזוקה מועטה ואינו נוטה להתבלות, גם לא בעקבות תנאים מזג האוויר המשתנים מחום לקור, יובש לרטיבות וכן הלאה.

בניגוד לקונוטציה שאולי מתעוררת, דק סינטטי דווקא נחשב למוצר ידידותי לסביבה. הדקים מיוצרים משילוב של עץ טבעי עם חומרים מלאכותיים כגון תרכובת פלסטיק, כאשר הן העץ והן הפלסטיק ממוחזרים ולכן הייצור של דקים סינטטיים לא מעודד כריתת עצים נוספים או זיהום הסביבה.

על מנת להפוך את הדק הסינטטי לכמה שיותר קרוב במראהו לדק הטבעי, ניתן למצוא כיום מגוון רחב של גווני עץ, כפי שהם קיימים בטבע. כך, ניתן לקבל תוצאה הדומה מאוד למראה העץ הטבעי, אם כי אוהבי העץ המושבעים לא יטעו אם יתבקשו לזהות האם מדובר בדק סינטטי או טבעי.

במה לבחור?

דק סינטטי נהנה מיתרונות רבים, כמו גם מחסרונות. אך הדבר נכון גם לגבי הדק הטבעי. אם כן, איך בכל זאת בוחרים? כאן, טעמכם האישי נכנס לתמונה ומשמש כמכריע.

בנוסף גם סוגיית התקציב משחקת תפקיד מרכזי בתהליך הבחירה, לצד שיקולים נוספים כמו גודל השטח אותו תרצו לכסות, מיקומו ועוד. כל עוד הבחירה מושכלת ומתחשבת בכל הגורמים, אין ספק כי בסוף תגיעו להחלטה הנכונה ביותר עבורכם.

אבי פורמייקה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב