דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הדפסת תמונות וציורים על קנבס 

מאת    [ 30/09/2012 ]

מילים במאמר: 517   [ נצפה 2528 פעמים ]

עיצוב הבית הוא אחד הדברים הנעימים ביותר. העיצוב הוא ההבדל שבין בית סטנדרטי על הקירות, החלונות והדלתות שבו, לבין המקום האישי, זה שנעים לחזור אליו ונעים להיות בו, שמעניק הרגשה של ביטחון ושקט גם כשבחוץ הכול בדיוק הפוך. אחד האמצעים לעיצוב הבית בצורה מושלמת הוא תמונות. הדפסה על קנבס מאפשרת ליצור תמונות בעלות ערך רגשי ובאיכות גבוהה.

מהו קנבס

קנבס (canvas) הוא בד חזק, אולי אחד החזקים שקיימים. הבד הזה שימש בעבר ומשמש גם כיום לייצור מפרשים. בעבר, כמובן, הוא היה חיוני הרבה יותר כשלא הייתה דרך אחרת לנוע בימים ובאוקיינוסים. נכון להיום משמשות ספינות מפרש בעיקר כדרך נפלאה לבלות את הזמן. ואולם מאז המאה הארבע עשרה שימש הבד הזה גם כמשטח אידיאלי לציירים שונים.

היתרונות העיקריים של הבד הזה על פני כל בד אחר הם כדלקמן: הבד הזה שורד לאורך זמן – ישנם בדים ששרדו מאות שנים והציורים שעליהם מוצגים כיום במוזיאונים שונים בעולם. כאשר מורחים אותו בג'סו – צבע בסיס המשמש לאומנים ומונע מצבעים שמהם מורכב הציור לחלחל אל תוך הבד – הוא הופך למשטח ציור מצוין. חלק ניכר מהציירים משתמשים עד היום במשטחים מבד canvas.

למה הדפסה על קנבס

בעשורים האחרונים של המאה העשרים ובעיקר בעשור הראשון של המאה הנוכחית השתכללו מאד שיטות ההדפסה והצילום כאחד. השיטות השתכללו כל כך, עד שכל אדם יכול לרכוש לעצמו מדפסת המסוגלת לייצר הדפסה באיכות גבוהה מאד, כזאת שבעבר הלא רחוק ניתן היה לקבל אך ורק בבתי הדפוס המכובדים.

כיום ניתן להדפיס כל דבר – החל ממסמכים וכלה בתמונות. התמונות מועברות מהמצלמה למחשב בצורת קובץ, ואת הקובץ הזה ניתן להדפיס על גבי דף נייר. ואולם הבעיה הגדולה ביותר של הנייר הוא העובדה שהוא מתבלה במהירות יחסית. אמנם הקובץ נותר על המחשב, אבל מדי זמן יש לחדש את ההדפסה.

הדפסה על גבי canvas התפתחה במהירות החל בשנות התשעים של המאה הקודמת. תחילה היו אלה אומנים שונים ש"שיכפלו" את העבודות שלהם והעתיקו אותן תוך שמירה על איכות זהה כמעט לזו של היצירה המקורית. מאוחר יותר התפתחה תעשייה שלמה של שכפול תמונות, כולל גם תמונות היסטוריות ומפורסמות. אלה נמכרו, ועדיין נמכרות לכל דורש בשיטות מכירה שונות.

נכון להיום ניתן לבצע הדפסה על קנבס של תמונה או ציור, באיכות שאיננה נופלת מהמקור. זאת הודות לשיטות הדפסה מתקדמות ושכלול השילוב של גווני הצבע השונים במדפסות. כיון שכך, נהפכה הדפסה כאמור לעניין זמין, נגיש וזול יחסית למה שהיה מקובל עד לא מכבר.

למי זה נחוץ

בשיטת הדפסה כאמור ניתן להדפיס ולשכפל ציורים, הן של ציירים מפורסמים והן של אחרים. ניתן לשכפל,כמובן, גם צילומים שונים, החל מתמונות נוף נפלאות וכלה בתמונות פורטרט למיניהן. תמונות כאלה מהוות עזר נפלא לעיצוב הבית, בעיקר אם הן מוגדלות. מאז ומעולם אהבו משפחות לתלות תמונות של אבותיהן בבית, ושיטת ההדפסה כאמור הפכה את העניין לזול ונגיש לכל.

למרבה ההפתעה, אנשי המקצוע שנהנים יותר מכל אחד מהחידוש המעניין הזה הם מהנדסים ואדריכלים. תכנון תכנית אדריכלית לוקח זמן וההדפסה שלו הייתה חייבת להתבצע בזהירות. זהירות רבה עוד יותר נדרשה לקיפול, והוא נעשה בצורת גרמושקה. ואכן, זה הכינוי של תכניות ארכיטקטוניות המוגשות לאישור. הדפסה בשיטה האמורה מאפשרת הגשת התכניות בלא חשש שייגרם להן נזק.

 

דניאל דגן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב