פופ אפים לסוגיהם, אותן מודעות אינטרנט שנפתחות מעל דף האינטרנט שבו אנו צופים ולפעמים מתחתיו (פופ אנדר), הם אחד מדרכי הפרסום הנפוצות ביותר באינטרנט ולמרות הניסיון למנוע אותם, הם עדיין מהיעילים ביותר שקיימים. מזוית הגולש, הפופ אפים בדרך כלל מעיקים ומציקים והדפדפנים פיתחו אמצעים לחסימת פרסומות כאלה, שמסוגלים לבצע חסימת פופאפים כמעט מושלמת.
פרסום ברשת
מאמצי השיווק והפרסום ברשת האינטרנט עברו כמה גלגולים מאז שעלתה לאוויר, לפני למעלה מחמש עשרה שנה. היום, את רוב העניין מרכז השיווק העקיף שבו הגולשים ברשתות חברתיות משמשים מעין סוכנים טבעיים, לצד הקידום במנועי חיפוש. ולמרות זאת פרסום מהדור הישן – באמצעות באנרים, שטחי פרסום באתרים פופולריים או באמצעות חלונות צצים (פופ אפים על פי האקדמיה ללשון העברית) עדיין משמעותי ומשפיע. בשנים האחרונות נדמה שפופאפים יעילים יותר מרוב הבאנרים באתרים. גולש האינטרנט הממוצע סיגל מעין עיוורון והוא יודע לזהות, כמעט תת הכרתית שטחי פרסום ולהתעלם מהם. הפופאפים נפתחים מאליהם או כתגובה ללחיצה שלנו על קישור או מעבר עמוד וככאלה קשה לנו מאוד להתעלם מהם. גם אם אנחנו סוגרים אותם אוטומטית – המסר השיווקי שלהם כבר עבר גם בחלקיק שניה.
חסימת פרסומות
ברוב מוחלט של המקרים, גולש האינטרנט תופס את הפופאפים כמטרד ואפילו כזיהום של המרחב האינטרנטי בפרסום כפוי, במיוחד כשחלק מהפרסומות הן של כל מיני מבצעים והגרלות לא הכי כשרות. חברות המשווקות פרסום מהסוג הזה מצליחות בזכות הפשטות וזולות ההפקה של פרסום כזה ועבודה במודל המשתלם למפרסמים של תשלום פר הרשמה (ולא פר קליק, למשל). חברות הפרסום בפופ אפ יוצרות מעין עסקה סיבובית בין גוף המפורסם באמצעות הפופ אפ, לאתר שמרוויח מהקישוריות בינו לבין הפופ אפ וחברת הפרסום, גוזרת כמובן, דמי תיווך משניהם.
הדפדפנים נלחמים בתופעת הפופ אפים באמצעות תוכנות ותוספים המבצעים חסימת פופאפים – תוסף שניתן להוריד לדפדפן ואלה מונעים אחוז גבוה מהחלונות הצצים.
פופ אנדר
התשובה לחוסמי הפופ אפים היא אולי לא המצאה חדשה אבל בשנה שנתיים האחרונות ניתן למצוא אותה בכל מקום ברשת. פופ אנדר הוא חלון פרסומי שצץ מתחת לאתר אינטרנט ולא מעליו – כך שהוא עשוי להתגלות רק אחרי שסוגרים את הדפדפן. חוסמים הפופאפים לא יודעים לעצור את הפופ אנדרים אבל גם לזה נמצא מענה לאחרונה באמצעות תוספים לדפדפנים כמו ה'פופר בלוקר'.
הפופ אפים והפופאנדרים, הם אולי אמצעים כשרים לפרסום, אך הם בודאי לא נעימים או מכבדים את הגולש. סביר להניח שמפרסמי הפופאפים יוסיפו לשכלל את הדרכים להעביר אלינו מסרים שיווקים בזול, אך במוקדם או במאוחר, הדפדפנים בקוד פתוח יסגרו את כל הפרצות ויסגרו את אפיק הפרסום הזה.