דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תכנון ועיצוב תאורה בבית 

מאת    [ 23/09/2012 ]

מילים במאמר: 695   [ נצפה 2291 פעמים ]

בבית הקודם שלכם חסרה תאורה במסדרון? ו/או בפינת האוכל? ו/או בסלון? החלטתם ש"הפעם זה לא יקרה" ואתם מתכננים כעת את הבית הנוכחי? או לחלופין, תכננתם כבר יותר מדי גופי תאורה וחשבון החשמל החודשי לוחץ?

או אולי ישנם כמה גופי תאורה במיקומים כאלו שכשנשרפה הנורה הראשונה לא ניתן להגיע להחליף אותה? זה היה יפה פעם אבל היום חשוך שם........ושאלה אחרונה האם התאורה מחממת אתכם פיסית מזיעים תחתיה? על כל זאת ועוד אנסה לענות במאמר הבא.

מה בעצם נדרש כשבאים לתכנן תאורה לבית חדש?

באופן כללי ניתן לאמר שיש היום לא מעט נורות חסכוניות בחשמל, שניתן לשלב בכל מני גופי תאורה (עם הספקים המתאימים כמובן) ולפזרם בצורה נבונה בבית. מבחינים בין שני סוגי נורות עיקריים: נורות שצורכות מעט חשמל יחסית ונורות ש"זוללות" חשמל.
הנורות החסכוניות העיקריות שמשתמשים בהן לבתים הינם מסוג לד LED או 5T או PL. מדובר בתאורה מפזרת, כלומר לא ממוקדת, שנותנת הרבה אור וחסכונית בחשמל.
הנורות שצורכות הרבה חשמל הינן כל הנורות ממשפחת ההלוגן. נורות אלו נותנות תאורה יפה מאוד אבל מחממות פיסית ומגדילות את חשבון החשמל בהרבה.

כדי לעשות "סדר בבית", אדגום בקצרה את האיזורים העיקריים ומה מומלץ לתכנן בהם:

מבואה
במבואה כדאי לתכנן גוף שקוע בתקרה נורה חסכונית. מדוע? מכיוון שזהו מקום בו התאורה תדלוק שעות רבות. בהרבה בתים זו התאורה שמקבלת את פניכם ולכן משאירים אותה דולקת כשהולכים. עם זאת, כדי ליפות את הכניסה, כדאי לתכנן גם שני גופים צמודי קיר שיתנו אווירה נעימה בכניסה לבית.

מסדרון
ברב המקרים מנצלים את תקרת המסדרון כדי לשים יחידות של מזגנים והתקרה בהם נמוכה יותר. לכן, נעדיף תאורה מפזרת שקועה בתקרה או צמודה לקיר. כדי לקשט את המסדרון אפשר לתכנן תאורת התמצאות, בגובה נמוך (30 ס"מ מהרצפה) על הקיר שתראה לנו את הדרך. בשני המקרים כדאי להשתמש בנורות חסכניות בחשמל (לדים או 5T)

מטבח
פעם היו שמים נורה במרכז החדר וזהו. כיום מבינים שתאורה כזו אינה מאירה נכון את העבודה במטבח. מומלץ לתכנן תאורה מפוזרת (תעלות אור או תעלות לדים) מעל משטחי העבודה. בנוסף, לתכנן תאורה לאווירה בערב, כשמארחים ורוצים להציג את המטבח היפה. במקרה זה ניתן להשתמש בשקועי לדים, בעלי אלומה צרה שנותנים אווירה מיוחדת למטבח.

סלון
כדאי לתכנן תאורה על הקירות ומעל לשולחן בסלון. התאורה לקירות היא לאווירה, אפשר לחפש גופים עם צורות אמורפיות שיצלו על הקיר בצורה מעניינת, לעיתים ניתן לדמר (מלשון דימר) אותם. בתקרה – גוף צמוד תקרה עם תאורה מפוזרת, נורה מסוג ה- 5T.

פינת אוכל
גוף תאורה גדול יפה ומרשים, יורד מהתקרה במרכז השולחן. גובה: קו תחתון 1.80-1.90 מטר. אם פינת האוכל מתוחמת בקירות, אפשר להוסיף גופי תאורה צמודי קיר כדי להוסיף לאווירה.

חדרי ילדים
אם משתמשים במאוורר תקרה – לבחור כזה עם גוף תאורה בתוכו. בנוסף, לתכנן תאורה ליד המיטה, ליד השולחן ולפעמים גם עוד גוף תאורה צמוד קיר, במיוחד בממד"ים או בחדרים ששטחם מעל 10 מ"ר.

חדר שינה הורים
אם משתמשים במאוורר תקרה – שיהיה בו גוף תאורה. בנוסף, לתכנן תאורה בצידי המיטה, באיזור פינת איפור, אם קיימת, ובאיזור הארונות. בתוך הארון או מחוצה לו. בחדר שינה הורים ניתן לשלב תאורת לדים צבעונית כדי לעורר את השוהים בחדר....

חדרי רחצה
גוף תאורה באיזור המראה – שני צמודי קיר מצידי המראה יאירו את הפנים שלכם בצורה הטובה ביותר. לאלו כדאי להוסיף עוד גוף תאורה כללי במרכז החדר. לנועזים יותר ניתן לתכנן גופי תאורה מוגני מים בתוך המקלחון עצמו. ותמיד קיימים אלו שרוצים גם גוף תאורה באיזור האסלה, כדי להקל על הקריאה.....

מדרגות
חשוב לבחור גוף שאינו מסנוור מכיוון שעולים ויורדים ורואים את הגוף מלמטה ואז מלמעלה. נורות מתאימות יכולות להיות לדים, אבל, עדיין, בדר"כ התאורה שבאמת מאירה היא תאורה צמודת קיר עם סוג של הלוגן.
בנוסף, גם כאן, כמו במסדרון, ניתן לשלב תאורה הכוונה שקועה בקיר בגובה 20-25 ס"מ מעל רום המדרגה.
דבר אחרון חשוב במדרגות הוא להשאיר גוף תאורה בתחתית המדרגות ובסופן, רצוי כזה שנדלק באמצעות סוללה בעת הפסקת חשמל כדי שלא תגרמנה תאונות מיותרות בבית.

זה היה בקצה המזלג הסבר כללי איזה גופים כדאי למקם באילו מקומות.כמובן שהשמים הם הגבול וניתן לשלב נורות בתוך המבנה האדריכלי של הבית, סמויות בגבס. אפשר להוסיף מפלי אור, סיבים אופטיים. המבחר שקיים בשוק רק הולך וגדל. ולא לשכוח, שבעשת צרה – גם נרות מאירים ומוסיפים לאווירה.

 

 

 

 

יפעת אנג'ל, מעצבת פנים מגניפיק עיצוב פנים ן הום סטיילינג ן הום סטייג'ינג ן שיפוצי נכסים ן עיצוב עסקים 050-2322035 www.magnific.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב