דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיהו אורתודנט - זהו מומחה יישור שיניים 

מאת    [ 22/09/2012 ]

מילים במאמר: 438   [ נצפה 2264 פעמים ]

 

מיהו אורתודנט ומהן הסיבות לפניה אליו

אורתודנטהוא רופא שיניים שהתמחה במוסד המוכר על ידי המועצה המדעית של ההסתדרות לרפואת שיניים ומומחיותו היא יישור שיניים ולסתות. כל רופא שיניים רשאי לעסוק בכל תחום של רפואת שיניים, כולל תחום האורתודנטיה, אך אינו רשאי לקרוא לעצמו אורתודנט, על פי החוק.

מה עשויות להיות הסיבות שבגינן פונים לייעוץ של אורתודנט ? חוסר התאמה בין גודל השיניים למרחב הנתון להן, מה שיוצר צפיפות. רווחים גדולים בין השיניים, בליטה של השיניים העליונות ביחס לתחתונות מה שיוצר "שיני שפן", מצב בו אין מגע בין השיניים העליונות לתחתונות בזמן סגירת הפה (מנשך פתוח) או לחלופין- מצב בו יש מגע מוגזם בין שניהם (מנשך עמוק). מצב אסתטי שגורם לילד הסתגרות וחוסר בטחון הוא לא פחות חשוב מקשיי תפקוד בדיבור והגייה העלולים להיגרם אף הם ממבנה פה ולסת לקויים.

 

מהו הגיל המומלץ להתחיל בטיפול שיניים

החל מגיל 8, גם אם טרם התחלפו כל שיני החלב בשיניים קבועות, רצוי ומומלץ להגיע לביקור ראשון לבדיקה אורתודנטית אצל מומחה יישור שיניים לילדים לשם הכנת תכנית עבודה לעת הצורך. לעיתים, התערבות קטנה של יישור שינייםמבוקר דווקא בשלב שלא כל השיניים התחלפו, יאפשר ניווט והכוונה עדינה שלהן וימנע טיפולים מורכבים ומסובכים יותר בעתיד. אם יהיה צורך להתערב לאחר החלפת המשנן, שלב ב' יכנס לפעולה ויכלול טיפול כולל מתוך המידע שכבר עלה.

בטיפול מוקדם ניתן לפעול במסגרת של יישור שיניים במיקרים בהם ישנה בעיה אסתטית חמורה, המפריעה להתפתחות הבטחון העצמי של הילד וגורמת לו מועקה ומבוכה. עוד יתכן מצב של צפיפות חמורה, מצב בו הלסת העליונה מוצרת (מצב אופייני בעיקר לילדים שסבלו רבות מבעיות בדרכי הנשימה או שמצצו אצבע לאחר גיל 4)

 

מגוון רחב של טיפולי שיניים

כמו בכל תחום אחר בחיינו, גם לתחום זה הגיעה הטכנולוגיה, לטובת המטופלים. אם פעם המכשור היה מסורבל והשימוש בו היה מביך בפני עצמו עד כדי חוסר שיתוף פעולה של המטופלים הצעירים, כיום יש שיטות רבות ומשך הזמן התקצר, במקרים מסויימים, באופן ניכר. לדוגמא- שימוש בפלטה ניידת, שבה מסובב בורג מדי שבוע על ידי המטופל או הוריו והיא מיועדת להרחבה של השיניים בלבד, למספר חודשים על פי תכנית הטיפול שנקבעה. קשתיות שקופות נשלפות, שתפקידן להזיז באופן הדרגתי את השיניים לעמדה הרצויה. ניתן להסירן בזמן צחצוח השיניים. טיפול על ידי סמכים פנימיים, המודבקים על גבי החלק הפנימי של השיניים ולכן אינם נראים. טיפול באמצעות סמכים שקופים שגם הם מאפשרים טיפול יסודי תוך שמירה על דיסקרטיות יחסית לילדים שחשוב להם.

 

מכשור נוסף בשימוש האורתודנט

לעיתים יש צורך בשימוש במכשור נוסף, כגון רסן, המורכב על ראש המטופל ועובד בשני מישורים- תיקון של השיניים ותיקון השלד. האורתודנט יבחר בין רסן ראש שנועד למשיכת השיניים אחורה ומעלה או רסן צוואר, למשיכת השיניים אחורה ולמטה. 

"מייקי דנט" היא מרפאת שיניים לילדים שבה ניתן לקבל טיפול של אורתודנט לילדים ולנוער. מקים המרפאה הוא ד"ר מיכאל שושני, בוגר ביה"ס לרפואת שיניים של האוניברסיטה העברית והדסה עין-כרם ירושלים ובעל תואר מומחה לרפואת שיניים לילדים ונוער.


מייקי דנט - מרפאת שיניים לילדים


כתובת:  רח' יסמין 125 מבשרת ציון


טל:  077-9180040


אימייל:  mykid.dent@gmail.com


אתר אינטרנט:  http://my-kid-dent.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב