דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עשרת הדברות למתגרשים הטריים 

מאת    [ 02/10/2012 ]

מילים במאמר: 936   [ נצפה 2207 פעמים ]

החלטת להתרגש מבן או בת הזוג? להלן מספר עצות מועילות בטרם תחילת ההליכים, אשר יסייעו לך לשמור על האינטרסים המשפטיים שלך, ולבצע את התהליך בצורה הקלה והבטוחה ביותר.


    • היו בטוחים בהחלטה – גירושין ללא הסכמה הוא תהליך ארוך ומתיש, ויכול להעמיד אתכם את הקרובים לכם במצבים בלתי נעימים במיוחד. טרם ההכרזה על ההחלטה בפני הצד השני, ודאו כי הנכם שלמים עם ההחלטה, וכי אכן זו האפשרות היחידה שנותרה עבורכם. עו"ד גירושין יוכל לסייע לכם גם בהשגת ייעוץ מטעם מטפל זוגי או מגשר, במידה והנכם עוד שוקלים את הנושא ואינכם בטוחים, וכן בניסוח הסכם גירושין אשר יהווה פיתרון פשוט ונוח, עם מינימום סיבוכים ומפלות נפש, במידה ושניכם גמורים על ההחלטה להתגרש, אך מסוגלים עדיין לנהל את התהליך תוך התקשרות ותיאום ביניכם לגבי המשמעויות השונות.
    • בקשו ייעוץ מקצועי - בין אם הנכם גמורים על ההחלטה או נמצאים עוד בשלב הלבטים העצמיים, רצוי כי תחילה תתייעצו עם עו"ד גירושין אשר יוכל לספק לכם מידע חשוב בנוגע למשמעויות המשפטיות הנוגעות להחלטה, ולהעניק לכם תמונה ברורה יותר של המצפה לכם, במידה ותחליטו שכן להתחיל בהליך גירושין. עו"ד גירושין יוכל לסייע לכם גם בגיבוש ההחלטה, ולספק לכם כלים להתמודדות נכונה, הן מבחינה נפשית והן מבחינה מקצועית.
    • הקפידו על חשאיות – הקפידו כי ההתייעצות הראשונית עם עו"ד גירושין תיעשה באופן דיסקרטי, מבלי לערב את הצד השני. הפעולה החשאית עשויה להצטייר כבלתי הוגנת כלפי הצד השני, אולם במידה ולא תוכלו להגיע להסכמה, עליכם לזכור כי הצד השני יפנה גם הוא בתורו לייעוץ משפטי מקצועי, וכי ניגוד האינטרסים במקרה זה הוא בלתי נמנע. עליכם להגן על האינטרסים שלכם, ולזכור כי כעת הנכם עומדים בפני הליך לא קל, ולא פשוט, הן מבחינה נפשית והן מבחינה משפטית. העמידו את עצמכם ואת צרכיכם האישיים בחזית, ומלבד לכך, העדיפו חשאיות גם כדי למנוע דרמות מיותרות במידה ותעדיפו בסופו של דבר שלא להמשיך עם ההליך.
    • התייעצו גם עם משפחתכם – ההחלטה על גירושין אינה קלה, ומומלץ להיוועץ גם עם אדם קרוב אליכם (מישהו קרוב מהמשפחה או חבר קרוב), אשר יוכל להעניק לכם תפיסה נוספת לגבי הנושא, וכן לספק תמיכה נפשית.
    • סמכו על עצמכם – היוועצות עם עו"ד גירושין ועם אדם קרוב, עשויה כאמור לתרום רבות להחלטה שלכם, לאופן בו תבחרו לנהוג ולהתמודדות עם הנושאים הללו. עם זאת, היא אינה חלופה לרגשותיכם ולהגיונכם הפנימי, להם יש לתת חשיבותה עליונה בכל הנוגע להחלטה בנוגע לגירושין. עליכם לזכור כי זוגיות הינה נושא אישי ואינטימי, וכי עצות משפטיות, או לחליפין עצות אישיות מטעם אנשים קרובים, אינן יכולות לכלול את כל הידוע לכם במסגרת היותכם חלק מן הזוגיות המדוברת. עליכם לזכור כי אתם הנכם השופטים הרלוונטיים ביותר לבחינת מצב הזוגיות שלכם, וההחלטה על פירוק או שימור הזוגיות צריכה להסתמך בעיקר על האופן בו אתם תופסים מצב זה.  
    • חשבו על הילדים – במידה ומעורבים ילדים בעניין, עליכם לנהוג במשנה זהירות ולודא כי ההחלטה על גירושין נעשית תוך התחשבות בצרכי הילדים ובעתידם. עו"ד גירושין יוכל לסייע לכם בנושאי משמורת ילדים, להבין את עמדותיכם, ולסייע לכם להשיג את מטרותיכם בדבר, בין אם מדובר ברצון למשמורת בלעדית או משותפת. עם זאת, העדיפו עו"ד גירושין אשר יוכל להמשיך ולהעניק לכם סיוע באכיפת הסדרי המשמורת שנקבעו, וכן בדרישתם של דמי המזונות. לצערנו, אין זה מצב נדיר בו דמי המזונות אינם משולמים בזמן, ובעיות בגבייתם עשויות לעלות לפני השטח, גם כשמדובר בבני זוג לשעבר שהינם אנשים אמידים ובעלי האמצעים לשלם. לאחר פירוק התא המשפחתי, עשוי הצד השני (זה אשר מחוייב בתשלום דמי המזונות), לפתח צרכים כלכליים נוספים (הקמת משפחה חדשה, שינויים ברמת ההכנסה וכד'), לסרב לביצוע התשלום הנקבע על ידי בית המשפט ולנסות להתחמק ממנו בדרכים שונות. על כן, חשוב להיוועץ עם עו"ד גירושין אשר מלכתחילה יוכל להציע שירותי גבייה של דמי מזונות בהמשך הדרך.
    • חשבו גם על עצמכם – גבייתם של דמי מזונות, אכיפתם של הסדרי ראייה וכל הסדר אחר אליו הגעתם במסגרת הליכי הגירושין, משרתים גם את הצרכים שלכם, ומהווים ערבות לבטחונכם הכלכלי. זכרו כי היציאה מהזוגיות משנה את מצבכם הכלכלי, ולכן חשוב כי שכירתו של עו"ד גירושין תתבצע תוך התחשבות בצרכים הכלכליים שלכם כיום, ובצרכים אשר יתעוררו עבורכם גם בעתיד.
    • ודאו שהסדרתם הכול – בבואכם לפגישה עם עו"ד גירושין, ודאו כי אתם נושאים עמכם את כל המסמכים הנראים לכם רלוונטים, לצורך השגת מבוקשכם מהליך הגירושין. לא פעם קורה כי הצד המחליט על גירושין שוכח מנושאים הקשורים לחלוקת הרכוש והממון, או שאינו מחזיק בכל המידע הקשור לנושאים אלה. בפנייתכם לעו"ד גירושין, הקפידו כי קיים ברשותכם המידע הקשור לרכוש ולממון המשותף עם הצד השני, וכי הצרכים והרצונות שלכם בנושאים אלה ידועים לכם מראש.
    • היו מוכנים למה שבדרך – השגת יתרון בהליך הגירושין עשויה לצרוך לא מעט פעולות ומאמצים מצדכם. עו"ד גירושין יוכל להנחות אתכם לגבי אופן ההתנהגות הרצוי בבית המשפט ומול הצד השני, וכן לספק לכם שירותים מצדם של גורמים נוספים אשר יסייעו לכם בהשגת יתרון זה. חשוב לזכור כי מדובר לעתים בפעולות בלתי נעימות, כמו למשל שכירת שירותיו של חוקר פרטי או נבירה במסמכיו האישיים של הצד השני. עם זאת, גם בנקודה זו חשוב לזכור כי הצד השני אף הוא מונחה לפעול בצורה דומה, וכי התנהלות נכונה בהתאם להוראותיו של עורך הדין היא שעשויה להטות את הכף לטובתכם בשלבים הקריטיים של ההליך.
    • העדיפו עו"ד גירושין שהינו נוטריון – עו"ד גירושין הוא למעשה איש המקצוע אשר ילווה אתכם לאורך הליך הגירושין, ובמקרים רבים גם לאחר תום ההליכים, בין אם מדובר באכיפת הסדרי ראייה, או בהוצאה לפועל של דמי מזונות. עו"ד גירושין בעל רישיון נוטריון, הוא עו"ד מנוסה בעל עשרת שנות ותק לפחות בלשכת עורכי הדין בישראל, בעל עבר פלילי נקי ויכולת לספק שירותים משפטיים נוספים אשר יוכלו לסייע לכם גם בתחומי החיים האחרים. בבחירת עורך דין לניהול הליך הגירושין, חשבו גם על עתידכם, ובחרו בעו"ד גירושין אשר תוכלו להיעזר בו גם בנושאים אחרים, ולהיות אמונים כי הנכם מקבלים את השירות והתמיכה המקצועית לה אתם זקוקים מגורם יחיד אשר ילווה אתכם לאורך זמן. 

ענת קלינסקי - תוכן שיווקי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב