דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רייזר - משנים את חווית השטח 

מאת    [ 02/10/2012 ]

מילים במאמר: 379   [ נצפה 2145 פעמים ]

בעולם רכבי השטח יש להיט חדש - רייזר. רכב שטח קל שהישראלים החלו לגלות בשנים האחרונות, ומאז הוא הפך ללהיט השקט של התחום. הרייזר הינו רכב פתוח המיועד לשני אנשים, הנהיגה בו דורשת רישיון נהיגה רגיל, ועל פי החוק הישראלי, מחויבת בחבישת קסדה בשטח ובכביש. כן, רייזר מורשה לנסיעה גם בכבישים רגילים, ובדגמים המובילים יכול להגיע למהירות של 80-90 קמ"ש.

רייזר- יתרונות נהיגה רבים
היתרונות של הרייזר רבים, ובראש ובראשונה, כל נושא הנהיגה בשטח, כלומר - עבירות ונוחות. מבנה הרייזר, היותו קל משקל ומערכות הקפיצים, בולמי הזעזועים והצמיגים המתקדמים, מקנים לו יכולת עבירות כמעט בלתי מוגבלת. בעזרת רכב רייזר איכותי, הנסיעה בשטח מעולם לא הייתה פשוטה יותר. חידושים טכנולוגיים ומכניים בדגמים החדשים גורמים לנסיעת השטח להיות נוחה ויציבה מאי פעם, עניין שלא פוגע במאומה באיכות הנסיעה בכביש. נסיעת מבחן קצרה תוכיח גם לכם את מה שאלפים כבר הבינו - אין הרבה כלים שכיף לנהוג בהם בשטח כמו רייזר.

עניין הבטיחות הינו אקוטי כשמדובר בסוג זה של נסיעה. הרייזר נחשב לכלי בטוח ממדרגה ראשונה, ש"סולח" על טעויות של מתחילים ומתקן בעצמו סטיות תקן. מבחני ריסוק, שטח והתהפכות הולידו את המסקנה המתבקשת - עם רייזר אתם יכולים להיות רגועים ולנהוג בשקט.

רייזר - קצת פרטים טכניים
דגמי רייזר רבים נמכרים בישראל, לרוב בנפחי מנוע של 760, 800 ו-1,000 סמ"ק. רייזר פולריס נחשב לדגם הנמכר בעולם ואחד המצליחים גם בישראל, ומשמש צבאות רבים ביניהם הצבא האמריקאי. בארץ מוכר יותר דגם ה-S, שעל חלקים רבים ממנו מבוסס דגם הפולריס.

מעט פרטים טכניים הרלוונטיים למרבית דגמי הפולריס S הנמכרים בישראל: מבחינת מנוע, 760 סמ"ק גודלו כשקיבולת הדלק נעה סביב 27 ליטר. ההתנעה של רייזר פולריס הינה אלקטרונית, מערכת הזרקת דלק מופעלת בשעת נסיעה, כשמערכת הקירור פועלת באמצעות רדיאטור. תיבת ההילוכים אוטומטית, כשבסיס הגלגלים עומד על 190-200 ס"מ. אורך הכלי 2.7 מטר, רוחבו 1.5, גובהו 1.8 מטר. יכולת ההעמסה שלו עומדת על 330-350 קילו, ויכולת הגרירה על קרוב ל-700.

טווח המחירים של רייזר חדש עומד על 83 עד 110 אלף ש"ח (במרבית המקרים), תלוי בדגם. אך עם התקציב שלכם נמוך יותר, אפשר בהחלט להסתפק בריינג'ר עם רזומה של שנה עד 3 על הכביש, ולהוזיל משמעותית את העלויות עד לאזור ה-40-50 אלף ש"ח. עם זאת, במקרה שכזה חשוב לבדוק את מצב הרכב בקפידה לפני הרכישה.

אוהבים שטח? אתם חייבים לפנק את עצמכם עם רייזר. סעו בזהירות!

רונן צור - מקדם אתרים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב