דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הכרה בהוצאות רכב לעסקים 2012 

מאת    [ 01/10/2012 ]

מילים במאמר: 903   [ נצפה 7199 פעמים ]

הכרה בהוצאות רכב לעסקים

הכרה בהוצאות הרכב לעסקים הוא נושא מבלבל שכן יש שינויים די תכופים בכל פעם שיוצאות הגדרות חדשות ממשרד האוצררשויות המיסים. אנחנו פה בשביל לעשות לכם סדר בבלגן.

במאמר זה ניגע בהוצאות הקשורות ברכב ובהכרתן ע"י הרשויות כהוצאה-הן מבחינת מע"מ והן מבחינת מס הכנסה.

נבהיר כי כללי הוצאות הרכב תקפים בכל שיטה בה תבחרו להחזיק את הרכבים בחברה-קנייה במזומן,הלוואה בנקאית,ליסינג מימוני,ליסינג תפעולי,השכרה וכו'.

אנו מבהירים זאת כי יש הרבה מספרי סיפורים שיתענו ש"תפעולי מלא מוכר יותר". לא כך הדבר.

ראשית,נפריד בין פעילות של חברה בע"מ לבין פעילות של עוסק מורשה.

חברה בע"מ

נדגיש ראשית כי בחברה בע"מ, כל אדם אשר מקבל רכב מטעם החברה (אף אם מדובר ב"בעל הבית",שכן הוא שכיר בחברה שלו ומקבל תלוש כל חודש) משלם למעשה שווי שימוש על הטבה של "רכב מהעבודה". עד 2009 היו קבוצות שווי שימוש ולפיהן נגזר שווי השימוש שמתווסף לשכר. השיטה התחלפה,וכעת כל שכיר (שוב,גם אם מדובר בבעלים של החברה שמוציא לעצמו תלוש) אשר מקבל רכב מהחברה ישלם שווי שימוש ליניארי של 2.48% משווי הרכב.

לדוגמה- מי שיסע ברכב מסוג מאזדה 3 אקטיב שעולה היום 123,000 ש"ח, ישלם בברוטו עוד 3050 ש"ח שווי שימוש.

כעת לאחר שהבהרנו את שווי השימוש שניגע בו שוב בהמשך נעבור להוצאות:

מע"מ:

ככלל רכבים מתחת ל-3.5 טון אינם רשאים להתקזז על מע"מ בישראל. כלומר אפילו,איסוזו דימקס, לדוגמה או ברלינגו, ועל אחת כמה וכמה רכבים פרטיים כגון שברולט קרוז, אינם מתקזזים מע"מ על הרכבים שלהם בשום צורה (לא בחשבונית הקנייה, לא בחשבונית השכירות המימונית,ההשכרה וכו').

רכבים מעל 3.5 טון לעומת זאת מוכרים כמשאית ולכן ניתן לקזז עליהם מע"מ (וגם לא יחול עליהם שווי שימוש).

ביטוח ורישוי- על ביטוח ורישוי אין מע"מ בשום מקרה! לכן,גם בעסקאות בהן מגולמים ביטוח ורישוי (תפעולי או השכרה) המע"מ המגולם צריך להיות נמוך יותר בגלל חלקים אלו!

טיפולים ודלק- על חלקים אלו ניתן לקזז מע"מ באופן יחסי של בין 1/4 ל- 2/3 תלוי באופי השימוש בפועל (בד"כ מסחריות ופרטיות). על אף שניתן לקזז חלק יחסי מהמע"מ על טיפולים, חלק הטיפולים יכול להיות עד מקסימום 15% מחשבונית ההשכרהתפעולי מלא ולכן שלא יפתו אתכם שניתן להשתמש בפרצה זו כדי לקזז מע"מ בתפעולי מלאהשכרה-הדבר פשוט לא נכון!

מס הכנסה:

בשנים עברו היו חוקים שקשים לאכיפההוכחה, למשל כל ק"מ מעל ה-10000 הראשונים בשנה היה מוכר,ולאחר מכן אחוז מסוים וכו'. מצד שני שווי השימוש היה נמוך מאוד (פחות מחצי מערכו היום) ולכן המדינה למעשה קיבלה פחות מס עבור רכבים מהעבודה. בגלל ששווי השימוש התייקר (לשווי ריאלי, אל תוציאו ישר קללות מסוגננות כלפי רשויות המיסים), ההכרה בהוצאות לחברה עלתה.

לפיכך,הנוסחה היום הרבה יותר פשוטה- כל עוד מגולם שווי שימוש ע"י החברההעובד בתלוש המשכורת,כל הוצאות הרכב מוכרות לחברה לצורכי מס הכנסה (כולל המע"מ שלא מתקזזים עליו).

פשוט,קל,נוח ונכון.

עוסק מורשה

בניגוד לחברה בע"מ, עוסק מורשה בעל רכב אחד, לא ישלם שווי שימוש. לדוגמה, יוסי כהן האינסטלטור,שעשה עסקת ליסינג תפעולי מלא על הברלינגו שברשותו,לא משלם עליה שווי שימוש חודש בחודשו. כל זאת כל עוד אנו מדברים על העוסק עצמו שנוסע ברכב אחד. נדגיש כי ברגע שלעוסק מורשה ישנם עובדים נוספים אשר נהנים מרכב ממקום העבודה,דינם כמו עובדי חברה בע"מ והם ישלמו שווי שימוש תחת אותו חישוב שפורט בחברה בע"מ מוקדם יותר.

כעת לאחר שהבהרנו את שווי השימוש שניגע בו שוב בהמשך נעבור להוצאות:

מע"מ:

בעניין מע"מ דין העוסק המורשה-כדין החברה בע"מ. כלומר, על רכבים מתחת ל-3.5 טון לא ניתן לקזז מע"מ בשום צורה, על ביטוח ורישוי אין מע"מ וניתן לקזז על הטיפולים והדלק באופן יחסי מהמע"מ.

מס הכנסה:

כאן המצב קצת יותר מורכב. בניגוד לחברה בע"מ, בה,כפי שהוסבר,הכל מוכר כל עוד יש שווי שימוש,הרי שפה,אין שווי שימוש.

לכן המדינה נותנת לעוסק לבחור את הגבוה מבין שתי השיטות הנ"ל:

-45% מכלל ההוצאות על הרכב יהיו מוכרות לצרכי מס הכנסה (לדוגמה עם סך ההוצאות,כולל דלק, יהיו 6000 ש"ח, יכירו לאותו עוסק ב-2700 ש"ח כהוצאה).

-כל ההוצאה פחות שווי שימוש רעיוני. ומהו שווי שימוש רעיוני? לצרכי חישוב ההוצאות בלבד, על העוסק (הרואה חשבון שלו ברוב המקרים,בואו נודה באמת) לחשב כמה היה משלם שווי שימוש אילו היה צריך לשלם? לאחר שהגענו למספר מסוים נחסיר אותו מכלל הוצאות הרכב (לדוגמה,אותו עוסק בעל הוצאות של 6000 ש"ח  בחודש, עם שווי שימוש רעיוני על הברלינגו של 3000 ש"ח בחודש,יוכל להכיר בשיטה זו ב-3000 ש"ח לחודש שהם ההפרש בין 6000 ש"ח ל-3000 ש"ח).

בדוגמאות שהבנו להלן עדיף לעוסק להכיר לפי השיטה השניה,וכך יוכר לו 3000 ש"ח במקום 2700 ש"ח.

נקודות נוספות להבהרה:

*הכרה בהוצאות למעשה חשובה לחסכון במס- אם מס הכנסה יראה יותר הוצאות אצלנו על הרכבים (או בכלל) ואנחנו ברווח,נשלם פחות מס שכן נהיה בפחות רווח מבחינת רשויות המיסים. החיסכון במס יתבטא במס חברות בחברה בע"מ (נכון ליום זה 25%) ובעוסק מורשה ע"פ המדרגות ברשויות המיסים.

*במשאיות,או כלי רכב מעל 3.5 טון (אפילו כדוגמת סילברדו או F350 הנפוצות בחוץ), אין שווי שימוש, כל ההוצאה מוכרת מהק"מ הראשון, ניתן לקזז מע"מ ואף ניתן לקזז מס בלו בחלק מהמקרים.

לסיכום, ההכרה בהוצאות הרכב מבחינת מע"מ ומס הכנסה משתנה מדי כמה זמן וחשוב לעקוב. ישנם דינים שונים אך בכל עסקה יש לקחת את כל עניין המיסוי בחשבון גם כן כדי לחסוך עלויות שאינן גלומות מעשית בתשלום החודשי או בתשלום הריבית. ברוב המקרים אנו מציעים להתייעץ עם מומחי ליסינג כגון שירותי ייעוץ הליסינג שניתנים כאן.

בנוסף,גם כאשר אתם עושים עסקה,אנו ממליצים לבדוק עם כמה חברות. לקבלת הצעות ממספר חברות כדי להחליט מהי העסקה הטובה עבורכם אתם יכולים להשתמש בשירותי השוואת מחירים כגון השירות הנמצא בקישור זה.

תתחדשו! ותמיד תשאלו,תבדקו,תחקרו. נסיעה בטוחה.

 

 

הכותב הוא מהבעלים והמנכ"ל של קבוצת מתעניינים- האתרים "מתעניינים" להשוואת מחירים והצעות מחיר ו"קאר4מי"הנותנת שירותי השוואת הצעות מחיר בכל תחומי ענף הרכב (ליסינג,הסבה לגז,ביטוח ועוד), אפשרות איתור רכבים ספציפיים ע"פ דגם ושנתון בלי לקום מהכורסא וייעוץ ליסינג. בעלי האתרים הם בעלי ניסיון של שנים בשיווק ומכירות,עם התמחות בענף הרכב והליסינג,והבנה עמוקה בתורת המימון,הפיננסים והמכירות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב