דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תקשורת יעילה, בשביל מה? 

מאת    [ 24/09/2012 ]

מילים במאמר: 487   [ נצפה 2232 פעמים ]

 

כאשר אנו מתבקשים למנות מנהיגים דגולים ,רובנו מאזכרים את אלה שהצטיינו בתקשורת עם הזולת כמו וינסטון צ'רציל ,מרטין לותר קינג וכדומה אבל לא רק מנהיגים דגולים צריכים להשמיע נאומים חשובים.

 ישנם ארועים בחיי כל אחד מאיתנו בהם אנו מתבקשים לשאת דברים מול קהל או להעביר מסר לאדם אחר.לשם כך נדרשת תקשורת יעילה.תקשורת יעילה היא תקשורת בה אנו מצליחים להעביר את המסר  שאנו רוצים  בצורה מוצלחת.

 בחי היומיום אנו רואים הרבה דוגמאות לתקשורת יחודית, למשל בפרסום. פרסומת יעילה היא כזו שמוכרת את המוצר על ידי כך  שהיא מעבירה את המסר .זה נכון גם לגבי תקשורת יעילה.

המילה הנאמרת היא כלי מרכזי ורב עוצמה בתקשורת אפשר להשתמש בה למטרות חיוביות ושליליות כאחד .אך לא רק במילים  עסקינן...

 רב האנשים יודעים לתקשר בצורה מספקת אך בעידן בו אנו חיים שנעשה יותר ויותר תחרותי, אין די בתקשורת מספקת. תקשורת יעילה הן בחיים האישים והן בחיים המקצועיים יכולה להביא להצלחה בתחומים רבים.

 הסיבה לכך היא פשוטה מאוד-  כולנו נמצאים בעסק אחד. קוראים לעסק הזה אנשים, ואנשים משתמשים בתקשורת כדי להניע אחד את השני. אנחנו עושים זאת כל הזמן!

 מידי יום אנו מתנסים במצבים בהם אנו נדרשים לשכנע מישהו שיקבל את הצד שלנו ,לגרום למישהו לפעול או להעביר לו מידע עובדתי. בין אם אנו מבקשים מפקח שלא יתן לנו דו"ח או העלאה במשכורת מהבוס.אפילו השגת עבודה כשלעצמה תלויה בתקשורת מוצלחת,כך שרוב ראיונות העבודה בוחנים את  יכולות התקשורת של המועמד.

 דוגמא נוספת היא רושם ראשוניהרושם הראשוני מבוסס גם הוא על תקשורת יעילה. כולנו יודעים שחשוב לעשות רושם ראשוני טוב, אך רק מעטים טורחים ללמוד את הדברים החיונים לשם כך .

 רבים סבורים שתקשורת יעילה היא תקשורת שנולדים איתה ,או שיש לך את זה או שאין אך אין דבר שהוא יותר רחוק מן האמת .יש אנשים שהם אכן נואמים  טובים יותר מאחרים או בעלי תקשורת טובה יותר אבל כל אחד יכול ללמוד לתקשר בצורה יעילה.

 תקשורת יעילה חשובה בכל שלב בחיינו האישים והמקצועיים ,אך זו לא יכולת מולדת ויש ללמוד כיצד להעביר את המסר לאחרים.הקפדה על מסר נכון תביא אותנו להשגת היעדים שלנו, העברת המסר הלא נכון תחמיץ את המטרה.

 אחד היתרונות הגדולים ביותר כאשר מפתחים מיומנויות תקשורת ,הוא היכולת לשפר את הבטחון שלנו שהוא משמעותי וחשוב מאוד כאשר אנו מעבירים מסר כלשהו מול כל אדם או מול קהל.כאשר נהיה בטוחים במה שאנו עושים נוכל להיות משפיעים ומשכנעים יותר לעומת הפגנת חוסר בטחון  אשר פוגעת בהעברת המסר ובאיכותו.

הציטוט הבא מביע זאת בצורה טובה:"אם תמשיך לעשות מה שתמיד עשית תגיע לאן שתמיד הגעת",(אינשטיין). כלומר אם נמשיך להשתמש באותן מיומנויות תקשורת בהן השתמשנו עד עכשיו ,נמשיך להגיע לאותם הישגים.לעומת זאת אם נלמד את הכלים הנכונים לתקשורת אפקטיבית ,נוכל לשפר את היכולות שלנו ולהתחיל לקבל את התוצאות שרצינו .

תקשורת לא אפקטיבית יוצרת "קצרים" או "מחסומים" בתקשורת מול אדם אחר או מול קהל ,מגדילה את המרחק הרגשי בין הצדדים ואת תחושת הקונפליקט ויוצרת סביבה שלילית עבור כל מי שמעורב.לעומת זאת תקשורת יעילה היא דו צדדית, תקשורת יעילה מערבת הקשבה אקטיבית,תקשורת יעילה מערבת את המחוייבות של הדובר והמאזין ומשתמשת בפידבק וכמובן חופשיה ממתח וברורה.

 

כדי ללמוד איך גם אתה יכול  לתקשר ביעילות

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב