דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סיגריה אלקטרונית ומסקנות FDA אמריקאי 

מאת    [ 27/09/2012 ]

מילים במאמר: 427   [ נצפה 2160 פעמים ]

כדי להיפטר מהעישון, רבים מנסים אי אילו שיטות הכוללות כדורים ותרופות, טיפולים הומיאופתיים וסדנאות, קוראים ספרים או הולכים להרצאות, ועוד. היקף ניסיונות הריפוי למעשן מעידים על הביקוש הגבוה להפסקת עישון ועל קושי הגמילה מסיגריות. פתרון שסוחף את ארצות הברית, ולאחרונה גם את ישראל, הוא שיווק של סיגריה אלקטרונית המדמה את פעולת העישון. הסיגריה האלקטרונית הבסיסית אמנם אינה מכילה תחליפי ניקוטין, אך היא מסייעת להיגמל מכל התסמינים הפסיכולוגיים ההיקפיים של העישון.

 

הסיגריה האלקטרונית הביאה עימה עידן חדש של ניסיונות התמודדות עם העישון, כאשר סייעה למכורים רבים לגלות את החופש מהעבדות לניקוטין, מבלי להכניס לגוף חומרים ממכרים אחרים, מבלי לעבור היפנוזות או טיפולים קשים וארוכים. הסיגריה האלקטרונית עשתה שמות בכל העולם, והחלה עושה את דרכה מחוץ לארצות הברית אל מדינות נוספות, גם שם נחלה הצלחה היסטרית, מעניקה לעוד ועוד מכורים את החופש מהצורך התמידי בעוד סיגריה.

 

דווקא בשל ההצלחה הסוחפת של הסיגריה האלקטרונית בארץ ובעולם, פתח ה FDA, סוכנות הבריאות האמריקאית, בסדרת בדיקות ומחקרים על מנת לוודא שאכן מדובר בחומר שאינו מזיק. תופעה המעוררת כל כך הרבה באז, העלתה את חשדותיהם של פקחי הבריאות שביקשו לברר האם יש אמת מאחורי סיגריה אלקטרונית והיא אכן יכולה לסייע בגמילה מעישון, או לחילופין – האם יכול והסיגריה האלקטרונית יכולה לגרום לנזק בריאותי למשתמשים בה.

 

גדולתה של כל סיגריה אלקטרונית הוא בחופש שהיא מעניקה מאובססיה פעילה לעישון. שהרי המעשן הממוצע חושב על סיגריה באופן כפייתי מדי כמה זמן. למעשה, לניקוטין המוכנס לסיגריות – לוקח פחות מחמש דקות להיספג בתוך הדם, ולגרום לגוף 'לבקש' שוב את החומר הממכר. בשאיפת סיגריה אלקטרונית מקבלת ההכרה את תחושת העישון – בשל האדים דמויי העשן שיוצאים ממנה, תחושת החנק שמעניקה סיגריה אלקטרונית וסיפוק הצורך בהחזקה של אלמנט זה.

 

אולם סוכנות ה FDA לא הסתפק בהסבר פשטני זה ושלחה הוראות מזהירות לכל חמשת החברות שייצרו דאז את הסיגריה האלקטרונית, בהן התריעה כי הן מקיימות פעילות לא חוקית, בניגוד לחוק המזון, התרופות והקוסמטיקה הפדראלי. סוכנות ה FDA למעשה טענה לדרישה פשוטה:  משווקי הסיגריה האלקטרונית אינם יכולים לטעון כי היא אכן מסייעת לגמילה מעישון טרם שהוכחה יעילותה.

 

לאחר הפסקת הייצור והשיווק באופן מכוון על ידי ה FDA למשך כמה שנים, שנים בהן נבדקה הסיגריה לעומק והוכח כי יעילותה אכן ודאית עבור המעוניינים בהפסקת עישון – חזרה סוכנות ה FDA בבקשה מוצהרת ליצרניות הסיגריה האלקטרונית ובבקשה לקחת חלק פעיל בניסיון הנחלת עקרונות הבריאות בחברה. מחקר שבוצע בדרום אמריקה הוכיח רשמית כי כמעט מחצית מהמעשנים חדלו מההרגל בעקבות השימוש בסיגריה אלקטרונית. לעוד מידע על יתרונותיה של סיגריה אלקטרונית תגלשו לאתר הזה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב