דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מסע מרגש בעכו העתיקה 

מאת    [ 27/09/2012 ]

מילים במאמר: 367   [ נצפה 6133 פעמים ]

סביב חומותיה של עכו אפשר לראות שוק מרהיב, ססגוני צבעוני ושוקק חיים,  בית כלא בריטי ומנהרות מסתוריות, מעשיות ועלילות על נפוליון ועוד כהנה וכהנה סיפורי גבורה נוספים מאז קום המדינה ועד לסיום הפלגה במפרץ עכו. כמו כן למי שמבקר בעכו מובטחת חוויה מענינת ומרגשת במיוחד ובעיקר מסע מרהיב אל העבר. עכו העתיקה ייחודית בכך שהיא אחת הערים לאורך חופי הים התיכון שחומותיה נשתמרו עם השנים. האום הכריז על העיר עכו כאתר מורשת ושימור עולמי. העיר עכו הוכתרה להיות אחת משבעת פלאי ישראל.

חומות העיר עכו

מצודות, כנסיות, מסגדים, מבצרים ובניינים אחרים בעכו העתיקה, מספרים ומגוללים את ההיסטוריה של שליטים רבים שמשלו בה ולחמו בעבורה, בנו את העיר טיפחו ופיארו אותה.

על פי אגדה עברית קדומה שמספרת על הים הגדול הציף את העולם, אך כאשר הוא הגיע לחופה של עכו נעצר, כנאמר באיוב (לח, יא): עד כה תבוא ולא תוסיף. המילים עד כה הופך באגדה לעכו.

עכו קיימת כ- 4000 שנה ברציפות. תחילתה של העיר עכו הינה בתל עכו (גבעת נפוליאון). האגדה מספרת שנפוליאון וצבאו הגיעו במטרה לתקוף את העיר עכו ונזקקו למקום גבוה כדי להבחין בנעשה בעיר מעבר לחומותיה. נפוליאון ציווה על כל חייל ששירת בצבאו המהולל לחפור ולהביא דלי עפר אחד בנקודה זאת. זוהי תחילת בריאתה של תל עכו.

לשיא פריחתה ותפארתה הגיעה העיר עכו בתקופה הצלבנית. עכו היתה אחת הערים העשירות והגדולות בערי הממלכה הצלבנית והיתה מרכז תרבותי חשוב. חלק ניכר מהמסחר שבין המזרח למערב התבצע בשווקיה ובנמלה של עכו. העיר עכו הייתה גם מרכז של עסקות כספים והלוואות בניהולם של הטמפלרים ומרכז לעיסקות נכסי נדלן באירופה בניהול מסדר ההוספיטלרים.

בין אתריה המדוברים והמוכרים של העיר עכו העתיקה אפשר למנות שרידים מהתקופה ההלניסטית-רומית, ומבנים מהתקופה הצלבנית והעותומנית: מסגד אל גאזר, בנייני מסדר סנט-גון, העיר הצלבנית התת קרקעית, חאן אל עומדן, המרחצאות התורכיים (כיום המוזיאון העירוני), המקדש הבהאי ועוד.

בעיר עכו תוכלו להתרשם וללמוד מטביעות אצבעותיהם של עמים רבים ותנועות דתיות שונות: מהכנענים, היוונים, הרומאים, הביזנטים, הצלבנים, הממלוכים דרך התורכים ועד לבריטים.

השווקים הצבעוניים והססגונים אשר נמצאים במזרחה של עכו, חומות העיר, המוזיאונים, החופים ואתרי הספורט הימי, נמל הדייגים, המרינה, המסעדות הרבות, בתי המלון והפסטיבלים הציוריים המתקיימים בעיר עכו שנה אחר שנה – נמנים אף הם עם האטרקציות התיירותיות הרבות.

מני נחמן, טיולים ואגדות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב