דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אופוריה לאחר פרישה מעבודה 

מאת    [ 29/09/2012 ]

מילים במאמר: 451   [ נצפה 3180 פעמים ]

אופוריה לאחר פרישה מעבודה

זוכרים את הטיול אחרי הצבא שעשיתם להודו/תאילנד/אוסטרליה? פרישה דומה בדיוק לטיול אחרי הצבא רק שיותר ויותר פורשים רוצים לפרוק את העול הזה של התעסוקה, הרצון של פריקת העול ושבירת השגרה עלול להוביל לפיגוע פנסיוני, שבירת החסכונות ורכישות בלתי מבוקרות עלולות להביא אתכם למצב שאתם מוכרים את הדירה עד שאתם נשארים עם התחתונים ביד מחוץ לדלת דירתכם כשכל מה שחסכתם נשאר מאחוריכם ואין לכם שקל אחד בחשבון הבנק בגלל בזבזנות. במאמר הזה אסביר לכם איך להימנע מבזבזנות יתר של כל כספי הפרישה והחיסכון שלכם. אני ממליץ לכל אחד מכם מי שלא היה בסדנה הכנה לפרישה מומלץ לגשת אל יועץ פרישה או לאחד הסדנאות שהוא עורך ולשמוע סדנה שכזו, יש הרבה יועצי פרישה כיום שמאפשרים מעבר לסדנה גם לגשת אליהם בצורה מסודרת כדי לקבל הדרכה וליווי מקצועי ואישי בנושא הכנה לפרישה לגיל הזהב.

מדוע יש אופוריה לאחר פרישה מעבודה?

הממוצע שבנאדם עובד כל חייו הוא בין 15-30 שנה ויותר… במדינת ישראל אדם עובד בממוצע בין 9-14 שעות ביום ולפעמים גם יותר קרי לוקח עוד עבודה נוספת או שניים לפחות כדי לחסוך יותר כסף בין אם הכסף יהיה כעזרה לילדים ולנכדים או בין אם לשיפור רמת חייו שלו ושל אשתו גם יחד, ההיקף הזה של עבודה גורם לאדם לאחר פרישה לקבל זעזוע חזק כך שהפורש מרגיש שלא נותר לו עוד הרבה זמן לחיות ואם לא עכשיו אימתי ואם לא אני אלא מי… ובדיוק מהסיבה הזו הפורש מנסה להיאחז כמה שיותר בקרקע ולרכוש ולקנות ולבזבז את כל כספי החסכונות והפנסיה שלו, עד שמגיע המצב שכל כספי הפנסיה והחסכונות שחסך במשך כל השנים נעלמו כלאחר יד, ואני תמיד אומר טובה שעה אחת קודם לבחון את הדברים עוד בטרם יצאת לפרישה ולהתייעץ עם מומחה פרישה.

שפעת פרישה מול אופוריית פרישה

שפעת פרישה זהו אותו מצב שהאדם מקבל הלם יש פורשים שתופסים את ההלם בצורה יותר קשה ויש כאלו שתופסים את ההלם פרישה בצורה יותר קלה, מול ההלם יש את האופוריה שיכולה לבוא כתוצאה מהפרישה והבזבוזים שבאים תוך כדי האופוריה הם הרי אסון, מסופר על פורש שהחליט בעת פרישתו לחגוג עם כל כספו ולא משנה לו ילדים או לא ילדים שהם ידאגו לעצמם, אין לו עוד הרבה זמן כך טוען הרי הוא בן 60 יש לו לפי הערכתו הגסה עוד 15-20 שנה לחיות אז מהיום והלאה הוא הלך ליהנות מהחיים כמה שרק יוכל, לרוב אנחנו לא מבינים את הסיכון שאנחנו לוקחים, הרי מי מבטיח לאותו אדם שהוא יחיה בין 15-20 שנה? אולי הוא זה שישבור את הסטטיסטיקה ויגיע לגיל 120 מאיפה הוא יודע? ולכן צריך להיות מחושבים גם לגבי כל הכספים שצברנו ולא להתנהל בחיינו כשוק פרוע משום שכמו שאנחנו יכולים לסיים את הפרישה בצורה טובה ככה אנחנו יכולים להתנהל בפרישתנו כמעגל שהכול מותר בו ואין גבולות בין ההוצאות הכספיות שאנו מוציאים ועלינו להיזהר.

רן חובב מומחה למיסוי ופרישה טלפון: 072-222-3339, 054-7500-405 קישור לאתר: פרישהיועץ פרישה 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב