דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מוסך הסדר - מהו? 

מאת    [ 24/09/2012 ]

מילים במאמר: 572   [ נצפה 2822 פעמים ]

כאשר הרכב נפגע, מכניסים אותו למוסך לתיקון. השאלה היא לאיזה מוסך מכניסים את הרכב? כאשר העניין אינו כרוך בתביעה מול חברת הביטוח, יעדיפו מרבית האנשים להכניס את הרכב למוסך בו הם יהיו בטוחים שהתיקון יבוצע על הצד הטוב ביותר, ייבדק ביסודיות לאחר התיקון ויוחזר במצב שבו ברור כי אין פגיעה נוספת -  לא בערכו של הרכב ולא בבטיחותו.

כאשר חברת הביטוח מעורבת בעקבות הפעלת פוליסת ביטוח מקיף, הסיפור הופך להיות מורכב יותר. מצד אחד, האינטרס של בעל הרכב לא השתנה, מצד שני חברת הביטוח מעוניינת לתקן את הרכב בעלות הזולה ביותר האפשרית עבורה. מוסכי הסדר הם מוסכים אשר נמצאים בקשר עם חברת הביטוח. לקוח של חברת הביטוח שרכבו נפגע יכול לבחור האם לתקן את הרכב במוסך הסדר או לשלוח אותו לתיקון במוסך פרטי אחר. חברות הביטוח מציעות הצעות מפתות לבעל הרכב במטרה לגרום לו להעדיף לתקן את רכבו במוסך הסדר: הנחות גדולות בדמי ההשתתפות העצמית, רכב חליפי נח ומיידי, תשלום העובר ישירות מחברת הביטוח למוסך במקום החזר הוצאות התיקון תמורת קבלות. השאלה היא האם לבחור מוסך הסדר או מוסך מורשה פרטי הופכת לסבוכה עבור בעל הרכב.

ניגוד אינטרסים

עלות תיקונם של כלי רכב, במיוחד לאחר פגיעה קשה כתוצאה מתאונה לדוגמה, יכולה להגיע לאלפי שקלים ועשרות אלפי שקלים. נוסף על הפגיעה ועלות התיקון קיימת עלות נוספת לאחר פגיעה קשה – ירידת ערך הרכב. גם לאחר התיקון הטוב ביותר ערכו של הרכב (כאשר יוצע למכירה) ייפגע במידה וקיימת פגיעה בשלדת הרכב.

כאשר חברת הביטוח מעוניינת להוזיל את עלות תיקוני הרכב, ההוזלה יכולה לבוא לידי ביטוי במספר אופנים:


    • שימוש בחלפים תואמים לא מקוריים או בחלפים מחודשים – מחירי חלפים מקוריים חדשים יקרים יותר כיוון שמדובר בשוק ללא תחרות. בשוק החלפים התואמים קיימת תחרות רבה ומגוון מחירים גדול. איכות החלפים משתנה אף היא ונעה בין חלפים תואמים באיכות גבוהה ועד לחלפים באיכות ירודה המהווים סכנה של ממש לשימוש.
    • קיצור משך שהיית הרכב במוסך – כל עוד הרכב במוסך, חברת הביטוח מחויבת על פי מרבית פוליסות הביטוח  לספק רכב חלופי שכור למבוטח. כל יום שעובר מעלה את עלויות השכירות לחברת הביטוח. קיצור משך זמן התיקון, יכולה להביא לשימוש בחלפים באיכות נמוכה רק כיוון והם קיימים במלאי או לתיקון ובדיקה מואצת ולא יסודית של הרכב.
    • קביעה כי ירידת ערך הרכב הייתה נמוכה משהייתה במציאות. חברות הביטוח מחויבות להחזיר למבוטח לא רק את עלות התיקון אלא גם את ירידת ערך הרכב לאחר התיקון.

חברות הביטוח מוזילות את דמי ההשתתפות העצמית במקרים רבים בגובה של מאות ואלפי שקלים, אולם בעל הרכב צריך לשקול היטב ולברר במה הנחות אלו כרוכות ומה חשוב לו יותר – נוחות התיקון, גובה והסדרי התשלום או איכות התיקון?

השאלה מנקודת מבטו של המבוטח

מנקודת מבטו של המבוטח אין תשובה שהיא נכונה ותשובה שגויה. מצד אחד, תיקון הרכב במוסך הסדר מבטיח במרבית המקרים דמי השתתפות עצמית נמוכים בהרבה מדמי ההשתתפות אותם היה משלם אילו היה פונה למוסך פרטי. גם נוחות ביצוע התשלום משמעותית. תיקון במוסך הסדר משמעו התחשבנות של חברת הביטוח מול בעל המוסך, כאשר בעל הרכב נאלץ לשלם רק את דמי ההשתתפות העצמית המופחתים. הרכבים החליפיים ניתנים ביתר קלות ונוחות (לעתים קבלת רכב חלופי מותנית בתיקון במוסך הסדר). קיימות אף חברות ביטוח המציעות אחריות על התיקונים.

מצד שני, תיקון הרכב במוסך מורשה עליו בעל הרכב סומך מבטיח תיקון איכותי תוך שימוש בחלפים מקוריים חדשים. אמנם התשלום עבור התיקון יהיה באחריות בעל הרכב אולם חברת הביטוח אמורה להחזיר לבעל הרכב את עלות התיקון. כדאי לקחת זאת בחשבון ולברר מראש האם חברת הביטוח מתכוונת להחזיר את מלוא עלות התשלום או את המחיר אותו הייתה משלמת למוסך הסדר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב