דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי רפואה סינית - איזה אלמנט אתה? 

מאת    [ 24/09/2012 ]

מילים במאמר: 590   [ נצפה 1567 פעמים ]

אמרו לך פעם שאתה מושך אנשים כמו אש? החברים מכנים אותך "אמא אדמה" ובאים להתייעץ? כבר שמעת פעם את המשפט "אתה לא מה שחשבתי בהתחלה?"

על פי התורה הסינית, חלק גדול מגיבוש האופי שלנו נשען על תכונות חמשת האלמנטים. חלקן מולדות ואין אפשרות לשנותן, ואילו אחרות מתפתחות לאורך הדרך ומשתלבות במארג הקיים.

לכל אלמנט יש המאפיינים המדויקים שלו. ניתן לאבחן איזה טיפוס אנחנו ואיזה אלמנט בא לידי ביטוי באישיותנו על פי הפירוט הבא.

  • אלמנט העץ

העונה המאפיינת את אלמנט העץ היא האביב, עונה המסמלת התעוררות ופריחה. טיפוס העץ הוא טיפוס שאפתן, ביצועיסט, יוזם, מוביל, מנהיג. הוא ספורטיבי, תנועתי, לרוב גבוה ובעל מבנה גוף ארוך, פניו מחודדות מעט, והוא בעל מבט ממוקד.הוא מאופיין, כמו העץ, בפריחה ובהתחדשות מתמידות. זהו טיפוס שאוהב ללמוד, סקרן, כריזמטי, ובעל יכולות תכנון, ניהול והובלה. הוא בעל שורשים חזקים הנטועים עמוק באדמה, והוא משדר יציבות וחוזק. כאשר הוא חש חולשה, הוא נוטה להתפרצויות כעס ותסכול. טיפוס העץ נחשב לטיפוס בעל חזון ונטייה אמנותית, ולכן ניתן למצוא בו משיכה לתחומי עיסוק יצירתיים כמו ריקוד, ציור וכתיבה.

 

  • אלמנט המים

באנרגיית המים יש שקט ורוך, התפשטות והתמזגות. אין בתנועת המים מאמץ או כפייה, הם זורמים בכיוון הטבעי שלהם בדממה. כך הם גם טיפוסי המים. הם מחפשים את האמת בשקדנות באמצעות עבודה מאומצת. אך קיים בהם גם צד סוער וגועש. העונה המאפיינת את אלמנט המים היא החורף. טיפוס המים מתאים את עצמו בצורה טובה למצבים חדשים, הוא יכול להיות עקשן ולהתמיד בדרך לכיוון מטרה אחת, ומנגד יכול להיות טיפוס המתקשה בקבלת החלטות ו"זורם" עם החלטת הרוב. הוא בעל מבנה גוף עגלגל ורך. גוון עורו הוא בהיר וחיוור.

 

  • אלמנט האש

את טיפוס האש קל לזהות. הוא אותו אדם שנכנס לחדר ומייד כולם מביטים בו. הוא יוצר התרגשות ועניין. הוא מרכז העניינים, תזזיתי, שמח, חברותי ומחפש חום, אהבה ומגע. הוא אוהב קהל ומחיאות כפיים, והוא משרה מאורו על כולם. אנשים מתאהבים בו ומאמינים לו, והוא יכול בקלות לסחוף אחריו אנשים. מבנה גופו רזה, ראשו קטן, ולרוב יש חיוך על שפתיו. הוא בעל נטייה לאמנות, לבמה, לפוליטיקה או למוסיקה.

 

  • אלמנט האדמה

המונח שמאפיין את הטיפוס הזה הוא "אמא אדמה" - טיפוס של נתינה, דאגה, אמפטיות וחמלה. הוא עמוד התווך של משפחתו, בעל כתפיים רחבות המאפשרות להישען עליו. הוא איש בית, ומצליח לפתור קונפליקטים בין אנשים. מבנה גופן לרוב שמנמן ועגול. תנועותיו איטיות ולעיתים כבדות. הוא בעל ראייה רציונלית ורגישה גם יחד. הוא יועץ טוב, וגם מיטיב לבצע עבודות הדורשות מיומנות של הידיים.

 

  • אלמנט המתכת

זהו טיפוס קפדן שיודע גבולות מה הם. בעיני אחרים הוא נתפס כאדם מופנם, אך מי שלומד להכיר אותם עם הזמן מגלה, שמתחת לקליפה מסתתר אוצר בלום. טיפוס המתכת הוא מבריק, מעורר השראה, רודף צדק וחמלה, נלחם על עקרונותיו, ויודע להבדיל בין עיקר לטפל.

הוא אדם מכובד,בעל אגו, הוא יודע מה הוא אוהב ומה הן מטרותיו. הוא מסודר ונקי. הוא שולט בנפשו וברגשותיו בצורה מלאה. הוא ממושמע,ובעל ביקורת עצמית וסביבתית. לעיתים הוא בעל נטייה לשחצנות. מבנה גופו צר ומחודד,הוא מעורר תחושה של יושר ומשרה ביטחון.

 

בית ספר מירב מציע בית ספר חשיפה מציע לימודי רפואה סיניתלפרטים על הקורס לחץ




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב