דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב תעשייתי בתחום הצבאי 

מאת    [ 23/09/2012 ]

מילים במאמר: 371   [ נצפה 1611 פעמים ]

אפשר לומר שמאחורי כל תכנון מוצר באמל"ח עומד מעצב תעשייתי שתפקידו לדאוג שלחיילים אשר עושים במוצרים אלו שימוש, יהיה כמה שיותר נוח לתפעל ולעבוד איתם. מעצבים תעשייתיים בתחום של עיצוב נשק מסבירים איך למעשה ניתן לשלב בין ייצור של כלי נשק לאסתטיקה ומדוע זה בכלל חשוב שמכונות הרג יהיו בעלות מראה סקסי וכן מה החשיבות שיש לכך שכפתור ההפעלה תמיד צבוע בצבע אדום.

אפשר את הרובה הזה בסגול?

במרוצת השנים נעשו המכשירים הצבאיים השונים דוגמת כלי רכב, טנקים וכלי נשק, לסמלים המייצגים סטאטוס כלשהו. כל המוצרים הצבאיים נתונים בתחרות זה עם זה ביחס לאופן שבו הם מעוצבים, טנק מג"ח מול טנק "מרכבה", "האמר" מול ג'יפ סיור, רובה מקוצר מול רובה ארוך ועוד. בעבר רובה מסוג עוזי, גרם לכל חייל להרגיש טוב עם עצמו ואילו היום מתבייש כל חייל לעלות על האוטובוס או על הרכבת מבלי שיהיה לו רובה סוג "תבור" מעוצב היטב ובעל כל האביזרים והשפצורים מעשה ידיו.

מדינתנו הקטנה אמנם לא יכולה להתהדר במותגי אופנה יוקרתיים או במותגים של מכוניות אשר כובשים מדי יום ביומי את כל הזירה הבינלאומית. אף על פי כן ישראל מוצלחת במיוחד בכל הנוגע לתעשיות הפונקציונאליות, ובמילים אחרות בתחום של עיצוב תעשייתי החולש על התחום הצבאי והרפואי, ישראל בהחלט יכולה לטפוח לעצמה על השכם.

עיצוב תעשייתי בתעשייה הביטחונית והרפואית

כתוצאה מכך ובהתאם לזאת התפיסה הרווחת שהייתה מזוהה עם השוק הצבאי בכלל ובפרט עם מנכ"לי התעשיות, גרסה שכל התחום של עיצוב תעשייתי הוא בבחינת תחום שולי אשר לא שווה השקעה כספית גדולה, העיקר בעיניהם היה שכל המוצרים יעבדו בצורה תקינה וישמשו את התעשיות הביטחוניות והרפואיות בצורה מספקת.

עם השנים חלה נקודת מפנה משמעותית אשר יצרה מהפך מחשבתי בכל הנוגע לחשיבות המראה והעיצוב של האמל"ח. בנקודה זאת, הגיע הרגע בו העיצוב, הצליח לחדור גם את השריון הצבאי החזק ביותר.  מעצבים תעשייתיים בתחום מסבירים שהמפנה התפיסתי התרחש תודות לתערוכות הביטחוניות, כאשר המנכ"לים שסיירו באותם התערוכות במטרה לבצע רכישות עתידיות, קיבלו את החלטותיהם אך ורק על סמך המראה של כלי הנשק בשל חוסר הידע שלהם לגבי המנגנונים הפנימיים של כל כלי כזה.

כמו כן מסבירים מעצבים תעשייתיים בתעשייה האווירית שעיצוב כלי נשק היא בהחלט השקעה שעתידה להחזיר את עצמה, מכיוון שמוצר מעוצב עשוי להימכר בצורה טובה יותר, קל יותר לתקנו וכמות הטעויות שעושים איתו קטנה בצורה משמעותית.

Quattro-d היא חברת עיצוב תעשייתי המסוגלת לתת מענה בקשת רחבה של תחומים. ממוצרים מורכבים בהייטק ומכשור רפואי ועד למוצרי הצריכה השכיחים ביותר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב