דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הדרך להבין את שוק ההון 

מאת    [ 29/09/2012 ]

מילים במאמר: 442   [ נצפה 1685 פעמים ]

הרבה אנשים שנמצאים בשלב של תחילת דרכם בעל עולם ההשקעות, הכלכלה ושוק ההון, ומעוניינים לקבל הכשרה מקצועית. אם הכשרה במסחר, ואם הכשרה בהשקעות. בדרך כלל הם פונים לאחת מעשרות המכללות השונות, הפזורות ברחבי הארץ וניגשים ללמוד קורס בורסה

נשאלת למעשה שאלה העקרונית, האם זוהי באמת הדרך הטובה והמוצלחת ביותר ללמוד בורסה, או בכלל לימוד השקעות?

ובכן, התשובה היא לא כל כך פשוטה ואולי אפילו קצת מורכבת. התשובה היא גן כן וגם לא.

 

מצד אחד כן, כי לעבור הכשרה מקצועית זה דבר טוב בכל מקום. אתה לא יכול להיות שחיין מקצועי אם אף פעם לא לימדו אותך לשחות. נכון, יש מעטים, בודדים בעלי יכולת גבוהה שבאמת ישקדו וילמדו, ויעשו טעויות רבות בדרך וילמדו מהן, אבל הם בודדים. כדי לקצר תהליכים, כדאי ומומלץ ללמד מטעויות של אחרים ומניסיון של אחרים. על כן, יש מרצים מקצועיים במכללות השונות. אנשים שהם בדרך כלל בעלי ידע רב וניסיון רב שנים. 


אז נכון, לא קופצים סתם כך למים וחשוב לעשות בחירה מוצלחת הן של המוסד החינוכי (קרי המכללה) בו אנחנו מעוניינים ללמוד, לשמוע המלצות ממכרים, לבחון את הסילבוס, הותק, הניסיון של המרצה וכמובן להבין עם אילו כלים תיאורטיים ומעשיים אני יוצא בסוף ההכשרה? האם אני מבין כל דבר בעיתונות הכלכלית? האם אני מכיר את המכשירים הפיננסים השונים וכיצד הם פועלים? האם אני יודע מה עלי לאמר לפקיד ההשקעות בבנק כשברצוני לפתוח חשבון השקעות או לחילופין לבצע השקעות כלשהן?

 

מצד שני לא, כי אל לכם לחשוב שקורס בסיסי כמו קורס הכרת שוק ההון או קורס השקעות בבורסה יעשה לכם את כל העבודה. בשביל להבין באמת, צריך וחשוב לתרגל, להתנסות, לחזור על החומר, לנסות להשקיע (בהתחלה "על יבש" כלומר בתיק השקעות וירטואלי עם כסף לא אמיתי ואח"כ "על רטוב" כלומר בתיק השקעות אמיתי עם כסף, לאחר שהגעתי למסקנה שאני מוכן לכך) וכמובן לדעת מראש איך אני מעוניין לנהל את תיק ההשקעות שלי. לא ניתן לסחור בהצלחה, מבלי שאנחנו שולטים בחומר, מבלי שהתנסינו, מבלי שאנחנו יודעים מראש מה אנחנו מצפים מתיק ההשקעות שלי וכיצד עלינו לפעול בכל מצב שוק וגם כיצד לזהות מצבי שוק שונים. בהשקעות בבורסה לא מנחשים בכל פעם מה לעשות, אלא צריכים להיות ערוכים לתרחישים שונים ולדעת מראש מה התגובה הרצויה. כיצד אני מתמודד עם כל ארוע חדש, אם בשווקים ואם בנייר הערך אותו בחרתי להשקעה.


לסיכום, קורס שוק ההון למתחילים הוא אכן דבר חשוב למי מכם שרוצה לקפוץ למים, אבל הוא לא הדבר היחידי שאתם צריכים, הוא רק אמצעי בדרך למטרה. הוא יספק לכם ידע וכלים בסיסיים, אבל ללא חזרה על החומר, קריאת חדשות כלכליות, התנסות בכלים, תרגול וכמובן צבירת ניסיון מעשי, הכלים שהקורס יתן לא יהיו שווים הרבה במסחר בבורסה.

גד אבגי, מנכ"ל מכללת MIBI, המכללה הישראלית באינטרנט ללימודי שוק ההון, לימודי בורסה ולימודי ביטוח. כל הקורסים שרצית, החל מהכרת שוק ההון, דרך מסחר בחו"ל ואופציות מעו"ף ועד קורס בוחרי ביומד, וקורסים בענפים הביטוח, קרי יסודות הביטוח וגמר פנסיוני, והכל באונליין מהמחשב האישי בבית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב