דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גז צחוק - להקלת טיפולי שיניים לילדים 

מאת    [ 22/09/2012 ]

מילים במאמר: 440   [ נצפה 1902 פעמים ]

 

ישנם ילדים רבים המגיעים לטיפול השיניים במצב של חרדה עמוקה הנובעת מחוויות קודמות לא נעימות בנושא טיפול שיניים או עקב האווירה הכללית שמעורר העניין אצל הוריו שחוו חוויה לא קלה זו, ולעתים פשוט מתוך קושי להתמודד עם משהו חדש ולא מוכר כמו טיפול שיניים. ילדים אלה נמצאים במצוקה ואינם יכולים להרפות ולשתף פעולה עם הרופא המטפל. לשם כך נועד הטשטוש התרופתי, כדי להקל עליהם את חווית הישיבה על כסא הרופא, לאפשר לרופא לבצע את עבודתו על הצד הטוב ביותר ולהפיג במעט את החרדה מטיפול עתידי. במקרה כזה, ימליצו על טיפול בעזרת גז צחוק. טיפול זה נחשב ליעיל ובטוח. גז צחוק הוא תערובת של שני גזים, נייטרוס אוקסיד וחמצן, המוזרמים למטופל הצעיר בעזרת מסכת אף קטנה. הילד נושם את הגז בעל הריח המתקתק, סופג את השפעתו המרגיעה אך שומר על הכרה מלאה.

 

קצת היסטוריה

סר המפרי דייוי גילה את תרכובת גז צחוק בשנת 1772. לאחר שניסה אותו על עצמו בזמן כאבי שיניים קשים תיאר תחושת אופוריה ונינוחות והקלה על תחושת הכאב שקודם לכן היתה בלתי נסבלת. הגז קיבל את שמו עקב הנטייה של המשתמשים בו לצחקק מתוך אווירת הסחרור הקלה האופפת אותם לזמן מה. אין לה ממש תופעות לוואי ידועות, חוץ מבחילה קלה וסחרחורת שעוברות במהירות.

 

יתרונות הטיפול בגז צחוק

היתרון הגדול ביותר של גז צחוק בעת טיפולי שיניים לילדים הוא השימוש במסכת נשימה, שהיא פולשנית הרבה פחות מאמצעים אחרים כמו זריקה, למשל. את הזריקה להרדמה מקומית של השן יקבל הילד לאחר שהוא נינוח ומבלי לחשוש למראה מזרק. הפחתת הרגישות לכאב, הפחתת תחושות הפחד והחרדה, הקלה על רפלקס ההקאה מה שמקל על הילד להשאיר את פיו פתוח לרווחה ולאפשר לרופא לפעול ביסודיות. הטישטוש גורם לתפיסת זמן מעוותת, מה שיוצר תחושה של טיפול קצר יותר ועוזר גם הוא בהפגת חרדות לטיפול עתידי. מאחר והילד בהכרה, הוא ממשיך לתקשר עם הרופא ולשמוע הסברים לגבי הטיפול, עובדה המקנה תחושה של שליטה ופחות חוסר אונים אל מול הסיטואציה. הגז משפיע במהירות, תוך 3 דקות ומתנדף מהגוף לאחר כ-5 דקות מתום השימוש בו. השיטה בטוחה ואינה פוגעת באיברים פנימיים.

 

חסרונות הטיפול

באופן נדיר, תיתכן תחושת בחילה. לשם כך רצוי לאכול משהו קטן ארבע שעות לפני הטיפול אך לצום לאחר מכן, כדי לא לעבור את הטיפול על בטן ריקה לחלוטין. מינון גבוה מדי עלול להוביל לישנוניות וסוג של הזיות. הטיפול בגז אינו תחליף להרדמה מקומית של השן בזריקה. במקרים של אף סתום או קושי לנשום דרך האף, או אפילו חרדה מהמסכה המונחת על האף, אי אפשר להשתמש בשיטה זו. במצבים קיצוניים אלה, ימליץ הרופא על שימוש בהרדמה כללית. בכל מקרה, במהלך הטיפול נמצאת, בנוסף לרופא השיניים גם אחות המוסמכת לטיפול מסוג זה ושתיהן משגיחות על הנעשה.

 

רופא שיניים לילדים בהחלט אינו דומה לרופא שיניים רגיל. המומחה מצליח ליצור עבור הילדים בית דנטאלי חם ורגיש, שבו הם מרגישים חופשיים, רצויים ומלאי ביטחון, ומתייחסים לשמירה על בריאות הפה כאל חוויה נעימה.


מייקי דנט – מרפאת שיניים לילדים


כתובת:  רח' יסמין 125 מבשרת ציון


טל:  077-9180040


אימייל:  mykid.dent@gmail.com


אתר אינטרנט:  http://my-kid-dent.co.il  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב