דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לאמן את השריר שנקרא יצירתיות 

מאת    [ 24/09/2012 ]

מילים במאמר: 478   [ נצפה 1586 פעמים ]

יש אנשים שאומרים עליהם שהם יצירתיים מאוד, לא דווקא מפני שהם יודעים לצייר או לכתוב, אלא מפני שיש להם דרך אחרת להתבונן בעולם ולראות את המהמורות הצפויות בדרך. "איך לא חשבתי על זה בעצמי" - הוא משפט שהם שומעים הרבה מהסביבה לאחר שהציעו  פתרון יצירתי.

בניגוד למה שחושבים, בכל אדם טמונה יצירתיות, צריך רק להגיע לחופש מחשבתי ולהעז. חשיבה יצירתית היא היכולת של אדם להפעיל את הדמיון, מבלי להיצמד לתכתיבים או לדרכי פעולה הגיוניים וברורים. בשונה מחשיבה לוגית, אשר מאופיינת במסלול חד-כיווני, שבו כל שלב מוביל לשלב אחר, חשיבה יצירתית מקשרת בין הדברים בצורה מעגלית, ורואה את הנסתר ולא רק את הגלוי לעין.

אנשים שיודעים כיצד לתעל את החשיבה היצירתית שלהם מצליחים לפרוח בכל תחום בחיים, ולהגיע להישגים משמעותיים יותר. הם ידועים כפורצי גבולות, כמי שנוטלים סיכונים, מצליחים לראות את התמונה הרחבה, להסתכל קדימה, ולגבש פתרונות יצירתיים גם במקרים שנדמה כי הכל אבוד או לא אפשרי.

אם אתם מתעניינים בתחום של עיצוב ואדריכלות, חשוב שתדעו כי חשיבה יצירתית היא כלי מהותי בארגז הכלים שלכם, ולכן ניתן ורצוי לאמן אותה. הנה כמה כללים חשובים בתחום זה.

  • התעלמו מתכתיבים ומדפוסי התנהגות. האדם הוא יצור חברתי, וככזה הוא מאומן לחשוב ולפעול בדרך נורמטיבית. בניגוד לכך, חשיבה יצירתית מוציאה את החושב מאזור הנוחות ומאתגרת אותו, במטרה לבסס חשיבה אסוציאטיבית יותר.
  • אל תחששו להביט אל מעבר לברור מאליו. לכל דילמה יש כמה פתרונות, ועל מנת לפתח חשיבה יצירתית חשוב לראות גם את הפתרונות הלא-זמינים והלא-שגרתיים לסוגיה.
  • חשיבה יצירתית מונעת בחלקה מביטחון עצמי. אדם אשר בטוח בדעותיו וברעיונותיו לא יחשוש להציג את עצתו בפני אחרים. לכן, ככל שתהיו בטוחים יותר שיש לכם תשובה לבעיה, כך גם אחרים יסמכו עליכם ויילכו אחריכם.
  • פתחו עצמכם מבחינה מחשבתית. נסו להתבונן במצב לא רק מעמדתכם, אלא גם מעמדתו של האחר וממספר נקודות מבט נוספות.
  • הכירו את כוחו של סיעור המוחות. סיעור מוחות יכול להתקיים בקבוצה, אך גם בין אדם לבין עצמו. לב לבו של התהליך הוא היכולת להעלות רעיונות ופתרונות יצירתיים נוספים, לבחון אותם ולגבשם.
  • יחד עם זאת, חשיבה יצירתית אינה יכולה להתקיים בחלל ריק ואינה יכולה להתעלם מעובדות הסיטואציה. היכולת להפעיל חשיבה יצירתית, תוך התבוננות במגבלות (פיסיות, מחשבתיות, מנטליות) היא ההופכת את החושב לדמות פרודוקטיבית, חברתית, כזו שמציעה פתרון יצירתי מתקבל על הדעת ולא מתוך גחמה או חשיבה אנוכית.      

בכל תחום שתבחרו, ובעיקר בתחום כמו אדריכלות ועיצוב, חשוב מאוד שתוכלו לחשוב באופן יצירתי ושונה. העלאת רעיונות ובחינתם היא הדרך שלכם, כבני אדם חושבים, להסתגל, לשנות, ולשפר את הסביבה.

 

בית ספר דיפלומה מציע קורס עיצוב ואדריכלות פנים   לפרטים על הקורס לחץ




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב