דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך ללמד ילדים שנכשלו לחשוב חשיבה אופטימית ? 

מאת    [ 27/09/2012 ]

מילים במאמר: 385   [ נצפה 1673 פעמים ]

איך ללמד ילדים שנכשלו לחשוב חשיבה אופטימית ?

החיים הם לא רק זר של שושנים ריחניים ויפים, יש בהם גם קוצים וחוחים, אלו האכזבות שלנו, הכשלונות הקטנים שלנו, אני לא מכירה אדם שאוהב להרגיש שהוא לא מספיק טוב או להיכשל, אבל החיים הם לא גן של שושנים וכולנו חווים עליות ומורדות. למרבה המזל, כהורים יש לנו את האפשרות לבנות הערכה עצמית חיובית לילדים שלנו, האתגרים והקשיים הם כולם הזדמנויות עבורנו כהורים ללמד את הילדים שלנו איך מתמודדים עם כישלון ואיך ממשיכים הלאה לכיוון ההצלחה.

אז איך עושים זאת?

1. להיות עם, ולשאול שאלה: כאשר הילדים שלכם נכשלים, פנו את הזמן שלכם, והיו איתם, הקשיבו להם בקשו מהם להיפתח בפניכם ולספר לכם על הרגשות שלהם, שאלו אותם שאלות פתוחות ועזרו להם לראות ולהבין את הדברים בצורה חיובית יותר, תנו להם הזדמנות לשתף אתכם בפגיעות שלהם, עזרו להם על ידי שאלות תומכות למצוא פתרונות לבעיות שלהם.

2. חפשו "הזדמנויות לשפר": אחד העקרונות הבסיסיים בחשיבה אופטימית היא שכאשר הדברים משתבשים, לא לחפש את האשמים לבעיה אלא לנסות למצוא פתרון לבעיה, ועזרו לילדים שלכם להבין מה הם יכולים לעשות בעתיד כדי להצליח ולהשיג תוצאות טובות יותר בפעם הבאה is good and bad in. .

3. הסתכלו על הצד החיובי: כפי בכל מצב יש את מחצית הכוס הריקה ואת מחצית הכוס המלאה, עזרו לילדכם למצוא את מחצית הכוס המלאה שלהם, למדו אותם להפוך את החיסרון ליתרון, לדוגמה אם יורד גשם בחוץ והילד שלך לא יכול לשחק בחוץ, מצאו את הצדדים החיוביים של והמציאו משחקים מקורים, או עשו איזה פרויקט מיוחד משותף לכם ולילדכם והמאפשר התנסות בחוויית הצלחה. או למשל : גם כשהיד שבורה, עדיין אפשר לצחוק ולשמוח עם החברים שמציירים וחותמים על הגבס.

4. אל תשתמשו בתוויות שליליות: הפסיקו לקרוא לילדכם בתוויות שיישארו איתם לתמיד, הם ינסו לא לאכזב אותם כך למשל, "נורית הביישנית" או "רענן הבכיין" יתקבעו בזיכרונם ויהפכו להיות זהותם הקבועה, זה פוגע ומזיק להם ולהערכה העצמית שלהם. זכרו שאתם כהורים אינכם רוצים להנציח התנהגות לא רצויה. 5. היו הדוגמא לילדים, היו מודל: כהורים אתם מהווים מודל לילדיכם, וזאת על ידי ההתנהגות שלכם ופעולותיכם, תרגלו על עצמכם חשיבה אופטימית, ספרו על עבודה טובה שעשיתם ותנו לעצמכם קרדיט, ואילו כאשר דברים אינם יוצאים כפי שרציתם, אל תמשיכו לדון בנושא, הצניעו אותו והסתכלו עליו מתוך חשיבה חיובית.

לקבלת טיפים תובנות והדרכות לחצו כאן ואפגוש אתכם בהמשך

 דבורה עידן, מומחית בהדרכת הורים להיות המנהיגים במשפחתם מרצה ומנחה בכירה (מכון אדלר) מיסדת אתר ההורים "המדריך להורות כריזמטית" לקבלת קורס הורים און ליין   באופן מיידי ובחינם?  בקרו באתר http://dvoraidan.com/getgif/ מצאו אותי ביוטיוב- עם סרטוני הדרכה הצטרפו לדף האוהדים בפייסבוק &lt




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב