האם אתה מתאים לנהל אנשים בארגון?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

האם אתה מתאים לנהל אנשים בארגון? 

מאת    [ 24/09/2012 ]
מילים במאמר: 607   [ נצפה 1129 פעמים ]

 
 

מנהל טוב אמור לדעת להפעיל צוות של עובדים, לרתום אותם יחד אל המטרה, להניע אותם באופן סמכותי אך רגיש, אסרטיבי אך רגוע, ולדאוג לצורכיהם כעובדים וכבני אדם. אולם, לא כל אחד מאיתנו נולד עם היכולות המובנות של מנהל. לא לכולנו ברור מאליו כיצד להוביל  צוות של אנשים למען מטרה משותפת.

הנה כל מה שאתה צריך לדעת על ניהול אנשים, רגע לפני שאתה בוחר את התחום שלך:

  • ניהול אנשים טומן בחובו מכלול של מצביםשבהם מנהלים נאלצים לקבל החלטות תוך הפעלת שיקול דעת מחושב ואיזון של מכלול אינטרסים מנוגדים. עם זאת, אנשים המתמנים לתפקידי ניהולי, אינם רוכשים באופן אוטומטי את המיומנויות הנדרשות לשם ניהול משאבי אנוש שעליהם הם הופקדו.
  • חשוב להיות ערים לכך שאמנם מדובר במשימה לא פשוטה, אך מי שישכיל ללמוד את הנושא לעומקו ולכוון את תהליכי העבודה לאנשים הנכונים בצוות, יוכל להפיק את המיטב מצוות העובדים ולמצות את מירב יכולותיהם וכישוריהם.
  • היכולת לנהל אנשים מאלצת את המנהל לדעת לתעדף את המשימות מול האנשים שהוא מנהל, ולהבין את חשיבות המשאב האנושי אל מול האינטנסיביות והלחץ שדורשת העבודה.

הדרכים להנעת עובדים

  • תיגמול עובד באמצעים חומריים הוא כמובן דרך לגיטימית להניע עובד למשימה. אולם, האם זו הדרך היעילה והנכונה ביותר? יש הגורסים, כי על מנת לנהל אנשים לאורך זמן, יש להקנות להם תחושה אמיתית של הגשמה עצמית וסיפוק מתפקידם וממקום עבודתם. אדם המנהל עובדים חייב למצוא את הדרך ליצור עבור עובדיו אופק מקצועי ותוכניות קידום עתידיות. כך יידע העובד לאן פניו מועדות, ודבר זה יעודד אותו להצליח.
  • לעובד חשוב שתהיה לו היכולת להשפיע על קבלת ההחלטות ועל הנעת תהליכים בארגון. מנהל טוב צריך לדעת לשתף את עובדיו בקבלת ההחלטות, לשמוע את דעתם, ולקבל יחד החלטות משותפות על סמך ניסיונם והידע שלהם. זהו חלק חשוב ביצירת אווירה נעימה בצוות ובמקום העבודה– שהיא מרכיב מרכזי בניהול.
  • חשוב לאפשר לעובד להיות אינדיבידואליסט, אך עליו גם להרגיש חלק מצוות, ואת זאת יש ליצור תוך הטמעת חובת האחריות של איש כלפי חברו לעבודה. גם במקרים של טעויות, חשוב לתחקר יחד עם העובד, ולאפשר לו לנסות ולחשוב על דרכי פתרון אפשריות. משוב החיובי לעובד הוא חשוב מאוד, וכדאי  לציין לשבח פעולות טובות גם אם טריביאליות. ככל שהעובד ירגיש חלק מהארגון ולא רק כלי ביצועי המקבל הנחיות מלמעלה, כך הוא ירגיש שבע רצון יותר ממקומו, והמנהל יפיק ממנו את המיטב. 

סוגי מנהלים שחשוב להכיר

ישנם אנשים אשר בנויים יותר לעבודה אישית וישנם אנשים בעלי נטייה טובה יותר להתמודדות עם בני אדם. הם בעלי אוזן קשבת, יכולות חברתיות טובות וסובלנות. מנהל טוב זקוק ליכולות תקשורתיות טובות, אך אלו באות לידי ביטוי בדרכים שונות אצל כל סוג של מנהל:

המנהל המקצועי- הוא פחות מנהל, אלא יותר יועץ, מומחה בתחומו.

המנהל האנושי והרגיש לעובדיו – הוא זה ששם דגש באווירה ומתחשב ברגשות עובדיו, ולעיתים בשל כך אין הם רואים בו דמות סמכותית.

המנהל הכוחני – הוא זה שבעיקר מתמקד במשימות, ומבחינתו העובדים נמצאים בתחתית סולם העדיפויות.

המנהל האידיאלי – הוא זה שיש לו מכלול התכונות הללו, ואינו חושש להתמודד גם עם חסרונותיו. 

 

בסופה של הדרך כל אחד ואחת מכם יפתח את זהותו כמנהל.  
מעניין לגלות איזה מנהל תהיה אתה!

 

בית ספר תפנית מציע קורס ניהול משאבי אנושלפרטים על הקורס לחץ

 

 

 

 

 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב