דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חושב להיות מפיק אירועים? חשוב שתדע את תורת הצבע! 

מאת    [ 24/09/2012 ]

מילים במאמר: 591   [ נצפה 1443 פעמים ]

אנו חיים בעולם ססגוני של צבעים, וכל צבע מסמל עבורנו משהו אחר. לעיתים הצבעים מעוררים בנו רגש מסוים באופן אוניברסלי בשל היותנו בני אדם, ולעיתים הצבעים מתקשרים אצלנו לחברה או לתרבות בה גדלנו. גם בתחום של עיצוב אירועים ישנה חשיבות מכרעת לצבעים ולשילובם באירוע.

 

תורת הצבעים היא תורה שלמה ומרתקת בה שבה נעזר כל מעצב ומנהל אירוע. להלן כמה טיפים לשימוש נכון בצבעים בעת עיצוב וניהול אירוע.

 

  • מחקרים מראים, כי צבעים שונים מעוררים במוח הצופה תגובות שונות. כך למשל, אדום מסמל תשוקה ואהבה, ורוד מסמל אופטימיות, סגול מסמל הרמוניה וכן הלאה. כאשר מעצבים אירוע,ומבקשים לבחור את הצבעים הדומיננטיים בו, יש להביא בחשבון את סוגו ואת אופיו.  
     
    למשל, אם מדובר במסיבת בת מצווה, כדאי שהצבעים הדומיננטיים באירוע יהיו ורוד, לבן וסגול, היוצרים תחושה של אופטימיות לצד שלווה. אם מדובר בכנס מקצועי - כדאי לשלב צבעים סולידיים כמו כחול ואפור, ולשלב מעט כתום על מנת ליצור איזון.  
  • כל הצבעים בעולם מורכבים משלושת צבעי היסוד - אדום, כחול וצהוב - ומשילובים שלהם בינם לבין עצמם ובינם לבין לבן ושחור (הנייטרליים). צבעי משנה הם הצבעים הנוצרים משילובים של צבעי היסוד (למשל, אדום וכחול יוצרים סגול).  
     
    כאשר מעצבים אירוע, ניתן לשחק עם שלל הצבעים, ולהרכיב גוונים שונים לאותו צבע דומיננטי. אם למשל חתונה בדרך כלל מעוצבת בלבן, אפשר להוסיף מעט ורוד ומעט אדום המסמלים אהבה, וכן להוסיף גוונים שונים של לבן או צבע שמנת או זהב.  
  • כאשר משתמשים בצבעים משלימים, היינו בזוגות של צבעי יסוד (כחול, צהוב ואדום – הצבעים המרכיבים את כל צבעי הקשת) וצבעי משנה (צבעי משנה הם שילוב של צבעי היסוד: למשל, ירוק נוצר משילוב של כחול וצהוב), יוצרים אפקט של הבלטה, משהו חזק שמושך תשומת לב רבה.  

כך למשל, אם באירוע יש כרזה שרוצים להבליט במיוחד, ניתן להשתמש בצבעי משלימים כמו אדום (צבע יסוד) וירוק (צבע משנה מצבעי היסוד הנותרים – כחול וצהוב)

  • כאשר מעצבים אירוע, חשוב לשים לב לקבוצות הצבעים השונות: צבעים חמים (אדום, צהוב וכתום ושילוביהם השונים) משדרים חום, תשוקה, אנרגיה והתלהבות (דומיננטיים למשל בטקסי חינה);צבעים קרים (כחול, סגול, ירוק ושילוביהם השונים), משדרים רוגע, מקצועיות, שלווה, הרמוניה ויציבות (ומתאימים לכנסים ותערוכותלמשל); וצבעים נייטרליים (שחור, לבן ואפור), כוללים בתוכם את כל הצבעים ויוצרים איזון בין הצבעים השונים.

 

בעת עיצוב אירועים, כאשר בוחרים את הצבעים, חשוב לשים לב לא רק לסוג האירוע, כי אם גם לתרבות ולמקום בו הוא נערך. בחתונה מרוקאית, למשל, חוץ מדומיננטיות של הלבן יהיו גם גוונים של זהב, חום, אדום, צהוב וכתום. לעומת זאת, חתונה מזרח אירופאית תתאפיין (שוב, פרט ללבן השולט) בגוונים של סגול, כחול, תכלת, כסף וירוק). יום הולדת 50 יהיה שונה בעיצובו ובצבעיו מחגיגת בר מצוה או ממסיבת יום הולדת בגיל 20.

 

  • חשוב לדעת, כי בעיצוב יש חוקים וכללים מסוימים, גם לגבי עיצוב הצבעים באירוע – איזה צבע משתלב עם מה, איזה צבע יוצר הדגשה או עמימות, מה מעורר צבע זה או אחר וכדומה. יחד עם זאת, חשוב גם, כמעצב ומנהל האירוע, להיות קשוב ללקוח שלך. בסופו של דבר, הוא בעל האירוע, והוא זה ששכר אותך. נכון, עליך להבהיר לו כי עליך לעשות את מלאכתך, אך בכל זאת עליך לבצע אותה על פי חלומותיו.

 

בית ספר דיפלומה מציע קורס בעיצובוהפקתאירועים   לפרטים על הקורס לחץ




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב