דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניצול מצב מתוח לעשיית רווחים 

מאת    [ 28/09/2012 ]

מילים במאמר: 614   [ נצפה 1842 פעמים ]

במאמר הקודם (כיצד להרוויח מהמשבר) כתבנו על QE3  ומה עלול להיות במידה והמשקיעים ירגישו כי הבנק הפדרלי בארצות הברית קרוב לאשר את QE3 וגם תראנו כיצד השוק יראה לאחר האישור. נכון להיום כל מה שנכתב במאמר הקודם הוכח במציאות. כל מי שהשקיע לפי המאמר ולפני אישור תוכנית QE3, הרוויח והרוויח מאד מאד. הזהב עלה בעשרות אחוזים, מתכות, שווקים ומטבעות.
זה היה ראלי של כ4 חודשים, כאשר עכשיו מתבצע תהליך שנקרא "מימוש רווחים", הסוחרים לוקחים אתם את הרווחים הביתה.  

אני רוצה לפרט קצת יותר מה למעשה הבנק הפדרלי אושר: הבנק יקנה איגרות חוב מגובות משכנתאות בסך 40 מיליארד דולר לחודש, ישאיר את הריבית ברמה של 0-0.25% עד 2015, וימשיך בתוכנית ה-Twist. בניגוד לתוכניות הקודמות לא נאמר מה גודלה של התכונית ולכמה זמן, יש בזה משהו מסקרן למנהלי השקעות ולסוחרים, שכן אנחנו לא יודעים אם התוכנית הזאת תיהיה יותר גדולה מקודמותיה או יותר קטנה (אולי זו גם היית מטרת הבנק הפדרלי). ברננקי נגיד הבנק הפדרלי אמר כי בחודש דצמבר יודיע אם ימשיך ויגדיל את התוכנית או יפסיק.
על כל מקרה אנחנו נראה שוק חיובי לאורך התקופה עד דצמבר.

ישנם עוד הרבה בעיות שלדעתי בעתיד הלא רחוק יהרסו כל חלקה טובה ויקשו מאד על הכלכלה העולמית. ישנם מספר סיבות לכך, כלכלת סין מתכווצת וקיימת בעיה רצינית (לא לשכוח כי אירופה, אחת הלקוחות הגדולות של סין שוקעת ולא צורכת כבעבר), משבר חובות עמוק וקשה באירופה (אין כסף לממשלות, אבטלה גבוהה, אלימות ברחובות ועליית הימין הקיצוני), קושי של ארצות הברית לצאת מהמשר הפיננסי אליו נכנסנו 2008, אבטלה גבוהה מאד בארצות הברית (ישנם מדינות בארצות הברית כגון נבדה, שההבטלה מגיע לכ20%), חוסר מנהיגות כלכלית בארצות הברית, ולדעתי דולר חזק מידי על מנת שיוכלו לצאת מהמשבר.
לצערי ההיסטוריה מראה לנו שמשברים כאלו היסתיימו במלחמה עולמית, זה עלול להיות גם הפעם.
שכן כל התוכניות שזה רק לזרוק כספים, אגב כבר כל הממשלות עושות כך: סין יצאה שבוע שעבר בתוכנית חילוץ עצמאית, אירופה אישר קרן ESM וכמו שנכתב ארצות הברית.

 אני לא מוצא לנכון לכתוב כאן עוד המשבר ולהרחיב ייתר על המידה, אני רוצה לתת לתלמידים שלי ולכל אלו שעוקבים אחרי מה כן ניתן לעשות ואך אולי בכל זאת נוכל להרוויח.
נבחן מספר תחומים להשקעה:


    • סחורות חקלאות – האוכלוסיה גדלה, השטחים קטנים ומזג אויר "משתגע" בעולם הורס הרבה מאד מהגידולים. למעשה אפיק החקלאות טוב וחשוב לתיק ההשקעות: "מניה יכולה ליפול 100% ואוכל אנשים עדיין יצרכו".
    חשוב לי לפה לציין נקודה נוספת כי הסוכר הינו חלק מרכזי בתפריט היום יומי שלנו ובייחוד החל מסוף חודש אוקטובר תחילת ינואר מתי שכל העולם (העולם הנוצרי כמובן) מכין את עצמו לחגים (ארוחות משפחתיות ומתנות) במהלך דצמבר, כך למעשה עלול להיפתח ראלי מאד חזק על הסוכר.
    • תשתיות – חברות תשתית כגון בניה, כבישים, תחבורה כבדה (קטרפילר) ועוד יהנו ראשונים מכל תוכניות החילוץ.
    • אגרות חוב של מדינות - כגון: ברזיל, ישראל, אוסטרליה, ניוזילנד. סכנה מיוחדת בשינוי המטבע, כלומר שינוי המטבע של השקל כנגד הדולר האוסטרלי לדוגמה.
    • נדל"ן – נדל"ן בישראל ישאר חזק מאד במשחק ולהערכתי ימשיך צפונה. זהירות גדולה מאד בכל הקשור לנד"ן בחו"ל בטח בארצות הברית. שאני רואה ושומע מלקוחות אך מנסים לפתות אותם, כמו שאני אומר לתלמידים שלי – לא להכנס למיטה חולה!.
    • תעשיית הנשק – בייחוד נשק מתקדם טכנולוגי.

בבקשה לזכור כי כמו כל דבר בעולם יש סכנה בחלק מן האפיקים למעלה בייחוד בחקלאות ושינויי המטבע.

אשמח כמו תמיד לענות על שאלות

הכותב הינו בעל רישיון לניהול תיקים והשקעות. ייתכן כי לכותב יש עניין אישי בנושא (ניירות ונכסים פיננסים). הייעוץ ו/או כתבה ו/או הבלוג לא מהווה תחליף ליעוץ המתחשב בצרכים המיוחדים של כל אדם. המידע הינה לצורך אינפורמטיבי ו/או כללי בלבד ואין להסתמך עליה לביצוע עסקאות כלשהן מכל מין וסוג שהוא וכן אין לראות בה תחליף לייעוץ ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ ו/או שיווק פנסיוני ו/או מתן שירות פיננסי בכל נושא אחר.

 

אסף חובב, מנהל השקעות http://asafhovav.blogspot.co.il/ מספר רישיון: 11050  Hovav.Asaf@ - חשבון טוויטר הכותב הינו בעל רישיון לניהול תיקים והשקעות. ייתכן כי לכותב יש עניין אישי בנושא (ניירות ונכסים פיננסים). הייעוץ ו/או כתבה ו/או הבלוג לא מהווה תחליף ליעוץ המתחשב בצרכים המיוחדים של כל אדם




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב