דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סגל ללא סינון 2008 - מה קרה לפלדשטיין? 

מאת    [ 01/10/2012 ]

מילים במאמר: 520   [ נצפה 5473 פעמים ]

סגל ללא סינון 2008 – מה קרה לפלדשטיין? 

מאת שף אלון גונן

 

עודכן בתאריך: 10.9.2012

 

 

השקת יין סגל ללא סינון 2008 פרי יצירתו של היינן אבי פלדשטיין שהתקיימה לפני שבועיים, הייתה מוזרה.

הנוכחים ידעו שיש בעיות בין אבי פלדשטיין לשמואל בוקסר המנכ"ל של יקבי ברקן וסגל. כולם ידעו שאבי לא נמצא ביקב כבר זמן רב ועובד על הקמת יקב בוטיק חדש בשת"פ עם טמפו, בעלי ברקן-סגל.

כולם ידעו, אבל אף אחד לא אמר מילה. גם מצד היקב הייתה האפלה, ושמואל בוקסר רמז כי מותג סגל ישנה את פניו, והודעה תצא בהמשך.

 

ההשקה התקיימה במסעדת הרברט סמואל עם כל העוצמה של ברקן-סגל, שיחה של בוקסר על הנטיעות הגדולות של ברקן, מצב השוק ועוד, והיין נמזג לכוסות בסופו של דבר.

עד 2008, סגל ללא סינון תמיד היה עבורי היין שהפתיע, ריגש, הקסים, פיצץ לי את המח בטעמים ובמחשבות. הוקסמתי מהיכולת להגיע למורכבות ולעושר קולינרי (כן כן, לא התבלבלתי) במיץ הענבים הזה, שאפשר היה ללעוס אותו ולחוש את אין ספור התיבולים והארומות שלא הפסיקו להפציץ את הפה והאף.

 

אז מה יש בסגל ללא סינון שאין ביינות אחרים? יש בו בעיקר משחק. משחק של עולם חדש ועולם ישן. יש בו חביות חדשות וחביות משומשות. יש בו גם אמריקאיות וגם צרפתיות, וגם חביות "אקזוטיות" ממזרח אירופה. יש בו המון פרי שחור. היין תמיד היה דחוס עם המון אלכוהול, היה בו הכל. והמנצח על כל התזמורת הזאת ידע בדיוק מה לעשות. לא פעם אפילו יכולתי לחוש טעמים וארומות של סוביניון בלאן הלבן, מה שתמיד הפתיע וריתק אותי מהאומץ שיש ליינן לעשות דברים מטורפים ולהעניק לנו חוויות חדשות.

 

לצערי, סגל ללא סינון 2008 אינו כזה. הוא בכלל לא כזה. ישבתי בטעימה ופשוט לא האמנתי. שלא תהיה אי הבנה. סגל ללא סינון 2008 הוא יין טוב ומהנה, אבל הוא אחר. הוא רך, עדין, מתחנף, מתאים לכל חך. אלכוהול מינורי, העץ כמעט ולא מורגש, הפרי עגול, האפטר טייסט מושלם, והיין אפילו מוכן לשתייה.

 

האם אד זלצברג, היינן הראשי של ברקן, השתלט על מוחו של אבי והעביר לו את המתכונים הכל כך מדויקים של ברקן, שאסור לסטות מהם ימינה או שמאלה ואסור לשנות, והיין צריך להיות בעל נוסחה אחידה ורק המדבקה שונה?

 

אבי, מה עשית? אם ידעת שזה הסגל האחרון שלך, היית צריך לעשות אותו הכי מופרע בעולם, הכי אבי פלדשטייני שיכול להיות: לקחת את חומרי הגלם ולשגע אותנו, לתת לנו להגיד שאתה משוגע, ולא כמו המפרגנים למיניהם שהיללו ושיבחו. לא יותר. לא רוצה עוד אלטיטיוד. לא רוצה מתכון עם כמויות מדויקות. לא רוצה שכולם יאהבו את היין שלך.

יכול להיות שזה הללא סינון האחרון שייצא לשוק תחת ידיך, יכול להיות שיש ללא סינון בחביות שיינני ברקן מכינים לנו והוא יהיה בדיוק כמו 2008 כשהוא ייצא עוד שנה-שנתיים לשוק. יכול להיות שביקב החדש שלך אתה מכין לנו הפתעות. קום, צא וחשוף עצמך. אין כמוך.

 

ואני רק יכול לסיים במילים של הרקוויאם הנפלא הזה: In paradisum - אל גן העדן: ""ינחוך המלאכים אל גן העדן, יקבלו פניך הקדושים המעונים ויוליכוך אל העיר הקדושה ירושלים. מקהלת מלאכים תקבלך, ועם לזרוס, שהיה פעם עני, תמצא מנוח ונחלה".

 

 

שף אלון גונן מסעדת אל בריו, בית איש הענבים כתב באתר היין אדום או לבן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב