דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


היסטוריה של טבעות אירוסין מיוחדות 

מאת    [ 23/09/2012 ]

מילים במאמר: 377   [ נצפה 1505 פעמים ]

הנה אתם עומדים בפני אחד הרגעים הגדולים והמשמעותיים בחייכם, החלטתם להתחתן, ביקשת את ידה במעמד מיוחד, כעת אתה ניצב בפני אחד הקשיים הגדולים והמשמעותיים בחייך, כיצד תבחר עבורה טבעת אירוסין, כזאת שאכן תענה על ציפיותיה ושאיפותיה, ויש לומר ששאיפות אלו אינן מסתכמות בטבעת חן פשוטה.

אז כיצד תבחר עבורה טבעת שתצליח לשקף ולהוות סמל לאהבתכם הנצחית? הבחירה למעשה היא בין כמה סוגים עיקריים של טבעות אירוסין, טבעת יהלום, טבעת זהב, לבן או אדום, או טבעת כסף. לכל בחירה כזאת ישנה חשיבות הרת גורל מבחינת הכלה, ובהתאם לכך גם מבחינת החתן.

הזוג הראשון ביקום

מאז ראשיתו של מוסד הנישואין המזוהה לרוב עם הזוג הראשון שמוזכר בתנ"ך, אדם וחווה, התחוללו שינויים לא קטנים בכל הנוגע לסטנדרטיים המקובלים לפיהם יש לנהוג כאשר הגבר מבקש את ידה של אהובתו. סביר מאד להניח שהאדם הראשון בתבל לא רכן על ברכיו, נשא ברכה רומאנטית ושלף מכיסו את טבעת חלומותיה של כלתו העתידית, אך עם חלוף השנים התפתח האדם וכן רצונותיו והתחייבויותיו, וכך קרה שללא טבעת אירוסין מתאימה או בכלל ללא טבעת אירוסין לא יכול החתן להציע נישואין לבת זוגתו.

משמעות וסמליות של טבעות אירוסין

טבעות אירוסין מסמלות את הסכמתה של האישה להיהפך לאשת איש.  לפי המקרא, המושג "אירוסין" תפקידו לתאר את שלב הקידושין של האישה, בו היא אמורה להיות נאסרת על כולם עד לרגע בו אירוע החתונה מתרחש. כיום, להבדיל מהנוהג שהיה מקובל בעבר, טקס הנישואין והאירוסין נעשה במקביל תחת החופה.

טבעות אירוסין נענדות על הקמיצה בידה השמאלית של הכלה העתידית, וזאת בהתאם למסורת העתיקה של היהדות. שורשי המנהג מגיעים מהאמונה הרומאית לפיה, הקמיצה היא האצבע דרכה זורם וריד האהבה ומכונה, "ונה אמוריס". לא פלא שכיום טבעות אירוסין מיוחדות מקבלות תשומת לב מרכזית והחיפושים אחריהן יכולים להיות בגדר תהליך ארוך מייגע ומורכב.

טבעות שמהוות מודל לחיקוי

טבעות אירוסין מיוחדות מזוהות לעתים עם טבעות שהעניקו אנשים מפורסמים מכל הזמנים לבחירת ליבן. טבעת האירוסין שהעניק אלביס פרסלי לאשתו העתידית היא אחת מהטבעות המדוברות והידועות ביותר, מדובר על טבעת מרשימה במיוחד, עתירת יהלומים וכבדת קרט.

בקטלוגים של טבעות אירוסין מיוחדות מככבת טבעת היהלום הורוד המפורסמת והידועה שהעניק בן אפלק, אחד השחקנים המצליחים בזמננו, לזמרת המפורסמת, ג'ניפר לופז. מחירה של הטבעת הוערך כשני מיליון דולר. טבעת היהלום הורוד מלוטשת בסגנון מרקיזה, מבהיק ויקרתי, ונושאת יהלום של עשרה קרט.

מאור תכשיטים - טבעות אירוסין. חברת מאור תכשיטים נוסדה בשנת 1999 על ידי יהלומן בלגי בעל ותק של למעלה מ-35 שנה בתחום היהלומים והתכשיטים. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב