דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פופאפ, פופ אנדר, מה זה? למה זה מפריע? איך נפטרים מזה? 

מאת    [ 24/09/2012 ]

מילים במאמר: 399   [ נצפה 4596 פעמים ]

פופ אפים לסוגיהם, אותן מודעות אינטרנט שנפתחות מעל דף האינטרנט שבו אנו צופים ולפעמים מתחתיו (פופ אנדר), הם אחד מדרכי הפרסום הנפוצות ביותר באינטרנט ולמרות הניסיון למנוע אותם, הם עדיין מהיעילים ביותר שקיימים. מזוית הגולש, הפופ אפים בדרך כלל מעיקים ומציקים והדפדפנים פיתחו אמצעים לחסימת פרסומות כאלה, שמסוגלים לבצע חסימת פופאפים כמעט מושלמת.

פרסום ברשת

מאמצי השיווק והפרסום ברשת האינטרנט עברו כמה גלגולים מאז שעלתה לאוויר, לפני למעלה מחמש עשרה שנה. היום, את רוב העניין מרכז השיווק העקיף שבו הגולשים ברשתות חברתיות משמשים מעין סוכנים טבעיים, לצד הקידום במנועי חיפוש. ולמרות זאת פרסום מהדור הישן – באמצעות באנרים, שטחי פרסום באתרים פופולריים או באמצעות חלונות צצים (פופ אפים על פי האקדמיה ללשון העברית) עדיין משמעותי ומשפיע. בשנים האחרונות נדמה שפופאפים יעילים יותר מרוב הבאנרים באתרים. גולש האינטרנט הממוצע סיגל מעין עיוורון והוא יודע לזהות, כמעט תת הכרתית שטחי פרסום ולהתעלם מהם. הפופאפים נפתחים מאליהם או כתגובה ללחיצה שלנו על קישור או מעבר עמוד וככאלה קשה לנו מאוד להתעלם מהם. גם אם אנחנו סוגרים אותם אוטומטית – המסר השיווקי שלהם כבר עבר גם בחלקיק שניה.

חסימת פרסומות

ברוב מוחלט של המקרים, גולש האינטרנט תופס את הפופאפים כמטרד ואפילו כזיהום של המרחב האינטרנטי בפרסום כפוי, במיוחד כשחלק מהפרסומות הן של כל מיני מבצעים והגרלות לא הכי כשרות. חברות המשווקות פרסום מהסוג הזה מצליחות בזכות הפשטות וזולות ההפקה של פרסום כזה ועבודה במודל המשתלם למפרסמים של תשלום פר הרשמה (ולא פר קליק, למשל). חברות הפרסום בפופ אפ יוצרות מעין עסקה סיבובית בין גוף המפורסם באמצעות הפופ אפ, לאתר שמרוויח מהקישוריות בינו לבין הפופ אפ וחברת הפרסום, גוזרת כמובן, דמי תיווך משניהם.

הדפדפנים נלחמים בתופעת הפופ אפים באמצעות תוכנות ותוספים המבצעים חסימת פופאפים – תוסף שניתן להוריד לדפדפן  ואלה מונעים אחוז גבוה מהחלונות הצצים.

פופ אנדר

התשובה לחוסמי הפופ אפים היא אולי לא המצאה חדשה אבל בשנה שנתיים האחרונות ניתן למצוא אותה בכל מקום ברשת. פופ אנדר הוא חלון פרסומי שצץ מתחת לאתר אינטרנט ולא מעליו – כך שהוא עשוי להתגלות רק אחרי שסוגרים את הדפדפן.  חוסמים הפופאפים לא יודעים לעצור את הפופ אנדרים אבל גם לזה נמצא מענה לאחרונה באמצעות תוספים לדפדפנים כמו ה'פופר בלוקר'.

הפופ אפים והפופאנדרים, הם אולי אמצעים כשרים לפרסום, אך הם בודאי לא נעימים או מכבדים את הגולש. סביר להניח שמפרסמי הפופאפים יוסיפו לשכלל את הדרכים להעביר אלינו מסרים שיווקים בזול, אך במוקדם או במאוחר, הדפדפנים בקוד פתוח יסגרו את כל הפרצות ויסגרו את אפיק הפרסום הזה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב