דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטול עמלת פירעון מוקדם 

מאת    [ 24/09/2012 ]

מילים במאמר: 657   [ נצפה 2024 פעמים ]

"עמלת פירעון מוקדם בהלוואת משכנתא אינה מוצדקת ויש לבטלה או להחיל בה שינויים משמעותיים".

כך טוענים חוקרים מהטכניון ומאוניברסיטת ת"א.

'מיסטר ביג' שלי, שעובד קשה ויודע הכל, שנראה כאילו ירד זה הרגע מבימת המסלול של שבוע האופנה בניו יורק, קיבל ירושה משפחתית לא מבוטלת מאיזה דוד רחוק קרוב, כזו שיכולה לסדר אותנו טוב טוב . אני מייד חשבתי על הטיול החלומי סביב העולם, בים, באוויר, ביבשה. הטיול ללא זמן וללא גבולות, שאנחנו מפנטזים עליו מאז הכרנו על מדרגות האוניברסיטה. לשנינו לא היה הטיול הגדול של 'אחרי צבא'. שנינו, ברצינות תהומית, נכנסו מיד עמוק לשוק העבודה, טיפסנו בדרגים, השגנו תארים ויצאנו מהר  ל'טיול' המורכב של החיים. מהר מידי . אז הנה ההזדמנות נוקשת על הדרכון.. אבל 'מיסטר ביג' הוא שקול ומחושב, הוא איש נדל"ן שמביט אל העתיד, שהולך על בטוח. אין דבר כזה לחיות את הרגע, כי הרגע חולף והחובות נשארים.. לכן היה לו ברור שעם האוצר הרב שנפל בחלקינו, נפרע את הלוואת המשכנתא הפרוסה לאורך שנים ובכך נצמצם את החוב שנשאר כמו אבן רייחים על הצוואר..

במכתב ששלחו החוקרים במאי 2012 לנגיד בנק ישראל, סטנלי פישר והמפקח על הבנקים, דוד זקן, הם טוענים, כי יש לבטל לאלתר את העמלה, או לקיים הסדרים להקלות בה, בהתאם לרפורמה שנעשתה בארה"ב, תוך התאמתה לשוק המשכנתאות הישראלי. הרפורמה בארה"ב, שהייתה תגובה למשבר הכלכלי בשוק המשכנתאות שפרץ ב- 2008 , מציבה מגבלות משמעותיות על היקף העמלה ומשך הזמן שניתן לגבות אותה ואף במקרים מסוימים מבטלת אותה.

זיק של תקווה נעור בעיניי, אולי באמת נמצא את שביל הזהב לטיול שלנו, נמצא פתרון שיתאים לשנינו, כמו בפרסומת הזאת עם הזוג המתלבט של איי די דיזיין עם אסי עזר, ( איזה חמוד, אבידה למין הנשי..)

אז מה קורה אצלינו?

על פי פקודת הבנקאות, הבנקים רשאים להטיל עמלה בעת פירעון מוקדם של הלוואה בריבית קבועה שנתן לצורך רכישת דירה. העמלה מחושבת כהפרש בין התשלומים שטרם נפרעו כשהם מהוונים לפי הריבית הממוצעת של המשכנתאות, בניכוי אותם תשלומים כשהם מהוונים לפי שער הריבית שנקבעה בעת מתן ההלוואה.

אנשי הכלכלה של האקדמיה הקוראים לביטול עמלת הפירעון המוקדם, טוענים כי העמלה במבנה הקיים שלה, נקבעה על רקע התנאים הכלכליים של שנות השמונים של המאה הקודמת, שאינם רלוונטיים כיום.

בעבר, הסתמכו הבנקים למשכנתאות על מקורות מימון שהוגבלו  לפיקדונות של משקיעים מוסדיים לטווח ארוך, כאשר תנאי הפיקדונות ממקורות אלו, היו נוקשים ובילתי ניתנים לשינוי. בעקבות זאת, נוצר חשש שהירידה החדה בשערי הריבית תוך מספר חודשים, תוביל למיחזור גורף של הלוואות המשכנתא, בהיקף כזה, שיסכן את יציבות הבנקים, שאף הם כבולים בהתחייבויות בריבית גבוהה. לכן נקבע מבנה עמלת הפירעון המוקדם, כפי שהוא כיום, בכדי להגן על הבנק מנזק אפשרי של מיחזור משכנתא המוני.

אבל המצב כיום שונה. שערי הריבית יציבים יותר מבעבר, עובדה המקטינה את ההסתברות למיחזור משכנתא המוני שיפגע ביציבות הבנקים. בנוסף, הבנקים אינם כבולים עוד בהתחייבויות ארוכות טווח בלבד, מקורות המימון שלהם כוללים גם התחייבויות לטווח קצר ? עו"ש, מט"ח, תיקי ני"ע ועוד. במצב זה, ניתן להוזיל חלק ממקורות המימון של הבנק, במידה ותחול ירידה בשערי הריבית.

ביטול העמלה יבהיר את התמונה 

בעת לקיחת המשכנתא  עם היטל העמלה, הלוווים לא משלמים את המחיר האמיתי שלה. הצרכן נשבה ב'קסם הריבית הנמוכה' שמציע לו הבנק כשעמלת הפירעון המוקדם ממתינה לו בפינה.. הלא, הבנקים  יכולים בנסיבות הקיימות היום, להעריך מראש את סיכוני ההלוואה בעלויות נמוכות יותר, שלא מצדיקות את עלות העמלה, שעלולה להגיע עד מאות אלפי שקלים ופוגעת בעיקר בחלשים.

ומה אומרים הבנקים?

זה לא כזה פשוט. דוד זקן, המפקח על הבנקים טוען מנגד, כי ביטול עמלת הפירעון המוקדם  יביא לייקור המשכנתאות, אבל הוא כן שוקל בחיוב לשנות את שיטת חישוב העמלה, שיביא בחשבון רק את השינוי בשערי הריבית, בכדי להוריד את עלותה הגבוהה.

אנשי האקדמיה מציעים שתי אופציות של משכנתא : עם או בלי עמלת פירעון מוקדם. גם ההצעה הזו נבדקת על ידי בנק ישראל.

אני מעלעלת בקטלוגים מפתים של חברות הנסיעות כש'מיסטר ביג' קם, מושיט לי יד ואומר : " בואי 'קארי' שלי, הולכים למומחים. נשב איתם על כוס קפה, נקבל מהם את כל הפרטים. הם מקצועיים ויעזרו לנו לקבל את ההחלטה הנכונה. מי יודע, אולי גם נקבל כמה טיפים לטיול".  

 

המומחים למשכנתאות -החברה הראשונה שהרימה את הכפפה שהניחו הבנקים בהחבא אודות תנאי ומכירת משכנתאות והלוואות,ויצרו מה שאנו קוראים  לו האותיות הקטנות... החברה חרטה על דיגלה מצוינות ,חדשנות ,ואתלטיות פיננסית מושכלת תוך יצירתיות ושימוש בידע נרחב מקיף של חוקי ההלוואות והאשראים בליווי צמוד של בנקאים,כלכלנים ,משפטנים ,קואצ'רים ,ומומחים מתחום האשראים וההלואות יוצרים לכם מסלול מותאם לסטטוס האישי שלכם שיעביר אתכם מחיים באוברדראפט לחופש כלכלי ,לפרטיים,בעלי עסקים קטנים וגדולים,ונדלן מסחרי! בואו לעשות שינוי מיידי באיכות חייכם ומצבכם הפיננסי תנו למומחים להגדיל עבורכם את האותיות הקטנות כי יש חיים גם אחרי המשכנתא!! www.mexpert.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב