דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך ההצלחה מתלבשת ? 

מאת    [ 23/01/2008 ]

מילים במאמר: 459   [ נצפה 2797 פעמים ]

איך ההצלחה מתלבשת ?


מתאמן שלי שאל אותי, באחת הפגישות הראשונות- תגיד, אתה לובש משהו אחר ממכנסי-ג'ינס וחולצת טריקו? אולי, נגיד, חולצה עם עניבה? או חליפה?
היום , כשלקחתי את בתי הקטנה לבית הספר, לבשתי מכנסי-ג'ינס, חולצת טריקו וסוודר. במקרה נעלתי נעליים, אבל לרוב אני יוצא מהבית עם נעלי-בית של המגפר. כי ככה הכי נוח לי. הגורם היחיד שאני מתחשב בו מלבד הנוחות שלי, הוא מזג האוויר. וגם הוא בעדיפות שנייה. אני מאמין שאת הנוחות שלי והנינוחות שלי רואים.
זה לא שאני לא פוגש אנשים חשובים בטיול הבוקר שלי. להיפך. אני פוגש את הירקן ומנופף לבעל הפיצוציה. אני אומר שלום למורה של הבת שלי בכניסה לכיתה, ובדרך חזרה אני פוגש עוד אנשים רבים שאני מכיר.
כשהתעמקנו בשאלה של המתאמן שלי, גילנו שהוא בעצם רצה לשאול על הרושם הראשוני. זה שאנחנו פוגשים קצת לפני שאנחנו פוגשים את האדם שעומד מולנו. הרושם הזה- שקובע אם אנחנו מחבבים או לא, אם יש לנו מהמשותף, אם נעים לנו ויהיה לזה המשך. האם זה שמולנו הוא אדם מצליח. הרושם הראשוני הזה, שאומרים עליו שהוא נקבע תוך עשר שניות. האם אנחנו יכולים לנהל אותו- או שאנחנו נותנים לו לנהל אותנו. האם אפשר להתלבש להצלחה?

במקומות עבודה רבים בעולם ישנם קודי לבוש מוסכמים. למשרדים ולפגישות עבודה, כמו גם לפגישות, לתערוכות יופיעו כולם בחליפות ועניבות. מנהלים בכירים ועובדי זוטרים יתלבשו אותו דבר. מזג האוויר הישראלי מכתיב קוד לבוש קצת פחות מחויט אך עדיין מוסכם גם בארץ. אפשר להבין את הצורך באחידות. אך האם יש לזה השפעה על הרושם הראשוני? האם זה אומר הצלחה?

שאלתי את המתאמן שלי, אם הוא מעדיף שאלבש בגדים אחרים. האם הוא ירגיש שהוא מצליח יותר בגלל שאני אראה אחרת. האם אראה יותר מצליח? הוא אמר שאין לו בעיה עם הלבוש שלי ושהוא מעדיף שיהיה לי נוח ונעים. הוא אמר שזה יקרין גם עליו. הסכמתי איתו. אני מאמין שהוא ירגיש מוזר מאוד אם אשב מולו חנוט בחליפה ועניבה, ומתוכי יפרוץ נהר של אגרסיביות לא נעימה, למרות הסיכוי שאראה כמו מנהל חברת השקעות גדולה.

יש דבר אחד שאני לובש בכל בוקר, אמרתי למתאמן שלי, וזה החיוך. את החיוך על הפנים אני מניח מיד אחרי שאני קם מהמיטה. עוד לפני שאני רוחץ פנים ומצחצח שיניים. גם אני מעדיף לפגוש פרצוף מחייך דבר ראשון בבוקר. את הימים שבהם קמתי בגוף מתוח ופרצוף עצבני השארתי מאחור. לפעמים אנשים שחולפים על פני ברחוב שואלים אותי - על מה אתה צוחק? אני לא צוחק, אני עונה להם. אני שמח להיות פה.
הרושם הראשוני הזה, שמאשר לנו לאהוב או לא, את מי שלפנינו, יעוצב לעיתים על ידי פרטי הלבוש, אבל יקבע לתמיד בעקבות החיוך. את הפנים המחייכות שלנו, אחד לשני, כולם יאהבו. הרושם החיצוני, יעלם מאחורי הסיבוב, היופי הפנימי מקרין החוצה אל הסובבים אותנו.

אם תשאלו אותי, ההצלחה מתלבשת עם חיוך.

צביקה דולברג

מנכ"ל ובעלים של חברת D-O-C יעוץ ואימון עסקי בע"מ
אתם מוזמנים להגיב באתר:
WWW.D-O-C.CO.IL
או למייל:
zvika@d-o-c.co.il


צביקה דולברג
מנכ"ל ובעלים של חברת D.O.C יעוץ ואימון עסקי בע"מ
http://WWW.D-O-C.CO.IL
בואו להגשים חלום!



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב