דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לא צריך להתמודד לבד עם משבר בזוגיות 

מאת    [ 02/10/2012 ]

מילים במאמר: 491   [ נצפה 1834 פעמים ]

בעוד רבים חושבים כי משבר בזוגיות מעיד כמעט תמיד על מותו של הקשר, אנחנו חושבים אחרת. אולי בסוף המאמר גם אתם תשנו את דעתכם.

משבר בזוגיות הוא משהו שפוקד את רוב הזוגות בשלב כזה או אחר, אך לפי שממהרים לוותר על הזוגיות יש אפשרות לשקם אותה ואף לשפר אותה 'על הדרך'.

לא טוב היות האדם לבדו

רובנו מעוניינים לחיות את חיינו עם בן או בת זוג שמתאימים לנו, ולא להעביר אותם לבד. בשלב ההתאהבות של תחילת הקשר אנחנו גם חשים כי הצלחנו במשימה, אך התאמת זוגיות נבדקת באמת בשלביו המתקדמים יותר של הקשר כשהאופוריה מתפוגגת.

הבחירה בבן/ת הזוג מתקבלת אצל רובנו בתת המודע, כאשר זה מבסס את בחירתו לאו דווקא על רצונותינו ושאיפותינו לחיים, כמו דווקא על המקום בו עלינו לגדול ולהתפתח ברמה האישית.

בעקבות זאת יוצא כי אותה הגורמים, כגון תכונות, התנהגויות ועוד, שהובילו את בני הזוג להתאהב מלכתחילה, הם אלו שיובילו לריחוק ולריבים ביניהם בהמשך הדרך.

אל תמהרו לוותר

מבט מעמיק יותר יגלה לנו כי המשבר הוא למעשה הזדמנות לשנות ואף לשפר את הזוגיות. בעזרת ההכוונה המתאימה נוכל לצאת מן המשבר מחוזקים, בעוד שאם ננסה להתמודד עימו לב הדרך לצמיחה תהיה קשה הרבה יותר. זאת בשל הנטייה הטבעית בעת כעס למהר ולהפנות אצבע מאשימה אל עבר בן או בת הזוג מבלי להתבונן בעצמנו.

טיפול זוגי או טיפול משפחתי (במידת הצורך) נחשבים כיום לדרך המועדפת על זוגות רבים המעוניינים להילחם על הזוגיות שלהם ולשמור על התא המשפחתי. עם זאת, לא די בטיפול כדי להבטיח כי הבעיה לא תשוב להפריע גם בעתיד. לצורך כך מומלץ לשלב גם אימון לזוגיות.

שניים במחיר אחד

האימון והטיפול משתלבים יחד בשיטת האימגו, הממוקדת ביצירת שינוי. המטפל, שהוא גם מאמן, מסייע לבני הזוג לרכוש את הכלים הנחוצים להם על מנת לנהל זוגיות מאושרת ובריאה.

במהלך לימודי ייעוץ זוגי על פי השיטה, לומדים המטפלים את הכלים הייחודים לשיטה ומאפשרים את ביסוסו של דיאלוג תקין. כך, לומדים בני הזוג כיצד לבטוח זה בזו, שכן ללא ביטחון מספק בתוך הקשר לא יוכלו לצמוח ולהגיע למימוש עצמי בתוך המסגרת הזוגית.

במסגרת הטיפול לומדים בני הזוג כיצד להיות בני זוג טובים יותר אחד עבור השני, שכן לרוב (ובשל הבחירה הלא מודעת אחד בשני) בן/ ת הזוג זקוקים מאיתנו למה שלנו, כבני אדם, הכי קשה לתת.

במסגרת הטיפול גם מבססים בני הזוג דיאלוג פתוח זה עם זו, בו מקשיבים זה לזו, מכילים זה את זו ומשיבים את האינטימיות חזרה אל הקשר. הטיפול מלמד את בני הזוג כיצד להביט אל הנפש של בן/ת הזוג לצורך בניה מחודשת את הבטחון בקשר, על מנת שנוכל להפגין בו גם חולשה ופגיעות.

המשבר בזוגיות מקבל בעזרת הטיפול בשיטת אימגו תפקיד חיובי. הוא משמש כמניע לצמיחה וחיבור של כל אחד מבני הזוג עם עצמו וזה עם זו.

מכאן אפשר רק לצמוח

אם נבחר לראות בבעיות ובוויכוחים הללו פתח לשינוי וצמיחה ולא נמהר לוותר על הקשר, נצא מורווחים פי כמה מן הסיטואציה. שכן בסופו של התהליך נזכה גם בהתפתחות אישית, גם בצמיחה זוגית וגם בזוגיות חזקה ומאושרת יותר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב