דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אין לי זמן! 

מאת    [ 29/09/2012 ]

מילים במאמר: 579   [ נצפה 2145 פעמים ]

"אין לי זמן"

לאחרונה החלפנו שעון לשעון חורף, רק פעם בשנה אנו מקבלים שעה ב"מתנה" (אותה אנו מחזירים במעבר לשעון קיץ) ועדין, ברגע ההוא שאנו מחזירים את מחוגי השעון לאחור יש משהו סימבולי.

נוכל להספיק עוד משהו, לנצל את השעה שנתנה לנו באופן שונה מאיך שניצלנו את השעה הזו קודם לכן. כאשר המחוגים הוזזו לאחור בשעה, אני חשתי ברת מזל כמעט, "עכשיו יש לי עוד שעה!", זה גרם לי ממש לתחושת הקלה ונחת.

משאב הזמן באופן עקרוני חולק לכולנו באופן שווה, אין אני מתייחסת לתוחלת החיים באופן כללי אלא לעובדה שלכולנו יש 7 ימים בשבוע, 24 שעות ביממה ו- 60 דקות בשעה. אין מישהו שאצלו היום ארוך יותר או קצר יותר, או שהשעה שלו איננה זהה באורכה לשלי, ההבדל המהותי הוא באופן שבו אנו מנצלים את משאב הזמן שברשותנו, מנהלים אותו, מתחזקים אותו ולא רודפים אחריו בניסיון להשיג אותו, כי הרי עוד לא נמצאה הדרך להאט את הזמן- בטח שלא לעצור אותו מלכת. לזמן יש קצב משלו, אנחנו צריכים להצטרף אליו, לפעול לפיו, לרקוד עפ"י הקצב שהכתיב לנו.

רק צפייה בתחרויות שחייה או ריצה למשל, יכולה להמחיש בצורה הטובה ביותר, מה הוא אורכה של שנייה אחת וכמה אפשר להספיק לעשות ב- 10 שניות. ביום יום שלנו אין אנו מייחסים כלל חשיבות למימד הזמן באופן הזה. כמה קל לנו לומר לעצמנו ולאחרים "אין לי זמן"? כשבפועל הדגש האמיתי הוא על סדר עדיפויות ואופן ניהול הזמן בצורה נכונה ויעילה עבורנו,כזה שיאפשר לנו מגוון עיסוקים ואפשרויות, וגם תכנון זהה לזמן שעומד לרשותנו בעתיד הקרוב.

בתהליך אימון נשים דגש רב על אופן ניהול הזמן שכן, אנו מכוונים להשיג מטרות פיזיות מדידות בזמן, בכמות ובמרחב. חשוב שנדע לתכנן לעצמנו לוח זמנים ונעמוד בו. כאשר אנו שואפים להשיג מטרה אבל אנו נמנעים מלומר מתי אנו מתכוונים שזה יקרה בפועל, משהו בהתכוונות ובמחויבות שלנו מתרופף, כאילו אין הבטחה מוצהרת והתחייבות מפורשת מתי אנו עומדים לעשות זאת. למעשה המטרה ממשיכה להתרחק מאיתנו במקום להתקרב שכן אנו לא מפנים זמן לבצע בו את המטלות הדרושות בכדי להשיגה.

חוסר ניהול זמן או ניהול זמן לקוי פוגש אותנו לרוב גם בתחומים ומישורים אחרים בצורת חוסר ארגון באופן כללי, הרבה "מוזנחים" נמצאים בחיינו- כל אותם דברים שאנחנו "צריכים" לעשות ולא עושים כי "אין לנו זמן".

בכדי שלא נסיים את היום עייפים ורצוצים מהמרדף, לחוצים ומתוסכלים מכל אותם דברים שלא הספקנו לעשות בעבודה, בבית ...חשוב שננהל נכון את הזמן שלנו. לכל פעילות נגדיר זמן בלוח הזמנים שלנו.

חשוב לי להבהיר שאין בכוונתי להפוך את ההתנהלות לנוקשה וטכנוקרטית, לא נהפוך לרובוט. לוח הזמנים מטרתו היא לשרת אותנו ולכן עליו להיות גמיש ומשתנה לפי צורך. חשוב שנאפשר לעצמנו לפעול גם בספונטניות לעיתים, ושיהיה זמן מוגדר שבו אנחנו לא עושים כלום, ממש רובצים ונהנים מזה!

בכדי שנוכל להתאמן בניהול זמן נכון ואפקטיבי, נוכל להיעזר ביומן, ארגונית מכל סוג שהוא. נזין לתוכה פעילויות, פגישות, מטלות, שיחות טלפון חשובות ולמעשה כל פעילות אותה אנו רוצים לבצע.

שנית, הכינו לעצמכם "רשימת מוזנחים", רשימה שתכלול את כל אותם דברים שמזמן רציתם לעשות ולא עשיתם כי לא הגעתם אליהם והייתם עסוקים רק ב"כיבוי שרפות", ותתחילו לעבוד עליה!

חשוב שניפרד מהדחיינות בשלב הזה, היא מעכבת אותנו, הרי בסוף סביר להניח, ניפגש עם כל מה שדחינו ל"מחרכך", כך אנו יוצרים לעצמנו עוד יותר עומס ועוד יותר תסכול.

בהתנהלות נכונה תיווצר התחושה שהיום התארך משמעותית, נספיק יותר, נהיה פחות לחוצים ועייפים ופתאום יהיה לנו זמן לכל אותם דברים שהזנחנו כי לא היה לנו זמן....

לדעת לחלק זמננו כראוי פירושו לדעת ליהנות מן החיים." ~ בלטסר גרסיאן

גמר חתימה טובה ומועדים לשמחה לכל הקוראים!

עדי אסייג וזנה - אימון אישי לשיפור איכות החיים והשגת מטרות


adilifecocah.weebly.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב